Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Highline (2017)

autoreview

Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Highline (2017)

Signalement

UitvoeringGolf 1.0 TSI 110pk Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst6.650 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 6.650 km

Sinds een aantal maanden rijd ik in de Golf 2017 facelift en hij bevalt te goed om hier geen verslag van te doen.

Na jaren (prima) in een Opel Corsa uit 2010 te hebben gereden vond ik het tijd voor een nieuwe en grotere auto (mede door mijn huidige werk). Als autoliefhebber mag ik graag in een mooie en aangeklede auto rijden, maar helaas liet de portemonnee dat niet toe. Private Lease bracht voor mij de oplossing. Doordat Volkswagen een mooie actie had op de Golf ben ik mijzelf eens in Private Lease gaan verdiepen. In eerste instantie wilde ik een nieuwe P.L. Golf bestellen met de opties die ik wenste, maar ik kwam een voorraadmodel tegen die in al mijn opties voorzag en meer. Plus het feit dat ik binnen 2 weken in de Golf kon rijden i.p.v. 14 weken gaf voor mij de doorslag dat ik voor het voorraadmodel koos. De extra opties van de auto, als aanvulling op de reguliere Highline uitrusting:
- Karlskoga 17 inch lichtmetalen velgen
- Metallic lak 'indium grey'
- Zij- en achterruiten getint
- Spiegelpakket
- Achterlichten in donkerrood met dynamische knipperlichten (erg mooi!).
- Koplampverlichting LED Plus (erg mooi!)
- Ergonomische bestuurdersstoel
- Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel
- Executive pakket (o.a. navigatie en alarm).

Pluspunten:
De auto rijdt heerlijk! Schakelt fijn, stoelen zitten erg goed en de Led verlichting zorgt voor een waanzinnig goed zicht in het donker. De lampen draaien met de bocht mee, wat op donkere wegen echt een plus is. Daarbij zien de LED Plus koplampen er stoer uit, zeker in dagrij-modus. De donkerrode achterlichten met dynamische ledverlichting is een leuke gadget, maar functioneel voegt het niets extra's toe. Maar voor mij als autoliefhebber voegt het wel een extra dimensie aan de auto toe, en dat is ook belangrijk. In het begin was ik bang dat het sportonderstel (wat standaard is als je voor de velgen Karlskoga gaat) te straf en bonkig zou zijn. Dit valt reuze mee. Je merkt uiteraard wel dat het iets ten koste gaat van het comfort, maar niet teveel. En daarbij: lekker strak sturen is ook wat waard.

Het spiegelpakket is ook prettig. Spiegels klappen naar binnen met het sluiten van de auto, en in z'n achterruit draait de spiegel rechts naar beneden. Handig voor het inparkeren bij stoepjes. Je wilt niet dat je mooie velgen krassen oplopen natuurlijk. Als laatste wat ik niet onbenoemd wil laten: het Active Info Display. Als je de mogelijkheid hebt: vink deze optie aan. Erg prettig te bedienen, het ziet er waanzinnig uit en alle info luid en duidelijk in beeld.

So far erg blij met het exterieur wat ik gekozen heb: de combinatie van donker grijs, getinte ruiten, Karlskoga velgen, donkere achterlichten en LED Plus koplampen maakt de auto chique en sportief tegelijk. Niet te patserig, maar waarbij wel duidelijk wordt dat dit niet weer zo'n standaard ''suffe'' Golf is.

Minpunten:
Langzaam rijden in z'n 2 gaat niet optimaal. De auto begint dan wat tegen te strubbelen, waardoor je al snel terug moet in z'n 1. Wat minder plezierig is voor het verbruik. Wat tevens opviel is de condens achter de koplampen. Bij de dealer geweest en er bleek niks aan de hand. Dit was nog binnen 'het toelaatbare'. Door de LED verlichting warmt het ook niet snel op, waardoor de condens wat langer blijft hangen. Verder vind ik het verbruik ook nog niet optimaal. Met mijn Corsa reed ik circa 1 op 14,5 en met de Golf hoopte ik toch flink wat zuiniger te rijden. Zeker omdat ik nu 6 versnellingen heb i.p.v. 5 in de Corsa. Maar het is een nieuwe motor, dus wat niet is kan nog komen.

Kortom, na bijna 7000 kilometer nog geen haar op mijn hoofd die spijt heeft dat ik maandelijks een X bedrag overmaak naar de leasemaatschappij.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.