Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Style (2011)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf BlueMotionVolkswagen Golf BlueMotionVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf

Signalement

UitvoeringGolf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Style
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf151.000 km
KM-stand laatst179.450 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste ervaringen

  • 155.292 km

Ik heb de auto nu 3 maanden, 4000 km gereden. Oh wat een heerlijke auto, superzuinig, gemiddeld 1 op 19 tot 21.
Ik rij met zuinige rijstijl, ik laat mijn auto vaak rollen i.p.v. tot op laatst moment hard remmen. Ik heb bewust voor motor 1.2 TSI (105 pk) gekozen, zuinig en toch krachtig genoeg om caravan te trekken. Na rondgekeken vond ik een auto te koop staan in Den Haag, is 100 km van mijn woning. De prijs is aantrekkelijk, voor minder dan 7000 euro en km-stand 151000 km. Meeste auto's van zelfde km-stand en leeftijd zijn gemiddeld 1000 euro duurder in mijn omgeving. Na proefrit was ik meteen verkocht. Ik ben benieuwd hoe de komende maanden met mijn auto gaat, wordt vervolgd.

eerste garage bezoek

  • 161.000 km

Na 9 maanden probleemloos rijden ontkom ik helaas niet aan storingen, kwalen of pech. Op gegeven moment bij het starten motor of bij rode stoplicht stoppen ruik ik sterke benzinelucht. Ik zag nergens lekkage. Dus dan maar mijn auto grote beurt geven en gelijk dit benzine-geur probleem oplossen, toen ik auto kocht was geen beurt vooraf gedaan. Offerte was rond 700 euro. Maar bij garage bleek dat er nog meer slecht nieuws zijn, totale reparatie zou 3000 euro kosten, distributie-ketting uitgerekt (1350 euro), benzinegeur (750 euro), carterpan lekkage (250 euro), groot beurt (650 euro). Ik wist wel eerder VW Golf 6 zwakke punt heeft met uitgerekte distributieketting. Ik heb de monteur gevraagd alleen groot beurt en benzinegeur-probleem te doen, kosten is achteraf 1200 euro, 200 euro lager door meevallers. Vervolgens heb ik rondgezocht naar andere garage die voor lagere prijs de distributieketting kan vervangen, heb eentje gevonden die 40 km van mijn huis is, voor 580 euro. Afspraak gemaakt en ketting is vervangen. Uiteindelijk totaal minder dan 1800 euro uitgegeven. En nu hopen dat mijn auto nog 2 jaren of 24.000 km vooruit kan zonder hoge reparatiekosten.

Weer een tegenvaller

  • 166.250 km

Midden juni apk afspraak gemaakt. Echter uit controle bleek dat 1 achterrem vast zat en daardoor afgekeurd was. Reparatie is 600 euro. Ik dacht dat het nu wel alles goed moet lopen maar vlak voor vakantie is de sterke benzinegeur weer terug en airco is kapot. Dit kwam mij harde dreun aan. Gelukkig hebben we 2 auto’s en konden met vrouw auto toch fijne vakantie hebben. De volgende afspraak voor benzinegeur is pas eind augustus (6 weken wachten) want de garage die paar maanden geleden zouden gemaakt zijn kan het misschien met garantie afgehandeld worden. Mijn vertrouwen is nu wel weg ondanks dat die heerlijk rijdt en superzuinig is.

Opnieuw tegenvaller

  • 171.000 km

Na slechts 2 maanden duikt het probleem opnieuw op, opnieuw sterke benzinegeur. 2 maanden geleden was dit onder garantie gerepareerd bij de officiële VW dealer. Nieuw afspraak gemaakt maar weer 1 maand wachten vanwege personeelstekort. Het vertrouwen is nu onherstelbaar. Omdat ik de auto nu niet kan wegdoen of verkopen vanwege de geur moet ik dat wel eerst laten maken, hopelijk onder garantie. Daarna ga ik naar ander auto kijken, zeker geen VW 6 voor mij.

Auto verkocht

  • 179.450 km

Nou vandaag is mijn auto verkocht met gemengde gevoelens. Omdat die auto heerlijk rijdt en superzuinig is mis ik dat wel. Over 28000 km in 2 jaar, 28 tankbeurten, is verbruik gemiddeld 1:18. Blij is dat auto ervan af is vanwege hardnekkige benzineprobleem, 4x langs garage om dat te verhelpen keert dat steeds terug en eergisteren heeft KwikFit ontdekt dat brandstoffilter lekt anders kon ik auto niet verkopen. De laatste reparatie is €300 incl nieuwe APK. Totale uitgaven:

- verbruikkosten gem €0,11 per km
- onderhoudkosten €3300 euro in 28000 km = gem €0,12 per km
- belasting €1100 euro in 24 maanden = gem €0,04 per km
- verzekering €1100 euro in 24 maanden = gem €0,04 per km
- afschrijving €2750 in 24 maanden = gem €0,10 per km

Totaal kosten is gem €0,41 per km. De onderhoudkosten heeft mij het meest gekost.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.