Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Highline (2010)

autoreview

Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Highline (2010)
Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Highline (2010)Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Highline (2010)Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Highline (2010)Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Highline (2010)Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Highline (2010)

Signalement

UitvoeringGolf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf235.776 km
KM-stand laatst260.000 km
Lezerswaardering: 69%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn tweede auto

  • 235.860 km

Na een jaar met een Seat Ibiza 1.4 16v uit 2005 te hebben gereden, en een gigantische haat liefde relatie ermee te hebben gehad. Heb ik deze golf 6 gevonden. niet ver van huis en voor een leuke prijs. het ging allemaal super snel. Zaterdag een berichtje gestuurd dat ik interesse had, en maandag stond die bij mij voor de deur...
zou je denken, een impuls aanschaf? nee denk het niet, ik heb een hele goede vriend mee genomen die dagelijks met zulke auto's werkt (VW, Audi, Skoda en en en)
hij heeft hem helemaal binnen te buiten gedraaid. hij heeft hem geinspecteerd alsof hij een auto voor zich zelf ging kopen.
Ondanks de ervaring die deze auto op de klok heeft, merk je het er niet aan. Hij is comfortabel, stil en zeer luxe (komt van iemand die het laatste jaar in een kale Ibiza heeft gereden).
verder merkte onze goede vriend er niks geks aan. en na wat onderhandelen over de prijs, heb ik de auto nu thuis staan voor een hele bescheiden prijs! (gezien zulke golfjes in deze uitvoering, ook met hoge km stand, een zeer forse prijs hebben).
ik heb nu veel meer auto en ik ben tot nu toe zeer onder de indruk van de Golf!
De turbo helpt echt! hij is pittig, en je rijdt snel te hard... oeps! Hij is zuinig, en daar ben ik ook blij mee (seat verbruikte veel!)
De cruise control werkt super fijn en het is een wereld van verschil als je je voet niet meer op het pedaal hoeft te houden. alles werkt! het interieur ziet er bijna nieuw uit, amper gebruikerssporen, en de alcantara bekleding ziet er mooi uit!
natuurlijk zijn er ook enkele puntjes, zoals: bekerhouder achter in het midden console is gebroken (veel voorkomend kwaaltje) kwestie van een andere op de sloop halen of op internet kijken voor een vervanger, zijn niet zo duur. verder heeft hij wat steenslag op de motorkop en bij de rond van het dak bij het raam, dit is gaan roesten. Vriend zei, hier moet je voor de winter nog wat aan doen want anders gaat dit snel verder roesten. laatste puntje is dat de linker helft van de achter bumper niet glanzend meer is, hier heeft wat bijtends op gezeten volgens onze vriend.
eigenlijk zijn het alleen cosmetische puntjes... oh, en in het rechter achterlicht zit een dooie strontvlieg.... hiervoor moet de achter lamp eruit wil ik het groene dier er uit krijgen.
aan alle drie de cosmetische puntjes, wordt wat gedaan als de auto zich als goed bewijst!
en komend weekend gaan we naar Hongarije met de Golf.
hij staat nu bij de garage voor een vakantie check! hier wordt verder nog een update over gegeven!
alle sterren zet ik tot nu toe op 5, deze worden na loop van tijd evt. aangepast.

Terug van weg geweest!

  • 239.063 km

Zo, dat was ons weekje Hongarije. wat gaat zo'n week toch snel om he? waar zal ik beginnen...
1339 km enkele reis (2678km heen en terug). ik heb er 2 dagen over gereden. eerste stuk zo'n 733 km naar Suben, net over de grens in Oostenrijk, en de volgende de overige 606 km naar Dobrokoz. In Nederland getankt en in Suben hadden we nog iets minder dan een halve tank benzine er in. dat vind ik best netjes na 750 km gereden te hebben. we hebben de tank vol gegooid in Suben en met die zelfde tankbeurt hebben we tot voor we weer naar huis gingen gereden. en toen zat er nog een kwart in. in Hongarije hebben we ook nog redelijk veel gereden. Daar ben ik zeer tevreden over! de wegen in Hongarije zijn slecht, zeer slecht. ik grapte al dat als ik thuis kom, ik er nieuwe schokbrekers in moet zetten...
verder merkte mijn moeder op dat het raam rechts achter niet open gaat, motortje draait wel. is jammer, maar daar wordt ooit naar gekeken, voorlopig nog niet nodig, denk dat het geen defect is.
buiten dat heeft de Golf ons er veilig en heel heen en terug gebracht, en ben ik zeer tevreden over het verbruik, ondanks 3 personen en volledig beladen.
dat was het weer!
tot de volgende update!

Driving home for lockdown

  • 242.321 km

Inmiddels ben ik alweer een dikke 3000 km verder, en heb ik de eerste onkosten alweer gehad... helaas, maar dat hoort er ook bij!

Ik heb in september (update vergeten te schrijven...), de motorkap over laten spuiten. Dat heb ik bij een schade bedrijf bij mij vlak in de buurt laten doen. kleur verschil is echter zeer, en dan meen ik ook echt zeer minimaal, je ziet met het blote oog niet dat hij is overgespoten. Kosten hiervan waren 270 euro. Binnenkort ga ik een nieuwe afspraak maken om het dak ook te laten doen, dit kost mij 250 euro. Als dat gebeurt is, dan is alle roest op de koets geheel geëlimineerd! Heb ik er wel voor over. Dit zie ik overigens niet als onkosten, dit zie ik als een investering om de auto mooier te maken dan dat die al is :)

Ook merkte ik dat het koelwater peil drastisch afnam in een korte tijd. Dit constateerde ik eind november. Na enkele mislukte pogingen om monteur te bereiken, uiteindelijk toch succesvol een afspraak gemaakt.
Waterpomp bleek lek te zijn. deze is zeer snel gerepareerd en ik kan er weer tegen aan. Kosten hiervan waren 300 euro all-in. dus waterpomp, arbeidsuren en enkele liters koelwater. Dit zie ik uiteraard wel als onkosten.

Al met al, vind ik het allemaal wel mee vallen. ik heb de auto nu 5 maanden in mijn bezit, en bijna 7000 km gereden sinds de aanschaf. In deze periode zijn de onkosten 300 euro geweest. vind ik reuze mee vallen. vergelijking: de Seat Ibiza had ik 10 maanden in bezit en heb er 3000km mee gereden, onkosten in de gehele periode dat ik die auto had, waren 1000 euro!

Overigens, ben ik zeer tevreden over het verbruik. Ik rijd voornamelijk snelweg kilometers, en ik kan zo 700 km rijden met een volle tank, met een gemiddelde snelheid van 112km/h.
Als de wijzer in het rood staat en hij begint te mekkeren dat ik moet tanken, gooi ik er voor een tientje benzine in, en ik kan weer 100km rijden :)
Ook verbruikt hij tot op heden nog geen druppel olie!

Ik ben vanzelfsprekend dus nog super blij met mijn bolide, en ik hoop er nog veel plezier van te hebben.

Dat was die weer voor deze update, tot de volgende!

APK en kleine beurt

  • 244.192 km

Zo, kleine 4 maanden en 1800+ km verder, en zoals de titel al verklapt, heb ik apk en een kleine beurt laten doen.
met vlag en wimpel door de APK heen gekomen, geen gebreken, geen ernstige slijtages en geen lekkages! zeer onder indruk dus en natuurlijk hartstikke blij :D
kleine beurt zat er ook aan te komen, en heb ik ook maar gelijk laten doen.
ruitenwissers voor en achter vervangen, oliefilter en interieurfilter vervangen, motor getrakteerd op verse olie :) en de remvloeistof is ververst. al met al, zeer onder de indruk en ik kan weer een jaar lang veilig rijden in deze heerlijk comfortabele auto.

Verder heb ik in de tussen tijd geen gekke dingen mee gemaakt of pech gehad o.i.d.

Grote en kleine euvels

  • 247.001 km

Ben ik weer met een nieuwe update!
Zoals de titel al doet verklappen, heb ik de laatste tijd te maken gehad met wat grote en kleinere euvels. Helaas horen die er ook bij...

Laten we beginnen met de grootste euvel, dit is ook meteen de duurste. Dit was een uitgerekte ketting dat zorgde voor ratelende bij geluiden met starten, zowel met koude als warme motor. Deze is dus vervangen.

Tweede dure probleem was de accu. Deze was slecht en zorgde regelmatig voor systeem storingen bij het starten. ESP storing, deze werkte dan ook niet, en een start stop storing. Deze deed het sowieso al niet. Ook deze is vervangen, en nu doet de start stop het ook weer... al zet ik het meestal uit :)

Verder een klein maar vooral irritant probleem, en dat was de knipperlicht schakelaar. Deze gaf problemen als ik hem naar rechts deed, hij ging dan links knipperen, tot irritatie van mijn medeweggebruikers toe. ook hiervoor is een nieuwe gekomen, en nu kan ik weer knipperen zoals het hoort :D dit was tevens aan de dure kant... :(
Totaalkosten van alles: 1200 euro... AUW!!

Tot slot heb ik eindelijk het rechter achterraam gefikst. Hier kwam ik achter tijdens mijn vakantie in Hongarije vorig jaar. Deze ging niet meer open. dit probleem heb ik zelf op kunnen lossen, en kosten gespaard :)
er was iets los geschoten, niks kapot dus, gelukkig!

Door deze grote en kleine euvels trek ik van de betrouwbaarheid twee hele sterren af. Ook van de gebruikskosten trek ik een ster af. Waarom maar een ster? Omdat de verbruikskosten verder wel gewoon erg laag zijn. De overige sterren houd ik zo, want daar ben ik nog tevreden over.

Ook heb ik puur voor eigen gemak nog twee dingetjes gedaan/aangepast.
Weet je nog van de kapotte bekerhouder in het midden achter console? Nou die heb ik heel goedkoop gerepareerd! Ik heb op Aliexpress een nieuwe gekocht voor 13 euro! Gemaakt!!! :)
En als laatste heb ik de standaard radio vervangen voor een RCD360 Pro. Nu oogt het interieur net ietsje mooier en luxer, en ik heb veel functies erbij gekregen, zoals Apple Carplay, Android Auto, Blauwe Tand, USB en SD lezer.
dir kostte 240 euro.
Oh ja! En ik heb op Aliexpress een flesopener gekocht, die miste ik ook nog :)

Al met al waren het kostbare maanden, maar nu is die wel weer helemaal goed! En kan ik binnenkort met een gerust hart naar Oostenrijk rijden... als de Corona toestand het toe laat tenminste...

Dat was het weer, tot de volgende!!!

APK en Grote beurt

  • 255.275 km

Zijn we weer

Sinds de laatste update heb ik geen gekke dingen meer mee gemaakt, niks kapot gegaan, en heeft hij zich verder goed gehouden!

Tijd voor de APK. Meteen een grote beurt erbij, goed onderhoud is key.
Met vlag en wimpel door de APK, geen gebreken of grote slijtages. Ook bij de grote beurt niks geks gevonden, enigste kleine ''puntje'' was dat de bestuurdersgordel enkele zeer lichte pluisjes heeft. Vind het zelf niet noemenswaardig :)

Voor een Golfje in deze uitvoering en met inmiddels dik 255K ervaring, ben ik onder de indruk, en blij verrast, al was ik zelf al overtuigd dat hij goed is :)

Achterbumper en dak is inmiddels ook al gespoten, en staat weer mooi strak in de lak!

Met enige regelmaat krijg ik wel nog steeds de ESP en Start/Stop errors te zien na het starten. Maar dit is bij opnieuw starten van de auto weer weg. Dit doet die overigens al bijna een jaar... Tja, elektronica.

Autootje kan er weer tegen aan, en ik tuf er nog even lekker mee verder!
Omdat die nog zo goed is, wil ik binnenkort eens kijken of ik een mooi setje MK8 Belmont velgen op de kop kan tikken. Vind het erg mooie velgen.
Ook zet ik een sterretje bij betrouwbaarheid terug, heeft die eerlijk verdient!

Dat was-ie weer :D

Valse start vakantie

  • 258.400 km

We hebben een vakantie geboekt in het mooie Schwarzwald, en zouden daar heerlijk naar toe Touren in de Golf. Helaas zonder slag of stoot.... Dit is de eerste keer dat de Golf mij in de steek heeft gelaten en me noodgedwongen heeft laten staan.

Voor de vakantie begon heb ik een vakantie check uit laten voeren bij een andere garage. Hier werd hij als goed bevonden, en heeft hij de auto vakantie klaar gemaakt.
2 dagen later en we wilde weg rijden, eerst even tanken. Eenmaal bij de pomp kreeg ik de wel bekende ESP en Start/Stop errors (zie vorige updates)
Na twee keer de auto opnieuw gestart te hebben, en tot twee keer toe de meldingen weer terug te rijgen, sprong er ook een motorstoringslampje in beeld.
Meteen naar de garage gereden, hij zag me al aan komen, Wat nu, zegt die. Ik zeg storingen en dergelijke. Meteen uitgelezen, en daar kwam uit dat de storing iets met het gasklephuis te maken zou hebben. Of vervuild, of defect. Advies gekregen, beter niet met deze auto op vakantie te gaan....

Gelukkig hadden we plan B, en zijn we met de tweede auto vertrokken. Die heeft het overigens wel prima gedaan, al is het met minder comfort en power, maar wel goed!

Helaas, trek ik om die reden een ster van de betrouwbaarheid af.

Dat was het weer voor deze update. Tot de volgende

Storing bekend

  • 259.000 km

Terugkomende op de vorige update.
na terugkomst van vakantie, thuis nog een flink stuk snelweg ermee gereden, wat in eerste instantie goed ging, maar toen ik op de terugweg de auto startte, kreeg ik weer de ESP en Start/Stop storingen. Ook deze keer gingen ze niet weg met opnieuw starten. Even de auto uit gezet en enkele minuten laten staan, vervolgens weer opnieuw gestart en ik kon zonder storingen mijn weg naar huis vervolgen.

Hij is de dag erna bij de garage geweest, en het gasklephuis is gereinigd. Deze was redelijk vervuild wat de storingen veroorzaakte. Kosten voor het reinigen €25,-

Tot nog toe geen storingen meer vernomen, en er van uitgaande dat het hiermee opgelost is. Mocht dit niet het geval zijn, lees je het vanzelf in de volgende update.

tot de volgende!

Verkocht!

  • 260.000 km

Zoals de titel al verklapt, heb ik hem verkocht.
de aanschafprijs die ik betaald heb was 4750 euro, ik heb er in totaal zo'n 25.000km mee gereden en er nog 5000 euro voor terug gekregen.
Al met al, best netjes als je het mij vraagt :)

Als ik terug kijk naar de afgelopen dik 2 jaar dat ik deze auto reed, moet ik zeggen dat ik tevreden dit boekje dicht klap.

Ik heb twee mooie vakanties gehad met deze auto, en man wat was het een fijne reisgenoot! Stil, comfortabel en zuinig maar toch sportief.
Maar ook zijn er minpunten te benoemen. Zoals de enkele garage bezoeken waar ik diep in de buidel moest tasten. Al hoort ook dat bij auto rijden.

Ik heb hem verkocht, omdat ik er nu nog iets voor terug kreeg, en graag een Mercedes C350e wilde gaan rijden. Maar bij nader inzien is het zonde geld, althans voor nu ;)
Dus heb ik een goedkope Astra G 1,6 uit 2003 op de kop getikt om toch een beetje beter mobiel te blijven. Ja, het is van een heel ander caliber dan een C350e of Golf Highline, maar ik moet iets en ben niet van plan om er jaren in te rijden. Maar enkel voor tijdelijk. En als hier iets groots aan is, dan gooi ik 'm gewoon weg :)

Dank voor het volgen van mijn review!!!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.