AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • e-Golf
12

autoreview

Volkswagen e-Golf (2019)

cors 3532812
  • cors 353281212
  • Review
18 december 2019 om 20:24
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringe-Golf
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf51 km
KM-stand laatst18.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

buitenkans

  • 1.000 km
  • 18 december 2019

Al een geruime volg ik elektrisch rijden op de voet, want ik wilde graag een elektrische opvolger van mijn Volkswagen Caddy, de ervaringen hier hebben me zeker geholpen en vind ik wel zo netjes om er zelf een te plaatsen.
ik ben een mkb-er dus ik kijk naar twee portemonnee's
dus zakelijk en prive.
ik had hiervoor een vw caddy 1.6 tdi 75 pk edtion ( zeer rijk uitgevoerd) 1 hij was zuinig, 2 grijskenteken, 3 bijtelling 25 euro per maand (deal met de fiscus) 4 door de luxe uitvoering had ik niet het idee in een bestelwagen te rijden.
De planning was om hem in 2020 te vervangen, maar de Golf E bracht daar verandering in.
Vanwege de komst van de ID3 zijn de prijzen behoorlijk gedaald, ik ben gaan rekenen en de lasten zijn zo'n beetje hetzelfde als de vw caddy (inclusief verbruik en wegenbelasting)
helaas de korting van 6500 euro geld alleen maar voor 2020 modellen, echter bij een andere (geen vw) dealer kreeg ik hem wel , dus toch 4% bijtelling en de korting.

waarom de E-Golf

De Caddy is me goed bevallen en ik rij een vw tiguan prive waar ik ook tevreden over ben , dus ik wil graag weer een vw of Mercedes.
Mijn vrouw rijdt graag in een vw omdat ze dat gewend is en qua bediening heel veel op elkaar lijken
volgens de ervaringen hier is er maar een nadeel en dat is de range die zou in het slechtste geval rond de 160 km zitten.
Ik heb de golf een hele dag op proef gehad en was daarbij meteen verkocht, en mijn vrouw ook de proefrit was genoeg om haar over te halen

Ik rij 15.000 km per jaar en heel veel korte stukjes, de dagen dat ik meer dan 100km rijd kan ik op twee handen tellen, dus die range is voor mij prima.
En mocht ik echt geen zin hebben in een avontuurlijke rit
dan heb ik altijd de Tiguan nog.

Want die range (220 km wlpt) is mijn geluk, was de range 400 km + geweest net als de Tesla, Kia, Hyundai dan had VW nooit hoeven te stunten en had ik deze aanbieding nooit gehad.

Tijdens mijn zoektocht was de prijs het belangrijkste omdat de meeste opties die ik belangrijk vond er standaard opzitten.
Het enige wat het nog leuker zou maken was de achteruitrijcamera, stoelverwarming ,DAB ontvangst , warmtepomp, en geen zwart als kleur.

Ik ben twee weken aan het lijntje gehouden door een vw dealer die me een standaard model kon leveren in 2019 met een leuke korting, deze stond klaar, maar verliet de fabriek pas in 2020

Bij Slag auto's in enter stond er wel een , de prijs was iets hoger maar deze was wit, had een camera, en een warmte pomp, dat was die 1750 euro verschil me wel waard tevens zat er een key-less entree op , andere verlichting en velgen en nog meer opties. de deal was snel rond.

Vijf dagen later kon ik hem ophalen, dat was meteen een uitdaging want de rit naar huis is 175 km in november bij 7 graden

Mijn laadpas was nog niet binnen, maar ik heb op save gespeeld en een laadpas van een vriend geregeld en een route genomen waar ik na 125 km bij kon laden bij fastnet. toen ik weg kon ik er 187 km mee rijden, dat viel me tegen want ik dacht dat 220 km vol was.
Dus meteen in de eco stand en 100-110 kmph gaan rijden om zo ver mogelijk te kunnen komen,
toen ik 120 km verder bij fastnet aangekomen was
had ik er 15 km bij gereden de teller gaf aan dat ik nog 83 km nog kon rijden.
Aangezien ik deze stop toch had gepland en honger had, even aan de snel lader en geluncht ( 25 minuten) en ik kon er weer 163 km mee rijden. Lekker in de normale modus verder, dus met voorzichtig eco rijden kom je zeker 200 km weg.

Het fijne van deze auto is dat hij rijd en eruitziet als een Golf, Elektrisch rijden is een genot de snelheid, de stilte,
Je kan er sportief mee rijden of gewoon relaxed zonder instellingen te veranderen. het is niet te futuristisch wat voor mijn vrouw heel fijn en vertrouwd is.
verder is hij degelijk afgewerkt en werkt alles volgens behoren.
Fijn is dat je met een app je auto op afstand kan verwarmen (niet meer krabben) en de status kan checken, de app werkt redelijk, het duurt soms 20 seconden dat er connectie is maar het werkt allemaal wel, in tegenstelling van andere gebruikers hier.
verder rij ik nu ritjes van 10-15 km en hou het verbruik niet in de gaten. ik leg hem regelmatig aan de 220 stopcontact en zou vul ik steeds die km's aan, maar binnenkort word er een 11 kw laadpunt gemaakt op de installatie van de zaak, dan is het laden zo gepiept, dan rij je altijd met een volle tank (batterij) weg.
Mijn dochter die pas haar rijbewijs heeft en toch een beetje auto schuw was vind hem geweldig en pakt nu meer de auto.
Ik ben (nog) geen fan van de key-less je moet de sleutel in de gaten houden/beschermen , en laatst had mijn vrouw de sleutel bij zich en stapte uit, en dan zit jij zonder sleutel.
Omdat het rijden zo kinderlijk eenvoudig is verwacht ik in de toekomst meer ongelukken met kleine kinderen die achter het stuur kruipen.
en ik heb het idee dat de verwarming bij de voeten minder warm is, maar dat kan ook een instelling zijn.
later weer meer, want ik moet nog op mijn gemak de auto en instellingen ontdekken.
zo zou het fijn zijn als de auto in eco ++ modus kan rijden met normale verwarming, ik heb het idee dat ik eerder misselijk word door het hoge koppel en steeds snel versnellen, in de stad rijdt dat net iets relaxter.
Kortom ik ben erg blij met mijn koopje, later meer












nog steeds verliefd

  • 2.800 km
  • 22 januari 2020

zo de wittebroodsweken zijn voorbij en zit nog steeds op een roze wolk
Elke keer geniet ik als ik er mee rij.
Intussen gebruik ik de zwaarste stand mbt energie terug winnen, dus hij remt sterk op de dynamo af en dat geeft een sportief gevoel,
lekker snel op trekken en afremmen , door de bocht gooien, ik voel me soms weer 18.
En als je een keer gas geeft krijg je geen afkeurende blikken want er is geen motor die brult .
Tevens is de ccs cruise control heerlijk, die grijpt niet plots in , je kan zelf de afstand van je voorganger bepalen, heel doordacht.
is er nu niks te klagen ..... jawel
keyless is nog steeds matig, je moet praktisch je auto swaffelen wil de sleutel werken, op het achterportier werkt het niet, dus eerst voorportier openen en dan kan je er achter in.
als ik op de stop knop duw blijft de radio doorgaan , pas als ik het portier open gaat alles uit, ik heb liever dat alles meteen uitgaat ivm veiligheid (omgevingsgeluiden)
de verwaming is matig, hij staat hoog, 21,5 graden en gericht op de voeten, dan pas word het aangenaam.
adres invoeren in de navigatie. Met spraak krijg ik hele vage uitkomsten, en als je het handmatig doet moet je het complete adres invoeren, de vorige navigatie in mijn vw's waren veel gebruiksvriendelijker, wat wel goed werkt is apple-connect dan werkt google maps op je display van de auto, ook fijn voor spotify en andere apps
De achterkant wordt heel snel smerig, zeker bij een witte wagen, na een paar druilige dagen is je achterkant in no time smerig.

verder een hele fijne auto, mijn laadpaal is er nog niet, maar met 220v is het best goed te doen, mits je niet elke dag meer dan 75 km rijdt.
maar ik rij vooral veel korte stukjes

pas een keer meegenomen voor een serieuze rit 180 km, zou ik in een keer kunnen halen (januari 7 graden mooi weer) maar dan rij ik geen 130
110 op cruise control met grote stukken 100

later meer

twee duimen omhoog

  • 10.000 km
  • 8 juni 2020

intussen 10.000 km erop zitten en je merkt met het warmere weer ook je accesradius toeneemt.
Je krijgt vaak de vraag hoeveel km je met een accu kan, das de zelfde vraag als hoe ver kom je met een volle tank benzine, erg afhankelijk van je rijstijl en het weer.
vorige week van Breda naar Amersfoort gereden en terug op één lading dat was voor mij bijna de max ... 170 km ,
je kan als je 100 kmph en defensief rijdt , een keer meer je gas loslaten dan erbij 200 km halen, maar omdat ik reserve echt voor reserve wil houden trek ik er die 30 km er van af omdat ik geen laadstress wil

verder vind ik even bijladen bij fastned behoorlijk prijzig, moest laatst 10.76 euro betalen voor 22,1 kw , dan rij ik met mijn zakelijke vw caddy zuiniger, je weet ook niet hoeveel je betaald voor je kw's, zou fijn zijn als er net als een benzine pomp een prijs verschijnt. de maand januari was ik 50 euro kwijt aan laden en ongeveer 3000 km gereden
nu hou ik het niet meer bij omdat ik een eigen laadpaal zonder pas heb

mijn gemiddeld verbruik ligt nu op 15,5 kw/ 100 km
gemiddelde snelheid 41 km/h
afgelegde afstand 3715 km

laatst een stoepband geraakt, velg beschadigd en band kapot, grote velgen ... leuk om te zien maar neem ze nooit meer.

verder geen problemen, het is elke keer een genot om er mee te rijden en ben er nog lang niet op uitgekeken, mijn vrouw en dochter die geen verkeershelden zijn, zijn er ook lyrisch over en laten de Tiguan staan.

De e-golf rijdt als een normale golf en dat is heel fijn als je een normale auto gewend bent en geen zin hebt in een experimentele auto.
Voor de zakelijke rijder , weet je van te voren hoever je gaat rijden en het is niet meer dan 170 km op een lading ...... doen .
als je de hele dag op pad bent en je wil nog wel eens een klantje extra wil meepakken... niet doen, het levert te veel stress op

op vakantie 300-350 km, 1x laden , er zijn er bij die wel 1200 km en verder rijden maar mij niet gezien , veel te veel stress

een jaar later

  • 18.000 km
  • 7 december 2020

blijf een heerlijke en degelijke auto, geen problemen , in de winter lekker warm wegrijden , niet meer krabben, heerlijk.
maar geen 5 sterren meer ? dat klopt
want eerlijk is eerlijk met een bruikbare acceradius tussen de 120 en 170
km zijn lange ritten toch een issue . je zit dan minder relaxed in de auto
en als het weer omslaat , dan haal je in een keer je eindbestemming niet zonder te laden .
het weer blijft een plaaggeest op de acceradius van de auto
voor mij persoonlijk is hij nog 5 sterren , maar ik zou deze wagen niet aan iedereen aanbevelen, hij is perfect als 2e auto of als je net als ik niet meer dan 8 keer per jaar meer dan 100 km rijdt daarom was het ook een koopje

ik meld me pas weer over een tijd of als er problemen zijn

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    2.0 GTI 211pk 5-Drs DSG-AUT. Bj:2009

    Volkswagen Golf 2.0 GTI 211pk 5-Drs DSG-AUT. Bj:2009

    • 2009
    • 167.805 km

    € 10.750

    2.3 V5 Highline*airco*apk*3de eigenaar

    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline*airco*apk*3de eigenaar

    • 1999
    • 158.103 km

    € 1.950

    Variant R-Line 1.5 eTSI 150 pk 7 versn. DSG

    Volkswagen Golf Variant R-Line 1.5 eTSI 150 pk 7 versn. DSG

    • 2021
    • 10 km

    € 41.865

Meer Volkswagen Golf occasions

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Hyundai Ioniq Electric (2018) - Volkswagen eGolf (2018) - Occasiondubbeltest

Hyundai Ioniq Electric (2018) - Volkswagen eGolf (2018) - Occasiondubbeltest

Het is nog een paar jaar wachten op de gebruikte elektrische auto met een fikse actieradius;...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Review
    Volkswagen e-Golf E-dition 2020 (2020)

    Volkswagen e-Golf E-dition 2020 (2020)

    • 18 oktober 2020
  • Review
    Volkswagen e-Golf (2019)

    Volkswagen e-Golf (2019)

    12
    • 18 december 2019
  • Review
    Volkswagen e-Golf (2018)

    Volkswagen e-Golf (2018)

    30
    • 5 juli 2019
  • Review
    Volkswagen e-Golf (2017)

    Volkswagen e-Golf (2017)

    7
    • 24 oktober 2018
  • Review
    Volkswagen e-Golf (2018)

    Volkswagen e-Golf (2018)

    20
    • 2 oktober 2018
  • Review
    Volkswagen e-Golf (2017)

    Volkswagen e-Golf (2017)

    4
    • 11 september 2018
  • Review
    Volkswagen e-Golf (2018)

    Volkswagen e-Golf (2018)

    8
    • 2 september 2018
meer reviews
Triotest - Opel Ampera-e vs VW e-Golf vs Hyundai Ioniq

Triotest - Opel Ampera-e vs VW e-Golf vs Hyundai Ioniq

123

Op papier worden elektrische auto's steeds beter inzetbaar als eerste auto. Langere reikwijdtes,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert jubileum

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert...

    22
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 wordt feesteditie

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 wordt...

    35
    • 24 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series (2016)

    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion...

    5
    • 21 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015)

    3
    • 21 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Golf R32 (2006)

    Volkswagen Golf R32 (2006)

    1
    • 20 februari 2021
  • Review
    Volkswagen e-Golf (2015)

    Volkswagen e-Golf (2015)

    2
    • 19 februari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf R Variant in beeld

    Volkswagen Golf R Variant in beeld

    32
    • 18 februari 2021
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert jubileum

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert...

    22
    • 26 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline Business R (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline Business...

    • 26 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150pk R-Line Business+ (2021)

    Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150pk R-Line...

    2
    • 25 februari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 wordt feesteditie

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 wordt...

    35
    • 24 februari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Jetta GLI extra sportief uitgedost

    Volkswagen Jetta GLI extra sportief uitgedost

    28
    • 24 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series (2016)

    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion...

    5
    • 21 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015)

    3
    • 21 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep