Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • e-Golf

Volkswagen e-Golf (2018) #7

autoreview

9
Volkswagen e-Golf (2018) #7
Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7Volkswagen e-Golf (2018) #7
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringe-Golf
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst3.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

e-Golf erg beperkt te gebruiken

  • 3.000 km
  • 5 maart 2018

Beste allemaal,

Hierbij mijn ervaringen met de eerste 3000 km in de e-golf.
Samengevat, niet erg bruikbaar door zeer beperkte actieradius. Prima om boodschappen mee te doen in de stad als de winkels niet te ver weg liggen.

Dat lijkt een hard oordeel, maar het is een eerlijk oordeel over de maanden dat ik de wagen heb.

Wat meer achtergrond hoe ik tot dit oordeel kom.
Ik heb hem van 2 januari 2018. Het is nu maart vooral winters weer geweest.

Woon werk is 50 km. En vaak is de golf dan meer voor de helft leeg. Voor de HELFT laat dat even bezinken.

De meeste eigenaren krijgen last van psychische dissonantie, ze gaan verdedigen dat het een goede keus was en gaan opeens 80km/uur op de snelweg rijden om nog enige actieradius te hebben. Dat is gewoon gevaarlijk weggedrag op snelwegen waar je 130km/uur mag. Ik wil best 120km/uur op te teller gaan rijden op zo’n “130”weg (je rijd dan in echt ca. 110km/uur). Maar dan kom je echt maar 100km ver.
De “lange” ritten zijn erg spannend. Een voorbeeld. Ik moest afgelopen week naar Rotterdam dat was 120km rijden. Inderdaad ik rijd gewoon 120 km/uur op de teller op de snelweg op eco stand en heb jas en sjaal en muts aan en zet de verwarming uit. Er zit een warmtepomp in de e-golf. En dan nog geen 120km halen is erg bedroevend.Het was echt nodig om tussendoor snel te laden.
Andere keer retourtje eindoel was 150km. Ach naïef als ik was dacht ik “ dat gaat lukken”. Ook nog auto 2 uur bij bestemming laten laden. We haalden het maar net terug (15 rest km in de batterij)
Ik heb contact met de dealer opgenomen en vond het toch wel erg weinig. Antwoord “actieradius ligt tussen de 100 en 120km”. Kijk dat vertellen ze niet in de folder.
Wat hem echt onbruikbaar maakt is de zeer slechte inschatting van rest km. Prachtig al die wijzertjes die heen en weer flippen, daar is vast veel engineering in gaan zitten, maar een betrouwbaar aantal restafstand aangeven is niet gelukt.
Stel je batterij meter staat op de helft (dus ca. 15 kWh in de golf). Verbruik laat hij bijvoorbeeld 20 kWh/100 km zien. Je hoeft niet de hersens van een planeet te hebben om dan te zien dat er max 75 rest km inzitten.
Maar de golf blijft dan gewoon 150 km aangeven. Dat is gewoon gênant en onbetrouwbaar.

De ingenieurs van VW hebben te veel lezingen gevolgd bij de sjoemelsoftware-professor.

Toch is verkeerd inschatten van rest km is erg onhandig. Toen ik nog 50 km moest afleggen naar Rotterdam gaf hij doodleuk “100km” rest radius aan. Ik was al een half uur onderweg en fatsoenlijke software had echt wel aan kunnen geven wat rest actieradius was, dan kun je ruim van te voren ingrijpen en met slakkengang over de snelweg gaan kruipen.

Maar nee hoor 10km verder bleek de rest radius opeens 70km te zijn. Weer 10km verder was het 50km. Je begrijpt het al , je let even 30km lang op het drukke verkeer en je schikt je helemaal lam. E-golf maakt je leven extra spannend. Met paniekogen op zoek op je mobiel naar een snellaad punt in de buurt (die dan niet meer te halen blijkt). Oja laadpunten staan er niet up to date in de navigatie, wel benzine stations.

Hiervoor heb ik Chevrolet Volt gereden, die gaf altijd netjes aan wat er werkelijk te halen was gebaseerd op je verbruik uit verleden/recent verbruik.

Ik zou deze auto niet adviseren. Tenzij je nooit reisdoelen bezoekt die 50 km van je vandaan liggen.

Indien je in de buurt blijft is het voor de rest prima auto, met heerlijke adaptive cruise control.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    1
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 560
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 579
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 560
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 1.4 eHybrid GTE 19inch Bj 2020 20.000 Dealer onderhouden Btw auto 150pk Automaat Navi Pdc Clima

    Volkswagen Golf 1.4 eHybrid GTE 19inch Bj 2020 20.000 Dealer onderhouden Btw auto 150pk Automaat Navi Pdc Clima

    • 2020
    • 20.144 km

    € 39.950

    Volkswagen Golf 1.5 TSI Join DSG Virtual Cockpit, Navi, Camera, Keyless

    Volkswagen Golf 1.5 TSI Join DSG Virtual Cockpit, Navi, Camera, Keyless

    • 2018
    • 40.941 km

    € 22.390

    Volkswagen Golf 1.0 TSI 2019 | Apple Carplay | Stoelverwarming | Parkeersensoren | Airco | 16"Inch |

    Volkswagen Golf 1.0 TSI 2019 | Apple Carplay | Stoelverwarming | Parkeersensoren | Airco | 16"Inch |

    • 2019
    • 39.683 km

    Op aanvraag

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Dacia Spring vs. Volkswagen e-Golf (2017) - Dubbeltest

Dacia Spring vs. Volkswagen e-Golf (2017) - Dubbeltest

Eén van de bezwaren die mensen tegen elektrisch rijden hebben, is de aanschafprijs. En laten...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen e-Golf E-dition 2020 (2020)

    Volkswagen e-Golf E-dition 2020 (2020)

    8
    • 9 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen e-Golf (2018)

    Volkswagen e-Golf (2018)

    • 9 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen e-Golf E-dition 2020 (2020)

    Volkswagen e-Golf E-dition 2020 (2020)

    3
    • 24 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen e-Golf E-dition 2020 (2020)

    Volkswagen e-Golf E-dition 2020 (2020)

    1
    • 18 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen e-Golf (2019)

    Volkswagen e-Golf (2019)

    15
    • 18 december 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen e-Golf (2018)

    Volkswagen e-Golf (2018)

    30
    • 5 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen e-Golf (2017)

    Volkswagen e-Golf (2017)

    7
    • 24 oktober 2018
meer reviews
Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 KM - Accudegradatie

Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 KM - Accudegradatie

141

De Volkswagen e-Golf van Steven Neerken is van 2017 en staat inmiddels over de 80.000 kilometer....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion Comfortline (2014)

    Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion Comfortline...

    1
    • 5 augustus 2022
  • Nieuws
    Komst nieuwe Volkswagen Golf nog onzeker

    Komst nieuwe Volkswagen Golf nog onzeker

    230
    • 3 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 TSI R 4Motion (2021)

    Volkswagen Golf 2.0 TSI R 4Motion (2021)

    6
    • 19 juli 2022
  • Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 KM - Accudegradatie

    Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 KM -...

    141
    • 7 juli 2022
  • Nieuws
    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    77
    • 1 juli 2022
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Opel Astra Sedan vs. Volkswagen Vento vs. Renault 19 Sedan - Uit de Oude Doos

    Opel Astra Sedan vs. Volkswagen Vento vs....

    62
    • 10 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID3 58kWh 204pk Business (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 204pk Business (2020)

    1
    • 9 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    5
    • 9 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2020)

    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2020)

    2
    • 8 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110pk Life (2022)

    Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110pk Life (2022)

    6
    • 6 augustus 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Up - Back to Basics

    Volkswagen Up - Back to Basics

    158
    • 6 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion Comfortline (2014)

    Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion Comfortline...

    1
    • 5 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden