Volkswagen e-Golf (2017) #2

autoreview

Volkswagen e-Golf
Volkswagen e-Golf faceliftVolkswagen e-Golf faceliftVolkswagen e-Golf faceliftVolkswagen e-Golf faceliftVolkswagen e-Golf faceliftVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-Golf faceliftVolkswagen e-GolfVolkswagen e-Golf faceliftVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-GolfVolkswagen e-Golf

Signalement

Uitvoeringe-Golf
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst40.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review na 29000 kilometer

  • 29.000 km

De E-golf was voor mij een compleet nieuwe ervaring. Het elektrisch rijden is zo soepel en comfortabel vergeleken met een 'normale' auto. De E-golf rijdt enorm goed, is snel en voelt luxe aan, maar de actieradius is vooral in de winter toch echt wel een minpunt.

In de winter bleek al snel dat de actieradius van de auto extreem snel daalt bij snelheden boven de 110 km/h of als de auto niet voorverwarmd is. De aangegeven actieradius van 280-300 kilometer wordt eerder 120-150 afhankelijk van je rijgedrag, wat natuurlijk niet optimaal is. Nu is mijn woon-werkverkeer 90 kilometer totaal dus was dit niet zo'n probleem.

Nu zou je toch denken dat je die 280-300 kilometer misschien wel kan halen in de zomer, maar dat is ook (bijna) niet mogelijk. In de zomer stijgt je daadwerkelijke actieradius wel degelijk, tot zeker wel 180-220 kilometer.
Ik moet echter wel zeggen dat ik geen warmtepomp in de auto heb zitten.

De E-golf is aangeschaft in juli 2017. Bij het ophalen van de auto in de showroom, bleek al heel snel dat de auto een software probleem had, wat resulteerde in het niet kunnen verbinden met Car-Net. Daarnaast werkte het op timer laden en klimatiseren van de auto niet/heel slecht.
Nu, 29000 kilometer verder, is de auto al 6 of 7 keer terug geweest naar de dealer voor software-problemen en andere kleine issues.

Over het algemeen ben ik nog steeds erg tevreden met de E-golf. Ondanks de problemen die erbij mee zijn geleverd, zou ik de auto nog steeds aanraden aan iedereen wiens woon-werkverkeer niet boven de 120 kilometer is en serieus is over het elektrisch rijden.

40,000 km

  • 40.000 km

Nu 40.000 km gereden met deze fijne auto. Sinds de softwareproblemen van de eerste 29.000 kilometer geen enkel probleem meer gehad met de auto. Nog altijd zeer tevreden met mijn aankoop!

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens