Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Luna (2006)

Toyota Yaris
Toyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieur

UitvoeringYaris 1.3 16v VVT-i Linea Luna
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2006

De Yaris rijdt als een volwassen auto en je hebt het idee met een grotere auto onderweg te zijn. De auto is erg stil en comfortabel. De ruimte voor de passagiers is echt top. Zeker op de achterbank met de bank naar achter geschoven is er veel beenruimte voor de achterpassagiers. Iets wat je niet verwacht in deze klasse! Wel is het jammer dat de kofferbak van de Yaris dan te wensen overlaat. Buiten de kleine kofferruime om heb ik nog 1 minpuntje wat ik graag anders had gezien op de Yaris. Zo vind ik het bedienen van de boardcomputer erg lastig. Het was makkelijker geweest als je deze kon bedienen vanaf het stuur zodat je niet helemaal met je hand naar het klokkenpaneel midden op het dashboard hoeft. Over de kwaliteit van de auto alleen maar lof. Alles zit goed in elkaar en je merk gewoon dat alles gebouwd is om vele jaren probleemloos te kunnen functioneren. De multimode transmissie vergt in het begin enige gewenning. Opschakelen gebeurd soms op een moment dat ik het zelf niet zou doen. De versnellingsbak schakelt vrij snel op waardoor een gunstig brandstof verbruik gehaald wordt (tussen de 1.16 en 1.17). Ook is er een sportstand of kan men handmatig schakelen. Eenmaal gewend aan het schakelsysteem kan ik zeggen dat het een fijn systeem is. Dit gekoppeld aan de verdere positieve eigenschappen van de Yaris en je hebt gewoon een perfecte auto!

Helaas heb ik met de Yaris wel een aantal maal de Toyota dealer moeten bezoeken voor een probleem met de multiriem. Bij een kilometerstand van 600 begon de multiriem van de Yaris te piepen. Dit gebeurde voornamelijk als de motor net gestart en nog koud was. De Toyota dealer heeft vervolgens 2 maal een nieuwe riem gemonteerd waarna het geluid na 600 kilometer toch weer terug kwam. Uit eindelijk is de importeur ingelicht en is het probleem met behulp van Toyota in Japan opgelost. Het probleem moest echter gezocht worden in het materiaal van de riem. Nadat men de 3e riem monteerde was het probleem verholpen.

PRIVATE LEASE Toyota Yaris