Toyota Supra 3.0i Turbo (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Supra 3.0i Turbo |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 110.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Mk. IV was zijn tijd duidelijk ver vooruit. Tractioncontrol, ABS e.d. zijn allemaal aanwezig bij deze auto, en dat terwijl hij van 1993 stamt. De prestaties zijn zeer goed te noemen. De auto accelereert goed en is binnen 6 seconden op de 100. De wegligging is ook goed, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je 330pk onder de kap hebt liggen en dat merk je goed bij regenachtig weer. Rustig rijden dan dus.
De looks van de MKIV zijn ook hun tijd vooruit. Mooie rondingen, dus niet het strakke en hoekige wat je ziet bij auto’s uit begin jaren 90.
De ruimte in de auto is niet zo groot. Voorin is het matig en achterin is eigenlijk enkel voor de show, of voor de boodschappen, want de achterbak is te verwaarlozen. Tevens is dit geen zuinige auto. Hij rijdt 1 op 4 in de stad en 1 op 8/9 op de snelweg. Ook de onderhoudskosten zijn aan de hoge kant. Maar dat zijn kenmerken die je weet wanneer je een sportwagen koopt. Het voordeel van de Mk. IV is dat het blok heel goed tunebaar is. Er rijden Mk. IV’s rond van 1000pk. Het MKIV-blok kan dus behoorlijk wat performance verdragen.
PROBLEMEN
Roest bij het achterraam is een veelvoorkomend probleem bij de MKIV. En ook trilgeluid bij het targadak. Tevens is de waterpomp vervangen.
En dat is het eigenlijk wel.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.