Toyota Supra 3.0i Turbo (1993)

autoreview

Toyota Supra

Signalement

UitvoeringSupra 3.0i Turbo
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Mk. IV was zijn tijd duidelijk ver vooruit. Tractioncontrol, ABS e.d. zijn allemaal aanwezig bij deze auto, en dat terwijl hij van 1993 stamt. De prestaties zijn zeer goed te noemen. De auto accelereert goed en is binnen 6 seconden op de 100. De wegligging is ook goed, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je 330pk onder de kap hebt liggen en dat merk je goed bij regenachtig weer. Rustig rijden dan dus.
De looks van de MKIV zijn ook hun tijd vooruit. Mooie rondingen, dus niet het strakke en hoekige wat je ziet bij auto’s uit begin jaren 90.
De ruimte in de auto is niet zo groot. Voorin is het matig en achterin is eigenlijk enkel voor de show, of voor de boodschappen, want de achterbak is te verwaarlozen. Tevens is dit geen zuinige auto. Hij rijdt 1 op 4 in de stad en 1 op 8/9 op de snelweg. Ook de onderhoudskosten zijn aan de hoge kant. Maar dat zijn kenmerken die je weet wanneer je een sportwagen koopt. Het voordeel van de Mk. IV is dat het blok heel goed tunebaar is. Er rijden Mk. IV’s rond van 1000pk. Het MKIV-blok kan dus behoorlijk wat performance verdragen.

PROBLEMEN

Roest bij het achterraam is een veelvoorkomend probleem bij de MKIV. En ook trilgeluid bij het targadak. Tevens is de waterpomp vervangen.
En dat is het eigenlijk wel.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.