Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2018)

autoreview

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2018)

Signalement

UitvoeringRAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
KM-stand laatst74.650 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review

  • 7.950 km

Wil proberen om er een niet er niet een al te lang verhaal te maken .
Kom dus vanuit een Lexus IS300h en omdat ik niet al te flexibel ben en soms wat moeite had met in en uitstappen en het leasecontract afliep wilde ik graag wat hoger zitten ..en kan stellen dat het gelukt is !
Maar vorig jaar is het "shoppen" begonnen en heb zo zitten rondneuzen en de standaard auto's zijn de bij ons de Duitse auto's maar heb wat tegen VAG en de dealer(fabriek) in het oosten van het land
Heb even naar Renault gekeken (Espace en Scienic) en heb gereden in resp Peugeot 3008 en 5008 en dat waren best wel prettige auto's maar de bij de 3008 ging er onderweg tijdens de proefrit een storingslampje werken en de verkoper die dan verteld ....dat was vanmorgen ook al en na het resetten was het over ....bij de 5008 vond ik de Auto niet echt prettig rijden ....vrij traag ondanks de 165 pk ....
BMX X1 2.0 bezine fantastisch rijdende Auto ....van binnen zwart en zwart en de Auto aangekleed ca Euro 60T en dat wird mij een beetje te gek (Bijtelling)
Verder Mazda CX 5 gereden ...mooie auto en reed best wel fijn maar kon geen potje breken...en dat komt wellicht omdat ik al ruim 4 jaar een hybride gereden heb en daar ook een beetje na ben gaan rijden
Dan terug in eigen "stal " Lexus NX 300h ook mooi en er was een actie van Lexus in 2017 en heb daar serieus naar gekeken maar dan moest de Auto in 2017 op kenteken worden gezet en daar was o.a. de leasemaatschappij niet van gecharmeerd en daarnaast een vrij kale uitvoering voor Euro 56T ...
Toyota RAV 4 ...dezelfde motor in de meest luxueze uitvoering met adaptive cruisecontrol ...JBL installatie ..stoelverwarming ..leer ...schuifdak ...LDA (gebruik ik niet)...en ruim en veel bagageruimte lekker hoog instappen en na een proefrit was het duidelijk
Nu na ca 8000km tijd voor de eerste Review ook al omdat ik dan wat meer ervaring heb en iets meer "ergenissen " heb
Om te beginnen het navigatiesysteem ...niet de mooiste en de snelste maar tov de Lexus stukken beter ..klinkt gek maar denk dat Lexus maar een in eigen stal moet gaan shoppen...maar met Tomtom en Google prima
De Audio installatie en DAB tuner ook prima geen opmerkingen ...
Auto is heel stil en nodigt niet uit tot hard rijden eerder voor mij dan bewust rijden maar moet wel wennen aan de tankinhoud van maar 56 Liter en heb de Auto in ontvangst genomen toen het zo koud aan het worden was en .....tja 1: 11...dus de accu's hadden het moeilijk door de kou dus vaak tanken ..nu ca op 1: 14,5 op winterbanden...dus dat wordt alleen maar beter
Zijn er zaken die minder zijn ??...wat opvalt is als de zon op een bepaalde manier op de auto Staat het navigatiesysteem niet meer te zien is en dat kan best wel anders ...zoals ik aangaf de Auto is vrij stil maar meer windgeruis als bv de Lexus maar dat zal wel met het koetswerk te maken hebben ..voor de rest prima en geen klachten ...zou ook wel erg zijn als je bij een nieuwe Auto nu al klachten of storingen zou hebben...
OOh ja 1 klein dingetje ....de Auto krijgt de eerste 3 jaar navigatieupdates ....de Auto moet aan zijn !! kost ongeveer 45 min ....heel soms slaat de Motor even aan ...dat bemerk je amper ...gaat heerlijk automatisch

Eerste onderhoudsbeurt

  • 15.000 km

De Auto heeft zijn eerste onderhoudsbeurt gehad en had geen klachten of andere narigheden (Zou toch ook niet best zijn toch ?)
Het is een heel comfortable auto ...je zit lekker hoog en de kilometers gaan geruisloos en het einige moment dat je weet dat je elektrisch rijdt is eigenlijk als je een lampje ziet branden dat je electrisch rijdt
Benzineverbruik wordt ook steeds beter na een wat moeizame waarschijnlijk door de koude winter in februari Maar de Auto wordt gemiddeld steeds zuiniger ..straks maar weer afwachten met de vakantie met de fietsdrager achterop wat het verbruik wordt
Navigatie en de update werkt ook prima dus ook hier niets te klagen...
Wel een paar kleine dingetjes ....Indien de zon naar binnen schijnt is mijn beeldscherm van de navigatie ed bijna niet te zien en omschakelen naar nachtmodus helpt dus niet dus moet dan goed luisteren naar de strenge navigatiemevrouw en kijken tussen de klokken .
Over klokken gesproken als de Auto helemaal uit is heb ik geen klokje
Het streamen van Sportify gaat ook maar zozo ..het duurt en het duurt maar dan het geluid is prima met de JBL installatie
Meer dus dat vind ik een beetje jammer maar echt storend is het niet
Op naar de volgende 15000 Kilometers

Onderhoudsbeurt

  • 30.000 km

Ook deze 15.000 kilometers zijn probleemloos en confortabel verlopen
Het verbruik is zeker door de zomermaanden heel netjes voor een hoge auto dus ook een tevreden rijder
Navigatie echt stukken beter als in de vorige auto de Lexus waar ik niet alleen klachten over had
Verder werken alle veiligheidsvoorziening zoals het rear traffic allert, het adaptieve cruisecontrol het automatische groot (LED)licht en het automatisch wissen naar behoren maar heb alleen het LDS uitgeschakeld
Ideaal ook de 360 graden camera bij het parkeren dat je ook delen kunt bekijken met met behulp van de parkeersensoren prima
Vandaag dus de auto voor een beurt geweest en was ook verder niets bijzonders dus we rijden weer vrolijk verder

En weer 15,000 kilometer verder

  • 45.300 km

Gisteren de auto een 45000 kilometer beurt gehad en binnen 45 min is het klaar ...Iemand schreef dat de intervallen van Toyota niet meer van deze tijd waren maar heb over de 18 jaar dat ik een berijder ben van leaseauto`s nog nooit de vaak gestelde 30000 kilometer gehaald zonder bezoek aan een garage ..als was het alleen al om olie bij te vullen !!...los daarvan heb ook gelezen dat door deze intervalbeurten men eerder een storing kan onderkennen....en uiteindelijk gaat het om wat het allemaal kost toch ...dit terzijde.Is er iets gebeurd ??? ...ja het multimediasysteem is ge-update en het is nog niet top maar de waarschuwingen voor wat files ed betreft werkt uitstekend (Ik heb al goede ervaringen met Tomtom)..De aankomsttijd is behoorlijk nauwkeurig en het inzoomen uitstekend
Verder gewoon erg goed en geen klachten en alles werkt naar behoren
dus op naar de volgende 15000 kilometer .....een uitstekende dealer trouwens

Probleemloos

  • 60.500 km

Gisteren de auto weer een beurt gehad bij de Toyota dealer (Enschede)
Na de 45000 km beurt op vakantie gegaan naar Frankrijk en de tent en bagage achterin de auto en daarnaast onze E-bikes op de fietsdrager
Je merkt dan wel dat het verbruik behoorlijk stijgt maar tijdens het rijden merk je weinig van de bagage en de 54 kilo auctop de trekhaak en de auto heeft voldoende vermogen en koppel om in de Franse alpen te rijden dus dik tevreden
Het comfort blijft ook erg goed en de auto is buiten het windgeruis en banden lawaai erg stil al nodigt hij ook niet uit tot snel en hard rijden dus alles rustig aan ..ook al rij ik erg veel in Duitsland
Wat wel opvalt is dat het verbuik van E10 redelijk hoger is als de 95 die in getankt heb
Ondertussen zijn ook de winterbanden gemonteerd (Dunlop )
Allemaal prima ....nou...de navigatie is verre van state of the art maar na de update van het systeem werkt het prima alleen wat "ouderwets" en de kans is behoorlijk groot dat als de zon erop schijnt het niet goed zichtbaar is en dan is het een kwestie van luisteren of de pijlen tussen de klok volgen
Al met al tevreden en op naar de volgende 15000 kilomer

Afgelopen jaar nog geen 15,000 gereden

  • 74.650 km

Het advies van Toyota is 1x per jaar of elke 15000 kilometer een inspectie beurt te laten uitvoeren en heb dat bij de locale Toyota garage laten uitvoeren en binnen ca 45 minuten stond ik weer buiten
Zoals gebruikelijk niets bijzonders en binnenkort is de auto 3 jaar oud dus een einde van de gratis navigatieupdates
Benzineverbruik is door het toepassen van winterbanden iets opgenomen maar over het algemeen is het verbruik door de snelheidsbeperkingen en het door de Corona maatregelen niet naar Duitsland te gaan minder
Al met al zeer tevreden ...wellicht rij ik dit jaar meer als 15000 km

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.