Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Style (2017)

autoreview

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Style (2017)

Signalement

UitvoeringRAV4 2.5 Hybrid 2WD Style
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf126.000 km
KM-stand laatst186.000 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk een RAV4 !

  • 126.000 km

INTRO:
Ik heb de afgelopen 30 jaar (ben nu 51) zo'n 20 auto's gereden. Van Mercedes taxi's tot aan citroen AX diesel. Heb/had veel auto's op mijn shortlist staan, maar toen ik mijn Prius in 2019 bij de Toyota dealer voor een beurtje bracht, zag ik een fonkelwitte RAV4 in de showroom staan. Ik weet nog precies wat ik dacht: IK WIL DIT HEBBEN (maar kan hem redelijkerwijs waarschijnlijk nooit betalen). Denk dat nooit, want ruim 2 jaar kocht ik er gewoon één!

Een goede RAV4 Hybride zoeken is best lastig. Het is de bestverkochte auto ter wereld, maar in NL zijn er niet heel veel nieuw geleverd. Een lekker dik aangeklede RAV word dus vaak door Louwman en/of de Toyotadealers uit Italie, Zwitserland, Duitsland en Denemarken gehaald. Vaak zit alles er op en aan.

De RAV4 2.5 Hybrid Style (één na duurste uitvoering, nieuw € 46.000)
- half leren bekleding
- stoelverwarming
- bi led
- duel zone climate etc etc.

In 2017 zat eigenlijk alles er al op, je mist weinig. Het zwarte hemeltje is ook vrij chique.

Je kunt hem omschrijven als een zeer degelijke, hoge, sterke en zuinige auto. Als je gaat zitten en je sluit het portier weet je wel dat dit next level is. Je zit echt als een vorst, al is het tegenwoordig al vrij normaal om een SUV te hebben. Toch ben ik iedere ochtend weer blij als ik instap.

Ik gebruik relatief vaak de stoelverwarming, die 2 standen kent. Ben je dit gewend, wil je niets anders meer. Dit geldt ook voor de automaat en de hoge zit. Ik heb nu precies 60.000 km gereden sinds de aanschaf, en dat tegen een gemiddeld verbruik van 1:15. In de zomer met gemak 1:17 maar in de winter dan weer tegen de 1:14. Ik vind hem op de snelweg weinig toeren maken, al is hij natuurlijk het zuinigst op de 60/80 en 100km wegen. Relatief stil, al hoor je de afrolgeluiden omdat de rest zo stil is. Het onderstel is erg goed, zelfs in bochten. Ben wel blij dat ik Michelin Primacy 4 banden heb laten monteren. Goede grip, levensduur en ook zuiniger dan vele anderen.

De navigatie is sloom maar werkt wel, vooral in het buitenland stuurt hij je vaak onhandige straatjes in. De connectie met je telefoon gaat redelijk (en streamen via Spotify is okay). Het kan allemaal sneller en beter, maar vooruit.

De top is slechts 180km per uur (harder hoeft ook niet), maar de sprint 0-100 gewoon in 8,2 seconde. De tussensprint 80-120 in iets van 4,5 seconde. Voor zo'n bak van 1600kg is dat netjes.

Zoals je mag verwachten, er gaat nagenoeg nooit iets kapot. Je hebt GEEN distributieriem, koppeling, startmotor, dynamo zoals in een gewone benzine of diesel. De CVT en de motor gaan eindeloos mee, zijn feitelijk foolproof. Als je in de auto stapt en naar alles kijkt, voelt, ruikt: het is voor de eeuwigheid gemaakt, nog steeds dus! Dit gold al voor oude toyota's, maar in 2017 nog steeds.

Onderhoudshistorie:

04-2024 (186.000 km): Nieuwe airco-condensor, vloeistof, beschermrastertje en vloeistof (€ 650,00) bij aircospecialist Almere

11-2023 (172.874 km): Grote onderhoudsbeurt. Inclusief 4 dure bougies (iedere 90.000) en remmen loshalen, reinigen (€ 450,00) bij Toyota C.A.R. dealer

07-2023 (166.281 km): APK, zomer check, airco check en 2 nieuwe Michelin banden (€ 250,00) bij Toyota dealer

10-2022 (147.966 km): Onderhoudsbeurt inclusief nieuwe remvloeistof, olie en alle filters (€299,48) bij Toyota dealer

05-2022 (139.880 km): uitlijnen (€ 79,00)

01-2022 (134.699 km) Wintercheck € 30,00 bij Toyota dealer

09-2021 (127.000 km) Portiersierlijst zwart origineel Toyota € 160,00) bij Toyota C.A.R. dealer

08-2021 (125.604 km) AANKOOP bij Louwman BOVAG dealer Naaldwijk

Onderhoudshistorie bij de 1e eigenaar onderhoud bij officiële Toyota dealer (Bianchessi Auto srl in Cremono) in Italië

03-2020 (109.441 km)
11-2019 ( 94.667 km)
07-2019 ( 78.589 km)
03-2019 ( 63.037 km)
11-2018 ( 47.534 km)
06-2018 ( 30.620 km)
01-2018 ( 15.111 km)
08-2017: NIEUW afgeleverd.






Huidige kilometerstand

  • 186.000 km

Update:
Foto's kun je blijkbaar niet aanpassen, en de km huidig had ik toch echt op 186.000 gezet, dus hierbij alsnog

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.