Toyota Paseo 1.5i GT (1997)

autoreview

Toyota Paseo 1.5i GT (1997)

Signalement

UitvoeringPaseo 1.5i GT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf235.800 km
KM-stand laatst256.800 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toyota Paseo

  • 249.400 km

Nogal een overstap: van een witte Subaru Mini-Jumbo (zie de review in dit blad) naar een zwarte Toyota Paseo. Nu bijna een jaar geleden op 6 mei 2015, gekocht met 235.800 km op de teller.
Paseo's in originele staat zijn vrij zeldzaam, het blijkt een geliefd model te zijn om te pimpen met spoilers en tupperware. Hoe je een fraai model kan vernaggelen...maar smaken verschillen. Ook wilde ik persé een zwarte.
Na bijna 15.000 km dan toch maar mijn (weinige) ervaringen op schrift.
Want er valt inderdaad weinig te melden over deze coupe. Geheel conform van wat je van Toyota mag verwachten mankeert er helemaal nooit iets aan.
Vorige week zelf olie, oliefilter, luchtfilter en bougies vervangen voor de ronde som van 26 euro.
De auto trekt nu wat gemakkelijker door naar hogere snelheidsregionen, hield voor deze ingreep soms een klein beetje in.
Ik gebruik al jaren "Techno" 10W40m semi-synthetisch van de Action en die olie bevalt uitstekend. 4 Liter voor een tientje.
De Paseo had bij aanschaf rondom Fortuna 2900 banden met nog ruim 6 mm. profiel. Na het eerste regenbuitje ze allemaal vervangen door Continentals. Die Fortuna's zijn bij nat weer werkelijk levensgevaarlijk. Volgens een Duitse test niet geschikt voor het wegverkeer maar wel uitstekend als stootdempers onder een kinderwip. Het vrij zeldzame bandenformaat is 195/45/16.
Door een vorige eigenaar is de auto voorzien van verlagingsveren en is nu nog slechts 1.26 m. hoog. Staat 'm met de lichtmetalen velgen prachtig, maar is op drempels spijkerhard. Op de snelweg heb ik daar weinig last van.
Of het door die verlaging komt weet ik niet, maar de wegligging is fenomenaal en hij beschikt ook over een uiterst aangename stuurbekachtiging.
Ook is er een veerpootbrug gemonteerd, maar het nut daarvan lijkt me twijfelachtig.
Van de geweldige JVC- stereo met CD/Telefoon/USB aansluiting en 4 Kicker- luidsprekers is het dagelijks genieten, het hefdak gebruik ik zelden.
De vorige APK leverde geen enkel probleem op, de volgende is pas in november.
Gemiddeld verbruik: 1:14

Nieuwe APK

  • 256.800 km

Vanmorgen is de Paseo zonder problemen door de APK gekomen. Hij kan er weer tegenaan tot 5 november 2017.
Overweeg ondanks louter goede ervaringen 'm toch te verkopen omdat mijn fysiek verlangt naar iets comfortabelers.
Recente diagnose van een vorm van rheuma is daar debet aan.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.