Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D SX (2005)

autoreview

Toyota Land Cruiser
Toyota Land CruiserToyota Land CruiserToyota Land CruiserToyota Land CruiserToyota Land CruiserToyota Land CruiserToyota Land CruiserToyota Land CruiserToyota Land Cruiser - interieurToyota Land Cruiser - interieur

Signalement

UitvoeringLand Cruiser 3.0 D-4D SX
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Motor: De Land Cruiser valt qua prestaties in verhouding met z’n gewicht nog reuze mee. Door middel van chiptuning (van 163 naar 204 pk) kun je o.a. de acceleratie flink verhogen, maar het brandstofverbruik gaat daarentegen ook omhoog. Bij het starten van de motor hoor je de dieselmotor, echter na een tijdje hoor je ’m niet meer (stille motor). Verbruik 1:9 (stad) of 1:11 (autosnelweg).

Comfort: Stoelen zijn prima, electr. verstelbaar, alleen geen geheugenstand. Goede klimaatbeheersing. Vanwege het gemis van TEMS (tegengaan van overhellen), dit is de SX-uitvoering, helt ie licht over in de bochten. Cruise-control werkt ook prima. Ook ’t Optitron-display is prachtig (SX en Executive). Daarnaast is de Fieldmonitor ook een handig hulpmiddel (brandstofverbruik - temperatuur - tijd - hoogteligging).

Accessoires: Het vervoeren van een mountainbike is prima opgelost (fietsdrager interieur). De fiets staat in de auto droog en uit ’t zicht (uiteraard bij gebruik maken van donkergetinte ramen). Daarnaast door gebruikmaking van een gemakkelijk losse laadvloerbescherming heb je geen vuiligheid op de vloerbedekking. Ook na gebruik gemakkelijk te verwijderen.

Anti-slipcursus (Prodrive): Laatst ook een antislip cursus bij Prodrive gedaan. Goed idee om te weten wat deze auto allemaal qua veiligheid en comfort te bieden heeft (ABS,EBD,BA,VSC,A-TRC,TEMS, luchtvering, DAC en HAC. Brochure kan veel zeggen je moet ’t zelf ervaren. Je merkt al meteen dat ’t heel moeilijk was om deze auto op ’t gladde wegdek dwars te krijgen. Na het afzetten van de VSC of ESP ging ie pas dwars.

Tip: Door het goed instellen van de buitenspiegels (zicht op wielkast rechterachterwiel) kun je veel makkelijker in parkeren (wel parkeersensoren aan de achterzijde). Jammer dat er geen parkeersensoren in de voorbumper als fabrieks-optie leverbaar zijn.

Klein minpuntje: na een regenbui, bij het openen van een portier, druppelt een beetje water naar binnen (via dak-portier rubber).

Verder een klasse-auto ’King of the Road’.

PROBLEMEN

Bij aankoop waren de mistlampen niet goed afgewerkt. Dealer heeft meteen nieuwe besteld en gemonteerd. Prima!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.