Toyota Hi Ace (2003)

autoreview

Toyota Hi Ace (2003)

Signalement

Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf215.000 km
KM-stand laatst235.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuw avontuur

  • 215.000 km

Op zoek naar een busje voor het bedrijf van mijn vrouw. Ouder dan 15 jaar -ivm bijtelling, dus ik zocht een speld in de hooiberg. Het is toch aardig goed gelukt.

Mercedes en Ford: allemaal té roestig. Renault: veel problemen. Volkswagen T4: roest, motorproblemen. Tja, wat bleef er over? Toen het haar handig leek om er ook in te kunnen slapen viel de Citroën Jumpy af.
Ik ging op zoek naar een HiAce.

Ook daar moest het kaf van het koren gescheiden worden, en dat is aardig gelukt.
Wel een ander avontuur: de bus was in België geregistreerd.
De bus was in gebruik bij Garage Raf Schrooten in Bree. Ik kan nu zeggen dat dat een uiterst betrouwbaar adres is. Hij knapt voornamelijk oude Toyota Landcruisers op, en dan vanaf het chassis.

Met wat tips en hulp van deze man was het heel makkelijk om de auto in Nederland in te voeren.

Bij het doornemen van de papieren bleek de bus aan een beurt toe te zijn, die heeft Raf Schrooten nog voor mij gedaan.

We zijn erg blij met deze bus.
Hij doet het altijd en vervoert trouw alle kratten met eten voor het cateringbedrijf van mijn vrouw. Meer lawaai dan een personenauto op de snelweg, meer gehobbel en minder snel, maar toch rijdt deze bus erg fijn!

Nieuwe ruitenwisserbladen

  • 225.000 km

Tijd voor de APK.
De Belgisch APK verliep, nu kwam de Nederlandse.
Toch al een ouder voertuig, in het buitenland gekocht....
Moest er wat gebeuren?
Ja, waarempel: de ruitenwisserbladen waren aan vervanging toe.
Verder alles dik in orde.

Beurt, reparatie carosserie

  • 230.000 km

Tijd voor een beurt.
Reparatie: 1 lampje van de dashboardverlichting en een nieuwe accu.
En natuurlijk kregen we weer de gratis Toyota pech hulp pas.

Verder gekeken naar wat roest bij een van de spatborden.
Dat hebben we in februari laten verhelpen. Een ingreep van €1000, die niet voor de eeuwigheid is. Maar wat ziet de bus er nu weer mooi uit!

APK

  • 235.000 km

APK.
Daar sta je dan met je busje van 17 jaar oud.
Met vlag en wimpel door de keuring: niets aan de hand!

Ondertussen rijdt de bus lekker. Start ook altijd.
Een erg fijne auto.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.