Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Linea Terra (2007)

autoreview

Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Linea Terra (2007)

Signalement

UitvoeringCorolla Verso 2.2 D-4D Linea Terra
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst195.417 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 195.417 km

Aangezien de review erg lang werd heb ik hem even herschreven.

Prestaties:
De 136pk versie is vlot zat. Tussensprints in alle versnellingen geen probleem, bij 75 kilometer per uur in de 6e versnelling, ook prima!

Verbruik:
Na 3 jaar en 11 maanden en 195.417 kilometer staat het gemiddeld verbruik op 14,7 kilometer per liter. Acceptabel, maar niet super,
Wel wordt je veel te ruim van te voren gewaarschuwd voor een lege tank.

Comfort/afwerking:
Hij rijdt prima en is, wanneer hij warm is, behoorlijk stil.
De 6e versnelling erg prettig.

Korte hobbels voel je goed. De Verso is stugger afgesteld dan mijn vorige Toyota! Even wennen.

De draaicirkel is behoorlijk groot, niet handig!

Ik vond de stoelen wat glad aanvoelen, dit heeft geen invloed op het zitcomfort.
Met mijn 1,85 zit ik prima. Andere opmerkingen over te korte zittingen kan ik niet beamen.
De hendels van de stoel verstelling (voor) vind ik niet erg robuust overkomen,

De dashboardkastjes sluiten niet mooi aan, afwerking kan beter.

Ook een punt van kritiek is dat de achterklep niet altijd in 1 keer sluit. in 5 van de 10 gevallen moet je hem nogmaals dichtslaan. Slordig.
Na het vervangen van de achterklep (schade) is dit probleem verholpen.

1 enorm minpunt vind ik het ontbreken van een MP3 speler.
Een gemiste kans van Toyota om helemaal geen MP3 mogelijkheid aan te bieden!


**Update 18-06-2007**
Na 15.000 kilometer cruisecontrol geïnstalleerd.
Auto stottert onder de 2000 toeren.

**Update 19-07-2007**
Kort gekeken naar het stotter probleem, maar door drukte aan mijn kant nog niet verder op in gegaan.Het begint me inmiddels wel steeds meer te irriteren dat ik de cruisecontrol boven de 2100 toeren moet houden.

**Update 27-09-2007**
Schade, geen eigen schuld. Bumper en achterklep vervangen. Het stotteren is nog steeds aanwezig, maar lijkt met dit weer iets minder voor te komen. Inmiddels al enkele verhalen meer gehoord over het probleem.

**Update 28-07-2008**
Verstuivers en EGR klep vervangen. Eindelijk een soepel rijdende Verso.

**Update 30-10-2008**

Weer een dikke 7000 kilometer sinds het laatste stukje. In Zweden een gemiddeld verbruik gehaald van 1 op 19.7! Lang leve de cruise control en de mooie brede Zweedse wegen.
In week 42 heeft mijn Verso in de Autoweek gestaan. Zoals ieder jaar stond de Verso weer op 1 (in zijn klasse) van de tevredenheidstest. Ik snap waarom!
Op naar de 100.000 kilometer.

**Update 20-01-2009**

Gehoopt dat na het vervangen van de verstuivers ik kon gaan genieten van de duurzaamheid van de Verso. Niets is minder waar.. Op de koudste dag van het jaar had ik ineens geen verwarming weer. Na controle bleek dat er helemaal geen koelvloeistof meer in zat. In eerste instantie werd gedacht aan een lek, later bleek dat de koppakking kapot was.
Dat verwacht je niet bij een auto van nog geen 2 jaar oud en minder dan een ton op de teller.
Ook moesten de zuigerveren worden vervangen. Na inzending van de tevredenheidstest lijkt er ineens niets meer te kloppen aan het kloppend hart van de Verso. Afgaande op de verhalen van mede Verso rijders (de 2.2 diesel met 136 of 177pk) lijkt Toyota hiermee de mist in zijn gegaan.

Overigens moet ik zeggen dat ik niets dan lof heb voor mijn (BOVAG) garage en de Toyota dealer die alles netjes hebben opgelost. De motor was brandschoon en zelfs de auto had een wasbeurt gehad!

**Update 05-04-2010**
Tijdens het paasweekeinde (maandag) in Engeland na het tanken niet meer kunnen starten. In eerste instantie leek een relais kapot (volgens een lokale monteur). Besteld en 1 dag later er ingezet, helaas... De hulpdienst die daarna kwam heeft met geweld op de startmotor geslagen maar kon het probleem ook niet vinden. Daags er na naar de Toyota dealer gebracht. Na enkele uren bleek dat de startmotor (er op geslagen?) en de accu (ook) kapot waren. Helaas moest de startmotor ook besteld worden.. Donderdag middag was de auto klaar. Afgerekend, in de auto gestapt, op de startknop gedrukt, NIETS! Dat een erkende Toyota dealer dit kan laten gebeuren!! Na wederom 2 uur wachten bleek de nieuwe accu ook kapot te zijn. Uiteindelijk 4 dagen later dan gepland thuis gekomen.

Ik ben helemaal klaar met Toyota, zowel de auto's als de dealer/verkopers. Dit was mijn laatste nieuwe Toyota!

**Update 02-06-2010**
Verder nog wat kleine irritaties:
- Vul pistool slaat erg snel af bij het tanken, geforceerd tanken.
- Besmettelijke bekleding, zelfs een watervlek blijft zichtbaar
- Slecht instelbare dashboardverlichting. Of te donker of te licht
- Matige bevestiging kentekenplaat voor
- Slechte ontvangst radio

**Update 29-12-2010**
Na een rustig kerstweekeinde start de Verso niet meer. Uiteindelijk met startkabels weer aan de slag gekrgen. Vreemd dat een moderne auto met een accu van nog geen jaar oud het geen 2 dagen volhoud…

**Update 20-02-2011**
De Verso gaat naar de handel. Ik ga de komende jaren mijn geluk beproeven in een Opel Zafira 1.9 CDTI van juli 2008 die “nog op de plank lag”.

PROBLEMEN

  • 195.417 km

PROBLEMEN
**Update 15-05-2007**
Voorruit vervangen, steenslag

**Update 18-06-2007**
Kentekenplaat verloren, nieuwe kentekenplaat
Motormanagement lampje brand, Storing EGR klep, reset door garage

**Update 19-07-2007**
Nog steeds een stotterprobleem.

**Update 05-09-2007**
Motorolie bijgevuld
Stoelen Kraken
Achterklep sluit niet goed.
Stotter probleem: Schoonmaak EGR klep

**Update 27-09-2007**
Motorolie bijgevuld
Aanrijding: achterklep en bumper vervangen
Lekke voorband links

**Update 28-07-2008**
Lekke voorband rechts
Stotteren: verstuivers, EGR klep vervangen. Probleem opgelost!
Wederom barst in voorruit: vervangen

**Update 20-01-2009**
Koelingsprobleem, nieuwe koppakking en zuigerveren...

**Update 16-05-2010**
Accu en startmotor kapot.

**Update 07-07-2010**
Slang naar de intercooler losgeschoten

**Update 29-12-2010**
Startproblemen.

KOSTEN

  • 195.417 km

In de 3 jaar en 11 maanden dat ik de Verso heb gereden heb ik de volgende kosten gehad:

Onderhoud: € 5621,44
Brandstof: € 15121,82
Verzekering / wegenbelasting: € 9621,34

Gemiddeld (inclusief afschrijving) heeft de Verso me € 0,2577 per kilometer gekost.

Naar mijn mening zeer acceptabel.
Echter de betrouwbaarheid, zeker de eerste 100.000 kilometer viel me, zeker van Toyota, erg tegen!

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.