Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Dynamic (2007)

autoreview

Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla Verso 2.2 D-4D Dynamic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst111.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 72.000 km

Eind maart 2007 auto mogen ontvangen na een wachttijd van 4 maanden. Prima auto met veel binnenruimte. Goede kwaliteit, fijne zit, compleet uitgerust.

Pluspunten: Goede motor, goede wegligging, goede afwerking.

Minpunten: Armleuning, Radio, Benzinemeter, sluiten achterklep (2x sluiten)

Verder niets dan lof over de auto.

Ik rij nog steeds 1200 km per week en mijn ervaring met is de zitpositie is nog steeds belabbert.

Ik vind het prima als andere mensen zeer tevreden zijn met zijn Verso maar ik ben het niet als het gaat om ergonomie.

Natuurlijk is de kwaliteit van de auto uitstekend en betrouwbaar maar het gaat denk ik wel om het gehele plaatje.

Ik heb ook in de nieuwe Avensis gezeten en gemerkt dat wat betreft de armsteun, Toyota nog steeds niets geleerd heeft van de opmerkingen van de rijders.

PROBLEMEN

  • 111.000 km

Al twee keer aangegeven dat de autoradio veel stoort. De garage heeft de zaak wel onderzocht maar alleen in de werkplaats. Dus mijn probleem wordt niet opgelost. Ze zijn niet zo slim om een ritje te maken. Dit zal wel te duur zijn.

KM 30000: De linkerportierbekleding begint aardig vies te worden (daar waar ik mijn arm leg). De zwarte bekleding begint wit uit te slaan. Airco deed het niet meer. De garage heeft het systeem opnieuw gevuld maar konden het probleem niet vinden. De airco doet het wel maar doordat ze het probleem niet konden vinden, kan het dus weer gebeuren.

Het probleem met de achterklep is opgelost. Dit is een kwestie van niet te hard de klep dicht doen. Dicht laten vallen is het beste, dan sluit deze goed!!

KM 40000: Het gemiddeld verbruik is op dit moment 5,5 ltr/ 100 km. Hierbij maak ik veel gebruik van de cruisecontrol met een kanttekening dat ik wel van stevig optrekken houdt. De radio is nog steeds waardeloos. Stoort vaak op verschillende routes. De garage zegt nog steeds dat ze niets kunnen vinden. Hier ben ik zeker niet over tevreden.

Km 53000.
Op dit moment rijd ik ongeveer 12oo km per week. Hierbij merk ik duidelijk het ontbreken van een lendesteun. Ik krijg rugpijn onderin mijn rug. Tevens vind ik het moeilijk een goed zitposistie te vinden. Wat betreft ergonomie ben ik niet tevreden over de Verso.

Op dit moment is het verbruik 1 op 17,5 waarbij ik de km-teller op 130 heb.
Inmiddels is de radio vervangen alleen blijft de radio regelmatig storen.

Bij de garage geweest omdat de ruitewissers strepen achterlaat. Garage geeft aan dat de ruitewissers goed zijn en ze hebben de armen strakker afgesteld. Hierdoor geeft de ruitewisser aan de pasagierszijde iedere keer een geluid. Ondertussen heb ik nog steeds strepen. Weer terug naar de garage. Deze geven aan dat ze niets zien. Zal wel aan mij liggen.

Aangegeven dat er nog meer klachten zijn met deze auto en dat deze klachten ook herkend worden bij het forum.
De hoofd werkplaatst geeft aan dat deze forums elkaar alleen maar dingen aanpraten en dat dit niet gebaseerd is op feiten.

Ik ben nu dus helemaal klaar met deze dealer.

km 111.000
Het probleem met de ruitenwissers is opgelost. Ze hebben alles vervangen en deze spullen zijn van een andere auto gehaald.

De rammel is opgelost doordat ze de gehele dashboard eruit hebben gehaald. Eindelijk na 1 1/2 jaar klagen.

km 122.000
Het storen van de radio erger ik me steeds meer aan. Op moment dat je in de grens gebieden van het RDS rijdt, stoort de radio enorm. Je ziet ook steeds dat de radio niet goed kan kiezen welke frequentie hij moet nemen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.