Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D Linea Sol (2005)

autoreview

Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla Verso 2.0 D-4D Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf165.000 km
KM-stand laatst299.940 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Op de vrijdag voor Kerstmis gebeurde het dan eindelijk. Aan een reeks van schade vrije jaren die op dinsdag 14 september 1982 begon kwam abrupt een einde. Ik stond stil voor een stoplicht en de bestuurder achter mij had dat te laat in de gaten. Daar stond ik dan. Mijn auto had zich vast geboord op de trekhaak van de voorligger. Ik moest toch ergens een schadeformulier in de auto hebben, maar waar? Jeminee wat een vragen allemaal. Ook voor de veroorzaker was het een unieke gebeurtenis. Het was de eerste keer dat hij een schade veroorzaakte.
Onder het genot van een kopje koffie hebben wij gezamelijk de formulieren ingevuld. Als het mij dan toch moet overkomen dan liever in deze relaxte ambiance.

Na wat navraag mijn auto bij mijn dealer neergezet. Die velde al snel zijn oordeel. Total loss. Weemoedig keek ik naar mijn (onze) Mitsubischi Galant 2.0 GLXi uit 1998 met 109.000 km op de teller. DE auto waar ik nog jaren meegedacht had vooruit te kunnen. Hij voldeed voortreffelijk als caravantrekker en voor die paar km die ik op jaarbasis rij was het een pracht auto. En nu.

Dan blijkt internet toch een geweldige uitvinding. ALS je eenmaal de zoekkaders heb vastgesteld ligt nagenoeg heel auto-occasions Nederland zomaar in je huiskamer. Iets wat er bij mijn schoonvader nog steeds niet in kan. Volgens hem moet ik nog ouderwets de garages afrijden want stel je voor dat in het dorp/stad ff verderop toch een mooiere/goedkopere auto te vinden is. Mijn echtgenote zei tegen mij ga maar eens zoeken. Ik haar uitgelegd dat dat zo niet werkt. Daarvoor is de keus gigantisch. Dus zoekkaders. Mijn echtgenote had het liefst een auto met een iets hogere instap dan de laatste en iets kleiner. Daarnaast waren er natuurlijk de financiën. Een andere auto stond uiteraard niet op ons verlanglijstje.

PROBLEMEN

Op dit moment heb ik twee problemen die mijn inziens onder de garantie vallen. Bij het optrekken in de 2e versnelling rond de 2000 toeren houdt de motor ff in. Dat doet hij alleen bij rustig optrekken. Trap ik het gas in dan trekt de motor gewoon door. Verder kraakt de koppelingspedaal erg. Hier heeft de garage al naar gekeken tijdens de afleverbeurt maar het gekraak is nu terug.

25-1-2008
Probleem mbt het inhouden nog niet gemeld. Ik wil eerst kijken of het niet aan mijn rijstijl ligt.
Kraken van koppelingspedaal is gemaakt. Daarnaast was er erg veel kracht nodig om de koppelingspedaal naar beneden te trappen dat is ook hersteld.
Het kraken van de 5de deur is weer terug van weggeweest. Bij het volgend bezoek moet ik dat maar weer melden.
Voor de rest niets nieuws te melden.

update

  • 182.500 km

Het eerste jaar zit erop. De auto heeft inmiddels zijn beurt gehad. Kosten, 407 euro vielen mij wat tegen, terwijl er niets aan de hand was.
Ik heb een probleemlos jaar achter de rug. Wel ben ik het met enige forum schrijvers eens dat de auto mij niet echt kan inspireren. Het was een verstandsaankoop maar geen emotionele koop. Het rijden vind ik dan ook niet spectaculeer.
Het rijden met een caravan achter de auto is echter een genot. Je hebt werkelijk niet in de gaten dat er 1300 kg aan de trekhaak hangt.
Het verbruik valt tegen. De meter in de auto heeft een dermate grote afwijking dat ik daar niet eens meer naar kijk. Over het hele jaar is het verbruik gemiddeld 1:13km. Indien ik het rijden met de caravan uit mijn berekening haal is het verbruik 1:13,9km. Daarbij moet ik wel aantekenen dat mijn stadsverkeer ongeveer 70% is. Het restant is nagenoeg geheel autoweg.

update

  • 299.940 km

Tot vorig jaar heb ik probleemloos rondgereden in de verso. Echter vanaf de zomervakantie 2014 laat de japanner toch wel steekjes vallen. Ik heb veel problemen met de egr-klep. Hierdoor komt de motor regelmatig in een zogenaamde noodloop. Op dit moment heb ik net een reparatie van bijna 1000 euro achter de rug. Volgens de garage is daarnaast de startmotor versleten. Dat mag ook wel met bijna 300.000 km op de teller. Echter gezien de problemen met de egr-klep ga ik de 300.000 km niet meer volmaken. Dat wil zeggen dat de verso en ik afscheid van elkaar gaan nemen. Hopelijk is het volgende week zover en staat er dan een 'nieuwe' verso uit 2011 op de oprit

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.