Toyota Corolla Verso 1.8 16v VVT-i Dynamic (2007)

autoreview

Toyota Corolla Verso 1.8 16v VVT-i Dynamic (2007)

Signalement

UitvoeringCorolla Verso 1.8 16v VVT-i Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf33.500 km
KM-stand laatst55.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

wat een heerlijke auto

  • 55.000 km

Na, met veel plezier, twee Corolla wagons te hebben gereden was ik toe aan een auto met wat meer trekkracht. Dit in verband met de aanschaf van een zwaardere caravan.

Aangezien ik al meer dan 30 jaar Toyota rijdt was de keuze de Avensis of de Corolla Verso. Na proef te hebben gereden in het vorige model van de Avensis een de Corolla Verso was de keuze snel gemaakt. De Verso komt veel ruimer over dan de Avensis, je hebt het gevoel dat je in een veel grotere auto rijdt dan de buitenmaten aangeven. Dit komt voornamelijk door dat de voorruit vrij ver naar voren staat en natuurlijk door de hoogte.

Verder kun je de drie stoelen van de achterbank per stuk 15 cm naar voren schuiven voor meer bagageruimte, uiteraard klap je op simpele wijze de leuningen plat zodat er een vlakke laadvloer ontstaat. Erg handig is de extra bergruimte onder de laadvloer met allerlei vakken voor kleine dingen die anders los rondslingeren.

De auto is uitgevoerd met o.a. climatcontrol, cruisecontrol, parkeersensoren voor en achter, regensensor en een turn by turn navigatiesysteem.

Na dik 20.000 km met en zonder caravan kan ik zeggen dat de auto enorm goed bevalt. Het is vooral een comfortabele auto die het op de lange afstand goed doet. Het verbruik zonder caravan in Nedederland is rond de 1 op 15, met caravan zit je rond de 1 op 10. Al met al niet slecht.

Ik heb er voor de zomerbanden een setje nieuwe velgen onder laten zetten, voor de winter worden de standaard lm velgen gebruikt. De Michelin energiesaver zomerbanden zijn voor deze auto een aanrader, je rijdt er beduidend zuiniger mee en het karakter van de band past goed bij de auto. Voor de winter is de Vredestein snowtrac3 een goede keuze.

Tecnische problemen hebben zich niet voorgedaan, alleen de standaard beurten zijn uitgevoerd

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens