Toyota Corolla Verso 1.6 16v VVT-i Linea Terra (2004)

autoreview

Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla Verso 1.6 16v VVT-i Linea Terra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Alles aan de auto sprak ons bij de introductie direct aan, waarbij we de hoge zit sinds de Premacy niet meer willen missen.
De auto bevalt nog steeds uitstekend: de standaarduitrusting is meer dan compleet, (prima radio/cd, airco, hoogteverstelbare stoelen, afstandsbediening op de cv) de afwerking en materiaalkeuze zijn top, tewijl de 1.6 vlot genoeg en soepel optrekt. De motor is ook nog eens tot ruim de in Nederland toegestane snelheden keurig stil (de 1.8 leek me iets meer aanwezig, maar evenmin een herrieschopper).
Behalve soms wat niet storend geluid van de wind of de weg is het geluidsniveau aangenaam laag, wat samen met de stabiele en rustige wegligging (geen overhellen)maakt dat je met plezier in deze auto onderweg bent.
De vering is m.n. op korte hobbeltjes aan de stevige kant, maar op normale wegen goed gedempt en comfortabel en staat desgewenst een actieve rijstijl toe.
Alle bedieningen zitten gemakkelijk hoog en geven het gevoel van kwaliteit: niet te licht. Ook het schakelen gaat heel soepel.
De stoelen verdienen een pluim, ruimte is er in alle richtingen in overvloed en met de verschuifbare achterstoelen is ook de beenruimte achterin aan te passen, waarbij altijd een flike kofferruimte overblijft. Bovendien kan daar de rugleuning worden versteld, waardoor overigens de bagageafdekhoes er wat klungelig uitziet. Het ding is trouwens ook lastig op te bergen, dus gewoon laten zitten of thuis laten.
De standaard boordcomputer leidt alleen maar af omdat het verbruik bij constante snelheid te sterk wisselt om er iets aan te hebben en de overige functies spielerei zijn, dus die blijft uit wat wel zo rustig en veilig is.
Het verbruik is gunstig en wisselt tussen 1:13,5 en 1:16 bij vnl. buitenweg en geen hogere snelheden dan 120 km/u
Door de soms onoverzichtelijke achterkant zijn parkeersensoren gemonteerd: een aanrader als vaker krap gemanoevreerd moet worden en goedkoper dan een deuk.
De eerste beurt na een jaar kostte euro 85,-, de tweede na 2 jaar eur 182 (de helft van wat we vroeger bij Mazda kwijt waren!), er waren geen problemen en verdere garagebezoeken waren er niet.
Minpuntjes: de ruime draaicirkel (went snel), de genoemde bagageafdekking en de onnauwkeurige benzinemeter. Na drie jaar ingeruild voor een Auris

PROBLEMEN

geen

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.