Toyota Corolla Verso 1.6 16v VVT-i Linea Terra (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla Verso 1.6 16v VVT-i Linea Terra |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Alles aan de auto sprak ons bij de introductie direct aan, waarbij we de hoge zit sinds de Premacy niet meer willen missen.
De auto bevalt nog steeds uitstekend: de standaarduitrusting is meer dan compleet, (prima radio/cd, airco, hoogteverstelbare stoelen, afstandsbediening op de cv) de afwerking en materiaalkeuze zijn top, tewijl de 1.6 vlot genoeg en soepel optrekt. De motor is ook nog eens tot ruim de in Nederland toegestane snelheden keurig stil (de 1.8 leek me iets meer aanwezig, maar evenmin een herrieschopper).
Behalve soms wat niet storend geluid van de wind of de weg is het geluidsniveau aangenaam laag, wat samen met de stabiele en rustige wegligging (geen overhellen)maakt dat je met plezier in deze auto onderweg bent.
De vering is m.n. op korte hobbeltjes aan de stevige kant, maar op normale wegen goed gedempt en comfortabel en staat desgewenst een actieve rijstijl toe.
Alle bedieningen zitten gemakkelijk hoog en geven het gevoel van kwaliteit: niet te licht. Ook het schakelen gaat heel soepel.
De stoelen verdienen een pluim, ruimte is er in alle richtingen in overvloed en met de verschuifbare achterstoelen is ook de beenruimte achterin aan te passen, waarbij altijd een flike kofferruimte overblijft. Bovendien kan daar de rugleuning worden versteld, waardoor overigens de bagageafdekhoes er wat klungelig uitziet. Het ding is trouwens ook lastig op te bergen, dus gewoon laten zitten of thuis laten.
De standaard boordcomputer leidt alleen maar af omdat het verbruik bij constante snelheid te sterk wisselt om er iets aan te hebben en de overige functies spielerei zijn, dus die blijft uit wat wel zo rustig en veilig is.
Het verbruik is gunstig en wisselt tussen 1:13,5 en 1:16 bij vnl. buitenweg en geen hogere snelheden dan 120 km/u
Door de soms onoverzichtelijke achterkant zijn parkeersensoren gemonteerd: een aanrader als vaker krap gemanoevreerd moet worden en goedkoper dan een deuk.
De eerste beurt na een jaar kostte euro 85,-, de tweede na 2 jaar eur 182 (de helft van wat we vroeger bij Mazda kwijt waren!), er waren geen problemen en verdere garagebezoeken waren er niet.
Minpuntjes: de ruime draaicirkel (went snel), de genoemde bagageafdekking en de onnauwkeurige benzinemeter. Na drie jaar ingeruild voor een Auris
PROBLEMEN
geen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren