Toyota Corolla Verso 1.6 16v VVT-i Linea Terra (2002)

Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieur

UitvoeringCorolla Verso 1.6 16v VVT-i Linea Terra
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002

Moderne auto met een niet geringe vanafprijs.Maar door de vele standaard voorzieningen als o.a ABS, Airco, electrische ramen, radio/ cd-speler enz. is het toch nog een redelijke prijs.
De auto is over het algemeen goed en degelijk gebouwd. Heeft goede rijeigenschappen (sterke en stille motor, goed sturen en remmen en wegligging).
Ook als caravantrekker doet hij het fantastisch.
Met een caravan die beladen 1200 kg weegt is een kruissnelheid van 100 km/h makkelijk haalbaar ook in de bergen op doorgaande routes zijn er geen problemen.

Update:
Na bijna 3 jaar heb ik de Verso half januari 2005 ingeruild voor een Kia Sportage. Een veel fijnere auto met meer luxe en comfort en een 2.0 ltr motor van ruim 141 pk voor nagenoeg dezelfde prijs als de Verso 1.6. Met een veel beter veercomfort, koppeling en motor met versnellingsbak, hoedenplank en teveel om hier op te noemen! (Eindelijk weer een lekkere auto)

De enige problemen die ik heb zijn de volgende:
- Het veercomfort vind ik slecht!!(ook bij de nieuwe Verso II). Maar misschien komt dat doordat mijn vorige auto een Renault Scénic is geweest.
- Het schakelen is onder de maat (lijkt wel een ouderwetse vrachtwagen).
- De hoedenplank is zeer onpraktisch. Ik heb’m in de schuur liggen. Er even uithalen om de hond mee te kunnen nemen bv en daarna weer terugmonteren is erg omslachtig.(Mijn vrouw lukt het helemaal niet).
- Met caravannen een tamelijk hoog benzine verbruik van gemiddeld 1 liter op 7.8 km voor een trip naar Zuid-Frankrijk en terug (Met de Scenic kwam ik uit op gemiddeld 1:9).

Update: In mei 2004, 3x met pech langs de weg gestaan door een motor die plotseling niet meer wilde starten. Bij controle door de Toyota dealer bleek de accu al verrot te zijn. Op mijn vraag: Nu al na 2 jaar? Kreeg ik als antwoord: komt vaker voor! Vooral bij de Corolla Verso en de Yaris. Ik heb in mijn jarenlange ervaring nog nooit zo vaak pech gehad als met deze ’Meest betrouwbare auto’.

3,5