Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Toyota
  • Corolla Touring Sports

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Dynamic (2020)

autoreview

9
Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Dynamic (2020)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCorolla Touring Sports 1.8 Hybrid Dynamic
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf27 km
KM-stand laatst37.914 km
Lezerswaardering: 64%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe auto

  • 18 juni 2020

Ik had hiervoor als student een Renault Twizy gekocht voor de verplaatsingen naar stage, pendelen tussen mijn ouders,.. Maar nu ik meer ga rijden en veel meer materiaal nodig heb zocht ik een grotere (echte) auto.

Mijn collega's rijden met een BMW I3, BMW X1, BMW 5 reeks, Range Rover Evoque en Mercedes GLC 220d. De auto start-stopt gemiddeld 50x per dag, deur open en deur toe, korte afstanden (300m, 1,5km,..). De gemiddelde snelheid ligt rond de 30km/h. Ze hebben er allemaal al enkele turbo's door gejaagd, kapotte deurklinken, keyless-entry die het niet meer doet.

Eerste idee was een goedkope(re) tweedehands maar betrouwbaarheid, voorspelbare kosten en snelle service van een dealer vind ik heel belangrijk om vlot te kunnen werken. (Alles behalve Renault!) Ik ging naar een Toyota garage omdat daar een Auris station stond die mij wel aan sprak. Ging de verkoper het gelijk hebben over een nieuwe... Hij bleek ook topverkoper te zijn van 2013, 2014, 2015,.. Dat zat er vast voor iets tussen.

Belangrijk voor mij is: Cruise control, grote koffer, automaat.
Nice to have: Zetelverwarming, lederen zetels, led-koplampen,..

Proefrit met de hatchback gemaakt: vooral de stilte en rust aan boord vind ik echt heel wat anders. Ik voelde de drang om zoveel mogelijk elektrisch te rijden en zachtjes de bocht om te gaan. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken als ik er werkelijk mee aan de slag ga want dan komt er een 'sportievere' rijstijl aan te pas. Ik heb vertrouwen dat het hybride-systeem het verbruik binnen de perken gaat houden. Het enige wat mij misschien wat zorgen baart is de instaphoogte van de wagen. Of eigenlijk -laagte. Omdat ik met mijn 1m91 niet bepaald bij de kleinsten van de klas hoor heb ik er specifiek op gelet tijdens de testrit. Alhoewel het mij toen niet stoorde denk ik er misschien wel anders over na het 20ste huisbezoek. We zullen zien.

Op de bestelbon prijkt het volgende:
Toyota Corolla TS Hybrid 1.8, Dynamic plus.
*Kleur: Dark Blue (8Q4). Overigens vind ik bitter weinig foto's van die kleur op internet of in het straatbeeld. Het is eens wat anders dan de grijze tinten.
*Bijkomend een Business Pack: regensensor, elektrische spiegels, smart entry & start, parkeersensoren, parkeerassistent, inductielader, elektrochromatische achteruitkijkspiegel,..

Ik mag hem tussen 25 juni en 1 juli verwachten.

1 maand na levering

  • 3.310 km
  • 8 augustus 2020

7 Juli mocht ik de wagen eindelijk afhalen bij de dealer. De BMW X1 die ik van een collega leende een laatste keer volgegooid, klaar om het verbruik van 9l/100km te vergeten.

Ik ben zeer aangenaam verrast door de kleur! Het is een nogal vreemde tint blauw die ik nog nergens anders heb zien rijden. De 16 inch (standaard) velgen lijken aan de kleine kant in verhouding tot het achterste deel van de auto (grote koffer en bumper) naar mijn idee. De algemene indruk van de wagen is erg netjes, iets waar ik al complimenten over kreeg van klanten.

Ik heb de auto ontvangen met 27 kilometer op de teller, nu zijn daar de nodige kilometers bijgekomen. Dat is 2800 kilometer aan stads- en dorpsverkeer. Ik kan het aantal snelwegritten tellen op drie vingers. Het verbruik, gemeten aan de pomp schommelt tussen 4,1 en 4,3 l/100km. Best wel netjes. Mijn rijstijl kenmerkt zich door zoveel mogelijk elektrisch te rijden (niet altijd zuiniger) maar onder tijdsdruk sta ik vaker op de gas dan mij lief is en maakt de motor overuren.

De lage instap van de testauto leek mij zorgwekkend. Ondertussen ben ik daar al aan gewend. Het voelt niet aan als geklauter om in- en uit te stappen. De harde plastiek aan de onderkant van de portieren en de omlijsting van de koets ervaar ik als zeer handig. Ik stoot meer dan eens met vieze schoenen en het kuist makkelijk af. Wat minder makkelijk poetst is het glimmende plastiek op de middentunnel. Dat trekt zoveel stof aan, ik kan het niet lang proper houden.

Pluspunten:
+ Hybride techniek; Al loopt het schermpje soms niet gelijk met wat ik hoor of zie aan het toerental.
+ Gigantische koffer en makkelijk uitbreidbaar;
+ Verhouding tussen prijs/comfort/grootte/verbruik;
+ Fysieke toetsen voor airco, gemakkelijk in gebruik.

Minpunten:
- Buitenkant lijkt snel vies; Ondertussen opgelost door een abonnement bij de carwash (handwas, voor de fanatiekelingen) te nemen.
- Zeer weinig opbergmogelijkheden in interieur, moeite om grotere flessen of papieren kwijt te kunnen;
- Adaptieve cruise-control is slechts instelbaar in trappen van 5km/u?
- Met een brandstoftank van 43l ben ik elke week wel aan de pomp te vinden;

Op 2200 km heeft hij z'n eerste (gratis) 1500km-beurt gehad. Er zijn wat algemene zaken nagekeken zoals de lichten en de toeter,... Ik ben het vergeten navragen maar de inductielader lijkt niet te werken, dat is iets voor de volgende beurt op 15000 kilometer.

Onderhoud en winterbanden

  • 16.625 km
  • 19 december 2020

De eerste kilometers vond ik de auto wat stug. Vrij hard geveerd en zeer reactieve remmen. Rond 9000 km begon hij wat los te komen en nu vind ik hem zeer comfortabel en soepel.
Het grootste verschil met andere auto's is naar mijn gevoel de automaat. Ik rij weinig met anderen mee en dus valt het extra hard op hoe soepel en snel gewend je het wordt dat de Toyota niet schakelt.

Verbruik was in de zomermaanden altijd onder 5l/100km. Tegenwoordig moet ik al opletten om niet naar 5,6l/100km te stijgen. Ik doe 90% verkeer rond de kerktoren op een sportieve manier.

Ondertussen ook onderhoud en winterbanden gehad eind november, uiteraard niks op aan te merken.
De inductielader deed wat moeilijk maar zou moeten werken volgens de techniekers, eigenlijk een functie die ik nooit gebruik.
Grootste ergernis aan de wagen is de beperkte opbergruimte voor kleine dingen zoals tankbonnetjes, sleutels, drinkfles,...
Nu het ook zeer donker is, mis ik wat verlichting in de auto. De leeslampjes geven maar een droevig resultaat. Hoe lossen jullie dit op?

Ik parkeer vaak in duistere straatjes, buiten bebouwde kom ed. Ik vroeg mij af hoe je de parkeerverlichting op zet langs één zijde van het voertuig? Heeft iemand een idee? Ik heb al geprobeerd met de richtingaanwijzers maar geen succes. Hoe lang zou de verlichting mogen aan blijven tot de batterij het begeeft?

Update

  • 29.000 km
  • 29 april 2021

Korte update:

Magere lichtopbrengst in het interieur: ledjes gekocht en veel helderder. Alleen de leeslampjes vooraan krijg ik er met geen stokken uit. Dus nu even twee kleuren licht.

Winterbanden gewisseld voor zomerbanden: valt mij op hoe ongelijk ze afgesleten zijn. Bijna 30K dus bij de volgende beurt wordt het een dingetje.

Garantie: aan de cover van het mistlicht links vooraan zag ik wat afpellende verf. Mailtje naar de dealer en 14 dagen later mocht hij een halfuurtje binnen voor herstelling onder garantie.

Ruiten werden professioneel getint (35%). Ook de voorste ruiten kregen een 0% film.

Check de verbruiksmonitor hier: https://www.autoweek.nl/verbruik/27063/toyota-corolla-touring-sports-18-hybrid-dynamic-2020/ (De website van Autoweek doet wat gek: er zijn wel degelijk 44(!) tankbeurten geregistreerd)

1 Year Anniversary

  • 37.914 km
  • 25 juli 2021

Ik rij nu iets langer dan 1 jaar met de toyota. Hij liet mij nooit in de steek, prima verbruik, lage onderhoudsfacturen en een fijne rijhouding. Nog steeds heel tevreden over de aankoop.

De teller staat nu op bijna 38000km en daar komen ongetwijfeld nog vele kilometers bij!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Toyota Corolla? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Toyota Corolla
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

INFO
Toyota
Toyota
Toyota Corolla 1.8 Hybrid Comfort (5D/CVT)
€ 455
Bekijk nu ⟩
ANWB
ANWB
Toyota Corolla 1.8 Hybrid Comfort (5D/CVT)
€ 494
Bekijk nu ⟩
DirectLease
DirectLease
Toyota Corolla 1.8 Hybrid Comfort (5D/CVT)
€ 479
 
Arval
Arval
Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Active (5D/CVT)
€ 507
 
Toyota Corolla in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Toyota Corolla 2.0 Hybrid 180PK GR-Sport Plus Schaalstoelen•Carplay

    Toyota Corolla 2.0 Hybrid 180PK GR-Sport Plus Schaalstoelen•Carplay

    • 2019
    • 3.295 km

    € 30.995

    Toyota Corolla 1.8 Hybrid Style 37.000km Automaat Airco/ECC,Navigatie,Camera

    Toyota Corolla 1.8 Hybrid Style 37.000km Automaat Airco/ECC,Navigatie,Camera

    • 2019
    • 37.880 km

    € 22.950

    Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR-Sport Plus

    Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR-Sport Plus

    • 2021
    • 13.250 km

    € 37.900

Meer Toyota Corolla occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Toyota Corolla / Suzuki Swace | nieuw: Allion/Levin GT (CN) @ p.10

    487
    • 16 juni 2022

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota Corolla specificaties
  • Toyota Corolla occasions
  • Toyota Corolla video's
Advies en informatie
  • Toyota Corolla tests
  • Toyota Corolla gebruikersreviews
  • Toyota Corolla index
PREMIUM
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Sport Intro vs Corolla TS 1.8 Hybrid Style - Duurtestgarage

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Sport Intro vs Corolla TS 1.8 Hybrid Style - Duurtestgarage

Toyota boert in Nederland goed met de Corolla. Behoorlijk goed. De C-segmenter dankt zijn succes...

Lees meer
 

Toyota Corolla reviews

  • Gebruikersreview
    Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Turbo First Edition (2019)

    Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Turbo...

    7
    • 31 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019)

    Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid...

    5
    • 8 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Dynamic (2019)

    Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid...

    6
    • 8 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Business Plus (2021)

    Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid...

    1
    • 6 februari 2022
  • Toyota Corolla (2021)

    • 3 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Dynamic (2021)

    Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid...

    3
    • 2 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Dynamic (2020)

    Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid...

    2
    • 20 december 2021
meer reviews
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid vs. Kia Proceed GT - Dubbeltest

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid vs. Kia Proceed GT - Dubbeltest

Toyota’s GR Sport-badge geeft de Corolla een sportiever aanzien. Maakt die aankleding in combinatie...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Toyota Corolla (E100) gepresenteerd - Uit de Oude Doos

    Toyota Corolla (E100) gepresenteerd - Uit...

    50
    • 15 juni 2022
  • Nieuws
    Toyota Corolla technisch en optisch vernieuwd

    Toyota Corolla technisch en optisch vernieuwd

    124
    • 2 juni 2022
  • Nieuws
    Toyota GR Corolla als hardcore tweezitter

    Toyota GR Corolla als hardcore tweezitter

    24
    • 1 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Turbo First Edition (2019)

    Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Turbo...

    7
    • 31 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota Corolla Liftback (1986) - Liefhebber Gezocht

    Toyota Corolla Liftback (1986) - Liefhebber...

    23
    • 28 mei 2022
  • Nieuws
    Toyota GR Corolla: de Golf GTI en Focus ST voorbij

    Toyota GR Corolla: de Golf GTI en Focus...

    233
    • 1 april 2022
  • Nieuws
    Toyota GR Corolla gelekt: visueel spektakel

    Toyota GR Corolla gelekt: visueel spektakel

    45
    • 31 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    34
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Toyota RAV4 populairste auto ter wereld, Tesla Model 3 in top 10

    Toyota RAV4 populairste auto ter wereld,...

    173
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Toyota bZ4X en Subaru Solterra nu al teruggeroepen

    Toyota bZ4X en Subaru Solterra nu al teruggeroepen

    130
    • 24 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium (2021)

    Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD Premium...

    3
    • 23 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic (2022)

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic (2022)

    2
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Toyota RAV4 subtiel verbeterd

    Toyota RAV4 subtiel verbeterd

    62
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2017)

    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2017)

    1
    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden