Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Active (2021)

autoreview

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Active (2021)

Signalement

UitvoeringCorolla Touring Sports 1.8 Hybrid Active
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf10.000 km
KM-stand laatst65.000 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuw

  • 9.450 km

In november de Superb er uit gedaan en een Toyota Corolla Dynamic Club Edition gekocht.
1.8 Hybrid 122 PK. (92 benzine en 30 elektrisch)
Eigenlijk altijd VAG gereden maar de Superb had me ook een keer laten staan op vakantie in Frankrijk en er waren net wat te vaak kleine en ook al eerder een groot dingetje geweest en ik wilde nu toch gaan voor maximale betrouwbaarheid. Gekocht bij de Vakgarage bij mij in het dorp. Deze staat zeer goed aangeschreven.
Gaat om een geïmporteerde auto uit Denemarken. Het verhaal is dat dit een leaseauto is welke aan een nieuwe werknemer is meegegeven en dat het contract van deze werknemer niet is verlengd en dat vervolgens de auto is teruggenomen en is verkocht.
Is op zich een redelijk basic auto, automaat natuurlijk, HUD, adaptive cruise control, laneassist, smart entry en een elektrische achterklep. Zwart metallic.
Nog niet super veel mee gereden.
Wel even wennen met het smart entry systeem, gaat open en dicht door aanraken van de deurhandel. Lukt soms niet maar dan kom ik er achter dat ik mijn vrouw de sleutel heb meegegeven om de voordeur open te doen en als dan alle boodschappen uit de auto zijn liggen de sleutels op tafel en dan werkt het natuurlijk niet. Ff wennen dus.
Opbergruimte binnenin is wel beperkt, zeker tegenover de Superb. De deurvakken zijn klein, hadden gelet op de constructie best wel groter kunnen zijn. Is natuurlijk ook wel een slag kleinere auto.
Ik schrijf nog verder als er meer te melden valt

Verbruik

  • 15.000 km

Ik heb het verbruik bijgehouden. Dus tanken en dan kijken hoeveel kilometer ik heb gereden en dan kom ik uit op circa 1 op 20,5. Ik heb afwisselend Eco en Normaal gereden en daar merk ik niet veel verschil tussen. (is over 5 tankbeurten)
Ik rijd het meest in de spits en dus meestal echt niet harder dan 100 km/h op de snelweg en dan nog een stukje binnendoor.
Bij sommige ritjes binnendoor kan ik wel eens 1 op 28 halen. Heb het idee dat de auto sneller elektrisch gaat rijden als je de cruise control inschakelt.

Eerste beurt

  • 35.000 km

Grote beurt laten uitvoeren. 450 €. Dan heb je in Europa ook mobiliteitsgarantie. Garage Bloemberg in Zevenaar, ging allemaal prima en geen bijzonderheden voor de beurt. (staat heel goed aangeschreven)
Zat eigenlijk te wachten tot er een melding in het scherm zou komen oid, was ik bij de Skoda gewend, maar dat kwam nu dus niet. Volgende is dan over 15.000 km. Was bij de Skoda (diesel) om de 30.000 km.
Bij de beurt ook de winterbanden er op laten zetten. Dit koste niks extra, kennelijk haalt men de banden er bij de grote beurt toch vanaf en dan maakte het niet uit dat ze er andere opzetten. Nou top zou ik zeggen!
Ben er ook achter dat je geen kicksensor voor de achterklep meer hebt als je een trekhaak laat installeren. Mocht iemand daar een oplossing voor weten dan hoor ik het graag.
Wat me verder nog wel opvalt, ten opzichte van Skoda, is dat de symbooltjes en letters erg klein zijn. Ook vond ik de bediening in de Skoda over het algemeen intuïtiever. Ook wel wat minder rijbeleving in de Toyota, komt denk ik door de automaat en het hybridesysteem, alles gaat vanzelf. Niet meer terugschakelen, stuurt super licht etc.
Op zich is de Toyota natuurlijk een prima auto en ik hoop er nog lang plezier van te hebben.

Regulier onderhoud

  • 65.000 km

Beurt gehad.
Geen bijzonderheden voor de beurt, 486 euro (wordt dan gewassen).
Linker stang van de elektrische achterklep gaf af en toe een "knakje" en dan moest ik de klep een zetje geven voordat hij dicht ging. Dit probleem is verholpen onder garantie.
Fijne garage in Zevenaar, Bloemberg.
De auto is ook echt wel zuinig. Nou rij ik ook echt rustig, ik heb ook de "veilig op weg" app van de Unive en daar scoor ik meestal een 9 of meer. (Krijg je een beetje kortring op je premie).
Ik had laatst een rit van Duiven naar Niftrik, volgens de Toyota app 55 minuten, gemiddelde snel 81 km/h, 4 ltr per 100 km. 13% op stroom.
Niet slecht dacht ik.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.