Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Active (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Active |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 10.000 km |
KM-stand laatst | 15.000 km |
Nieuw
- 9.450 km
In november de Superb er uit gedaan en een Toyota Corolla Dynamic Club Edition gekocht.
1.8 Hybrid 122 PK. (92 benzine en 30 elektrisch)
Eigenlijk altijd VAG gereden maar de Superb had me ook een keer laten staan op vakantie in Frankrijk en er waren net wat te vaak kleine en ook al eerder een groot dingetje geweest en ik wilde nu toch gaan voor maximale betrouwbaarheid. Gekocht bij de Vakgarage bij mij in het dorp. Deze staat zeer goed aangeschreven.
Gaat om een geïmporteerde auto uit Denemarken. Het verhaal is dat dit een leaseauto is welke aan een nieuwe werknemer is meegegeven en dat het contract van deze werknemer niet is verlengd en dat vervolgens de auto is teruggenomen en is verkocht.
Is op zich een redelijk basic auto, automaat natuurlijk, HUD, adaptive cruise control, laneassist, smart entry en een elektrische achterklep. Zwart metallic.
Nog niet super veel mee gereden.
Wel even wennen met het smart entry systeem, gaat open en dicht door aanraken van de deurhandel. Lukt soms niet maar dan kom ik er achter dat ik mijn vrouw de sleutel heb meegegeven om de voordeur open te doen en als dan alle boodschappen uit de auto zijn liggen de sleutels op tafel en dan werkt het natuurlijk niet. Ff wennen dus.
Opbergruimte binnenin is wel beperkt, zeker tegenover de Superb. De deurvakken zijn klein, hadden gelet op de constructie best wel groter kunnen zijn. Is natuurlijk ook wel een slag kleinere auto.
Ik schrijf nog verder als er meer te melden valt
Verbruik
- 15.000 km
Ik heb het verbruik bijgehouden. Dus tanken en dan kijken hoeveel kilometer ik heb gereden en dan kom ik uit op circa 1 op 20,5. Ik heb afwisselend Eco en Normaal gereden en daar merk ik niet veel verschil tussen. (is over 5 tankbeurten)
Ik rijd het meest in de spits en dus meestal echt niet harder dan 100 km/h op de snelweg en dan nog een stukje binnendoor.
Bij sommige ritjes binnendoor kan ik wel eens 1 op 28 halen. Heb het idee dat de auto sneller elektrisch gaat rijden als je de cruise control inschakelt.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Toyota Corolla
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Praktijkervaring Toyota Corolla: dit vinden eigenaren van hun auto

Zo zuinig is de Toyota Corolla 1.8 Hybrid in de praktijk

Back to Basics: Suzuki Swace (Toyota Corolla TS)

Test: Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid vs. Kia ProCeed GT

Toyota Corolla - Afscheid Duurtest
