Toyota Corolla 1.6i GT (1985)

autoreview

Toyota Corolla

Signalement

UitvoeringCorolla 1.6i GT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1985
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf235.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb als eerste auto een Corolla 1.3 12V 1987 gehad, dat is hetzelfde model als de GT, toen heb ik een ´92 1.3 16V Corolla, en nu een 1.6 16V ´93 Corolla en sinds pas ook nog als 2de auto een Corolla ´85 1.6 16V GT twincam.

Ik ben ook lid van de Corollaclub Nederland.

De GT, er is geen auto die er zo uitziet het is een wolf in schaapskleren met 124 PK, op de teller haal je in de 2de versnelling 112 km/h, 3de versnelling 155 km/h, 4de 200 km/h en de 5 nog niet uitgeprobeert.

Het aantal pk’s ligt op 6600 tpm, terwijl je hem ver daardoor kunt trekken tot zelfs 7800 tpm, bij 4650 tpm gaat er een extra inlaatpoort open die je daarna door laat janken tot 7800 tpm.

Het waren zowat de eerste 16V motoren met computer gestuurde injectie.
De stoelen kun je op 5 manieren verstellen, het stuur is van leer, je hebt 2 extra ventilators voor je handen op het stuur of je hoofd koel te houden bij het rijden, verstelbare dashbordverlichting, enz...

NEE, voor geen goud doe ik hem weg, hij rijdt zelfs nog fijner dan mijn ´93 Corolla en hij is ook nog stukken sneller ondanks de ´93 Corolla toch nog 114pk heeft.

En ben nu bezig voor mijn ’93 corolla om daar een supercharger in te zetten dat is het blok wat uit de GT komt met daarbij een supercharger + intercooler,dat blok is origineel van Toyota en past zo in de motorsteunen behalve de electronica niet.
De specs zijn standaard 165 PK en 215 NM en na wat veranderingen wil ik er ongeveer 195 PK uithalen,zie www.fensport.co.uk ; zie daar voor andere blokken in jou Toyota!!!

Laat ik nu maar op houden, want ik kan niet meer stoppen.

PROBLEMEN

De koppakking was lek,de kop is nu helemaal gereviseerd .

Bestuurderskant de schokbreker was kapot; weer gemaakt.

De buitenkant van de auto heb ik voor mijn rekening genomen en daar ben ik nog niet helemaal mee klaar, want daar gaat veel geld in zitten.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    2
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens