Toyota Corolla 1.3 Linea Terra (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla 1.3 Linea Terra |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 64.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Mijn review gaat over een Close-Up versie : dit was een speciale serie in België op basis van de Terra.
Ik veronderstel dat het niet zo een beperkte oplage betrof , aangezien ik er nogal wat identieke zie rond rijden hier ten lande.
Wat is er extra tov de Belgiche Terra ? electrische ruiten, lichtmetalen velgen en een zwart-rood G6 interieur met sportzetels.
Aangezien ik ook dikwijls met de lipstickrode Terra van mijn vriendin rijd, valt me op hoe hard de mijne is afgeveerd.
Kan iemand me bevestigen of er inderdaad een verschil is van vering bij E11-en uit die periode ?
De wagen heeft geen ABS, wat ik een serieus minpunt vind.
Problemen + kosten :
defect kofferslot : kostte wel meer dan €100.
En ik voel dat de deursloten nukken beginnen te vertonen.
Centrale vergrendeling laat het soms afweten (geldt nog meer voor die van mijn vriendin).
Voor de rest geen problemen voor een wagen die ik hem gedurende enkele maanden serieus heb mismeesterd : stenen vervoerd met een aanhangwagen, bouwafval naar het containerpark vervoerd en noem maar op. Kortom, dingen die je niet doet met een 1300je.
Prestaties :
Ik ga met de trein werken en gebruik hem meestal om langere afstanden mee te doen.
Optrekken gaat prima, maar bij de hernemingen moet ik te dikwijls terugschakelen wat het verbruik niet te goede komt.
Een 1.3 met 86pk heeft natuurlijk geen hoog koppel, dat is dus normaal. Ik had misschien beter toch een 1.6 genomen.
Maar het verbruik blijft al bij al redelijk.
Confort :
harde vering + sportzetels zijn niet bevorderlijk voor de rug. Da's het enige waar ik echt over te klagen heb.
instap achterin is krap , maar dat weet je als je hem koopt.
Het is natuurlijk geen MPV maar de kofferuimte is ok en met de achterzetels plat kan je aardig wat verstouwen.
bij meer dan 120 km/h maakt hij ook aardig wat lawaai , wat op den duur vermoeiend is.
Positief is dan wel de volledige afwezigheid van kraak en piepgeluiden. In tegenstelling tot mijn vorige auto : een Engelse Carina E.
Kortom een goede auto zoals we gewend zijn van Toyota.
Ik heb me laten wijsmaken dat de facelift E11 meer problemen geven door 19D PSA-motor en VVT-i motoren die nog niet op punt stonden.
En dat de E12 en Auris ook minder zijn van kwaliteit , omdat deze niet in Japan zijn gebouwd.
Is dat zo ? Want ik zou graag iets meer comfort willen binnen enkele maanden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.