Toyota Corolla 1.6 16v VVT-i Linea Sol (2004)

autoreview

Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota Corolla - interieurToyota Corolla - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla 1.6 16v VVT-i Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf166.000 km
KM-stand laatst245.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Moment van overname

  • 166.000 km

Auto opgehaald bij verkoper

Kort en to the point

Vervangen door de verkoper
-Koppeling
-Accu

Auto rijdt luidruchtig, heeft motor management on. schokbreking is niet wat het geweest is. Remmen vooral achter onvoldoende. Passagierskant slot werkt niet. VVTI rammelt op start-up. Etc. een lijst van problemen zogezegd. Maar dat krijg je als je een auto geen liefde/onderhoud krijgt.

Het moment van trots

  • 190.000 km

In mijn vorige review was ik vrij negatief over de auto. het is een wonder dat ze het zover heeft overleefd. sindsdien is er een bak aan mechanische, elektrische en elektronische liefde aan besteed.

Nadat haar schokbreking, remmen, motor, koppeling, elektronica en nog veel meer zijn overhaald door mij rijdt ze zoals ze hoort te rijden! . Dit is een auto die sterk in de bochten is. Weliswaar niet sterk in het optrekken, dat win je niet van een BMW (uiteraard geprobeerd). Maar sterk autootje. Met de nodige aanpassingen nog te gaan word het een fijne auto die we vrolijk tot de 350,000 km rijden en daarna naar Afrika sturen.

Problemen die nu nog zijn
-motor vibreert vrij veel bij stationair draaien. doch het toerental is vrij stabiel
-Ontevreden over de sway bars, deze worden vervangen door sway bars van hardrace

50 duizend en een beetje verder

  • 245.000 km

Sinds de laatste reparaties nog wat aangepast

Andere uitlaat eronder, voor de mede Corolla E12 rijders: koop NIET van BM Catalysts. deze leveren niet de goede en de klantenservice is afschuwelijk.

Verdere aanpassingen
Kettingspanner was gaan lekken over O-ring, kan je online gewoon vinden voor 5 euro.

Omgezet naar LPG op 220K , merk je eigenlijk niets van en de gevreesde kleppenslijtage merk je zover (25K) nog niet. Let wel: bij LPG krijg je bij deze auto vaak de P0420 melding (te lage kat efficientie) dit komt omdat LPG een ander verbrandingsproduct achterlaat wat iets meer zuurstof na de kat heeft, waardoor de waardes rond de 150-350 mV schommelen ipv 650-800 mV (wat je verwacht van een nieuwe kat van Bosal). Op benzine zit m wel stabiel rond de 700-800 mV

Extra info LPG
LPG systeem zelf is van Prins, zeer fijn, makkelijk in omgang
Zit klepsmeersysteem bij van JLM , ikzelf zou de volgende keer toch elektronisch doen, daar ik het vacuumverhaal niet echter super vindt werken
Verbruik is ongeveer 1 op 11,5-12 ten opzichte van 1 op 13-14 bij benzine

Redenatie voor ombouwen was: Die auto is bij 350 K toch klaar . Het verschil met aftrek van alle extra kosten ten opzichte van benzine is ongeveer 8K inclusief inbouw. Dit met benzineprijs van 1,95 en LPG prijs van 0.75 euro

Vacuümslangen waren afgerot bij de aansluitingen (droogtescheuren erlangs) deze vervangen

3 cm lagere Eibach veren eronder gezet, rijdt veel beter dan de oude hoogte

Schakelbussen versnellingsbakzijde vervangen voor messing variant (originele zijn rubber metaal) Dit voelt met schakelen een stuk beter aan. je voelt de versnellingen veel duidelijker

Carterpan was gaan lekken op de seal, opnieuw geseald met vloeibare pakking van Elring. werkt goed

We gaan gewoon zo door. op naar de 3 ton

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.