Toyota Corolla 1.6 16v VVT-i Linea Sol (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla 1.6 16v VVT-i Linea Sol |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 166.000 km |
KM-stand laatst | 245.000 km |
Moment van overname
- 166.000 km
Auto opgehaald bij verkoper
Kort en to the point
Vervangen door de verkoper
-Koppeling
-Accu
Auto rijdt luidruchtig, heeft motor management on. schokbreking is niet wat het geweest is. Remmen vooral achter onvoldoende. Passagierskant slot werkt niet. VVTI rammelt op start-up. Etc. een lijst van problemen zogezegd. Maar dat krijg je als je een auto geen liefde/onderhoud krijgt.
Het moment van trots
- 190.000 km
In mijn vorige review was ik vrij negatief over de auto. het is een wonder dat ze het zover heeft overleefd. sindsdien is er een bak aan mechanische, elektrische en elektronische liefde aan besteed.
Nadat haar schokbreking, remmen, motor, koppeling, elektronica en nog veel meer zijn overhaald door mij rijdt ze zoals ze hoort te rijden! . Dit is een auto die sterk in de bochten is. Weliswaar niet sterk in het optrekken, dat win je niet van een BMW (uiteraard geprobeerd). Maar sterk autootje. Met de nodige aanpassingen nog te gaan word het een fijne auto die we vrolijk tot de 350,000 km rijden en daarna naar Afrika sturen.
Problemen die nu nog zijn
-motor vibreert vrij veel bij stationair draaien. doch het toerental is vrij stabiel
-Ontevreden over de sway bars, deze worden vervangen door sway bars van hardrace
50 duizend en een beetje verder
- 245.000 km
Sinds de laatste reparaties nog wat aangepast
Andere uitlaat eronder, voor de mede Corolla E12 rijders: koop NIET van BM Catalysts. deze leveren niet de goede en de klantenservice is afschuwelijk.
Verdere aanpassingen
Kettingspanner was gaan lekken over O-ring, kan je online gewoon vinden voor 5 euro.
Omgezet naar LPG op 220K , merk je eigenlijk niets van en de gevreesde kleppenslijtage merk je zover (25K) nog niet. Let wel: bij LPG krijg je bij deze auto vaak de P0420 melding (te lage kat efficientie) dit komt omdat LPG een ander verbrandingsproduct achterlaat wat iets meer zuurstof na de kat heeft, waardoor de waardes rond de 150-350 mV schommelen ipv 650-800 mV (wat je verwacht van een nieuwe kat van Bosal). Op benzine zit m wel stabiel rond de 700-800 mV
Extra info LPG
LPG systeem zelf is van Prins, zeer fijn, makkelijk in omgang
Zit klepsmeersysteem bij van JLM , ikzelf zou de volgende keer toch elektronisch doen, daar ik het vacuumverhaal niet echter super vindt werken
Verbruik is ongeveer 1 op 11,5-12 ten opzichte van 1 op 13-14 bij benzine
Redenatie voor ombouwen was: Die auto is bij 350 K toch klaar . Het verschil met aftrek van alle extra kosten ten opzichte van benzine is ongeveer 8K inclusief inbouw. Dit met benzineprijs van 1,95 en LPG prijs van 0.75 euro
Vacuümslangen waren afgerot bij de aansluitingen (droogtescheuren erlangs) deze vervangen
3 cm lagere Eibach veren eronder gezet, rijdt veel beter dan de oude hoogte
Schakelbussen versnellingsbakzijde vervangen voor messing variant (originele zijn rubber metaal) Dit voelt met schakelen een stuk beter aan. je voelt de versnellingen veel duidelijker
Carterpan was gaan lekken op de seal, opnieuw geseald met vloeibare pakking van Elring. werkt goed
We gaan gewoon zo door. op naar de 3 ton
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.