Toyota C-HR 2.0 Hybrid Style (2022)

autoreview

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Style (2022)

Signalement

UitvoeringC-HR 2.0 Hybrid Style
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf2.601 km
KM-stand laatst2.601 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Probleemloze Toyota C-HR

  • 2.601 km

Bij een Toyota dealer stond een paar maanden oude C-HR. Stond al op kenteken als demo auto in het zwart met 2.0 motor.
Proefrit gemaakt en wat gelijk opviel was dat de auto erg stil is weinig omgevingsgeluiden wat gelijk al een groot plus punt voor mij was. Super wendbaar kleine draaicirkel en voor de bestuurder opvallend veel ruimte.

04-10-2022 (2601 km)
Auto gekocht en mee naar huis genomen vervolgens uittesten en alles uitzoeken hoe het werkt.

Het eerste wat mij opviel was toch wel het hoge brandstofverbruik. Ondanks dat ik een zuinige rijder ben.
Nog nooit eerder een auto gehad waar het zo lastig is om de fabrieksopgave te halen.
De opgegeven 3.9 liter per 100 km is bijna niet haalbaar. Alleen binnen de bebouwde kom en op 60 km/h wegen.

En er zit best een afwijking op de snelheidsmeter. 100 km/h op de teller is 93 km/h op gps.

En het brandstofverbruik gaat ook behoorlijk omhoog als de temperatuur laag is. En wind tegen hebt of een nat wegdek van de regen dat merk je gelijk.

Het hybride systeem.
Dat was ook nieuw voor mij. Dat werkt allemaal probleemloos van brandstofmotor naar elektromotor of combinatie van beide gaat heel soepel.
Misschien ben ik hier ook weer een beetje kritisch. Waarschijnlijk was mijn verwachting iets te hoog.
Ik had verwacht dat ik langer en verder elektrisch had kunnen rijden. Als je hybride batterij zo goed als vol zit. De laatste bovenste twee streepjes blijven bijna altijd leeg.
Dan kan je ongeveer 4 km volledig elektrisch rijden.
En bij nog drie blokjes over van de hybride batterij gaat de auto met een verhoogd toerental de hybride batterij weer bijladen. Gevoelsmatig ben je dan de efficiëntie van het elektrisch rijden al kwijt.

De betrouwbaarheid is echt uitstekend. In één jaar 60.000 km gereden een geen technische of software problemen gehad. Ook geen accu problemen schijnt ook een kwaaltje te zijn als je de auto te weinig gebruikt. De auto rijdt van onderhoudsbeurt naar onderhoudsbeurt.
Het kan misschien ook niet anders het is een nieuwe auto. Onderhoudsinterval is wel om de 15.000 km.

Omdat de auto zo stil is lijkt een C-HR wel extra gevoelig voor cuppende banden. Je voelt en ziet niks aan de banden maar je lijkt toch een beetje een gonzend geluid te horen alsof de bandenspanning te hoog is.

Bedieningsgemak van de auto is ook goed. Alle knoppen zitten op de juiste plek. Persoonlijk had ik liever de bedieningsknoppen van de cruise control op het stuur gehad in plaats van het hendeltje wat met je stuur mee draait.
Airco koelt goed en de verwarming bij koud weer slaat al snel aan ook al is de motor nog maar net gestart.

Ik lees ook wel eens dat het zicht naar achteren slecht is. Ik heb hier persoonlijk geen last of hinder van ervaren in de praktijk.

De bagage ruimte is voor mij meer dan genoeg. Zoveel neem ik niet mee en zit 99 van de 100 keer alleen in de auto. Een iets grotere brandstoftank was misschien ook wel fijn geweest als je veel kilometers rijdt.

Als ik mijn lijstje even kort samenvat dan zijn voor mij de pluspunten.

Stille wendbare stabiele auto.
Goede nette afwerking en fijne stoelen waar je lang op kan zitten.
De auto er erg betrouwbaar.

min puntjes.

Toch wel een hoger verbruik dan is opgegeven.
Afwijking op de snelheidsmeter (teller bak is ook erg krasgevoelig hoe voorzichtig je het ook schoonmaakt)
Had persoonlijk iets meer verwacht van het hybride systeem. Zoals het met verhoogd toerental de hybridebatterij opladen.
Het tankklepje van de C-HR schijnt de duurste te zijn door de vorm. Maar er had best een soort van veertje op mogen zitten. Bij het kleinste zuchtje wind waait tijdens het tanken het klepje al dicht.

07-11-2023 De kilometerstand staat nu op 67.732 km

Als ik nog wat ben vergeten laat dan vooral een reactie achter.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.