Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Aspiration Green (2009)

autoreview

Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Aspiration Green (2009)

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 12v VVT-i Aspiration Green
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf500 km
KM-stand laatst110.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijk wagentje

  • 110.000 km

In 2009 na wisselen van baan de Prius ingeleverd - had ik achteraf over moeten nemen, maar we dachten toen wel met één auto te kunnen doen. Dat bleek kort daarna met kleine opgroeiende kids een illusie, dus op zoek gegaan naar een zuinige tweede auto. Na enig speuren op een Aygo uitgekomen, maar wel met de wens van veiligheidspakket er bij (extra airbags, vsc). Dat zou echter een levertijd van maanden opleveren omdat dat maar weinig wordt besteld, aldus de verkoper ('men kiest liever voor een paar mooie wielen dan voor veiligheid'). Vlak daarna een mooi exemplaar gevonden op internet, met zo'n beetje alle opties die Toyota in de lijst had staan destijds - ook het veiligheidspakket. En het bleek nog een automaat te zijn ook. Km.stand was 200 en toch €2000 korting, bleek weer ingeleverd te zijn door de (nieuw)kopers want was toch wat te klein. Direct gereageerd en een weekje later opgehaald.
Jaartje later nog een schuif/kanteldak in laten bouwen (Webasto), ziet er uit alsof het af-fabriek is - keurig. Vooral in het voorjaar heerlijk.

Ervaringen
Tot op de dag van vandaag geen spijt gehad van de Aygo. Het rijdt uiteraard als een klein wagentje, maar de zit is prima, geluid redelijk mits je geen 130 gaat rijden en uiteraard heel zuinig: 1:20 is geen probleem.
De automaat is wel even wennen, het is een 'robotbak' en dat is af en toe wel raar: als je bijv. via een klaverblad de snelweg opdraait en in de bocht nog niet veel snelheid kan maken schakelt de bak meteen op waardoor daarna snelheid maken lastig wordt. Is uiteraard te verhelpen door de kick-down te activeren, maar dat is dan weer zo bruut. Voor de rest is het heerlijk relaxed rijden. Het stereotype commentaar dat zo'n bak traag schakelt is natuurlijk bullshit: met de hand schakel je ook niet constant als een malle. Je voelt het schakelen meer omdat het duidelijke schakelmomenten zijn zonder dat je zelf iets doet.
Wel een kanttekening over de wegligging: er kan gemeen onderstuur in zitten, echt opletten met iets gladder dan normaal wegdek. Dat onderstuur merk je ook aan de banden vóór: die slijten best hard. Met 110 dkm zijn we toe aan de derde set, dat is voor ons doen heel snel. Overweeg de volgende set iets bredere banden te kiezen, wellicht dat dat helpt.

Voor de rest eigenlijk weinig op aan te merken, onderhoud is zeer goedkoop en heel voorspelbaar, service van Toyota Driessen in Eindhoven is ook prima.
Enige probleem was onlangs na de vakantie de accu, lijkt me geen punt na bijna 8 jaar. Voor de rest geen enkel probleem mee gehad, alles voelt en doet het nog als nieuw.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.