Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Access (2011)

autoreview

Toyota Aygo
Toyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota Aygo

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 12v VVT-i Access
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst50.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

50000 km probleemloos

  • 50.000 km

Dit zal vooralsnog een karige review worden. Rijtesten kunnen veelvulding online worden gevonden. Ik zal hier iets over de plus en minpunten zeggen en het onderhoud een beetje toelichten. De auto is in 2011 nieuw gekocht.

- De auto heeft goede rij-eigenschappen, maar zelf vind ik dat er niet heel goed mee gestuurd kan worden door de smalle breedte en smalle banden. Klaverbladen kunnen makkelijk snel genomen worden met andere auto's.
- Auto is zuinig, met een gemiddeld verbruik van 1 op 20.
- Ben er enkele malen naar zuid Duitsland mee geweest, het is mogelijk, maar niet erg comfortabel.
- Vind dat dit model het mooist oogt van alle drieling modellen van de eerste generatie. Vind deze versie ook mooier dan die daarna met dagrijverlichting, maar dat is persoonlijk.

Minpunten
- Hij ratelt een beetje bij koude motor bij koud weer bij een bepaald toerental(eerste paar minuten). Heb dit bij de garage gemeld waarna ze hem onderzocht hebben en niets hebben gevonden, tot tweemaal toe. Ze hadden wel wat loszittende stangetjes verwijderd die kennelijk niet nodig zijn, want die zijn niet vervangen of beter vastgezet.
- Voorruitontwaseming is matig, het duurt zo'n vijf minuten voordat deze is ontwasemd en dat is te lang. Tijdens het rijden vind soms lichte condensatie plaats, terwijl de blower gewoon aanstaat (op stand 1 of stand 2).
- De remmen voelen anders aan de eerste kilometer als de auto een week heeft stilgestaan.
- De ruitensproeier is zwak, maar het werkt wel.

Het is een no nonsense auto die het tot nu toe altijd doet, eigenlijk waren alleen de beurten tot nu toe noodzakelijk. Hij staat ook nog op de eerste banden, die wel een goed profiel hebben, maar wel enige droogtespoortjes. Dat wordt dus in de gaten gehouden.

Ik weet dat bij de prefacelift generatie problemen met de waterpomp en rubbers voorkwamen, daarom ben ik niet helemaal gerust op ratels bij een koude motor bij koud weer, maar heb het geaccepteerd. Er is wel twee jaar extra garantie afgesloten, mede hierdoor, dat kostte 388 euro, niet een heel hoog bedrag dus.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.