Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Access (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Aygo 1.0 12v VVT-i Access |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 50.000 km |
50000 km probleemloos
- 50.000 km
Dit zal vooralsnog een karige review worden. Rijtesten kunnen veelvulding online worden gevonden. Ik zal hier iets over de plus en minpunten zeggen en het onderhoud een beetje toelichten. De auto is in 2011 nieuw gekocht.
- De auto heeft goede rij-eigenschappen, maar zelf vind ik dat er niet heel goed mee gestuurd kan worden door de smalle breedte en smalle banden. Klaverbladen kunnen makkelijk snel genomen worden met andere auto's.
- Auto is zuinig, met een gemiddeld verbruik van 1 op 20.
- Ben er enkele malen naar zuid Duitsland mee geweest, het is mogelijk, maar niet erg comfortabel.
- Vind dat dit model het mooist oogt van alle drieling modellen van de eerste generatie. Vind deze versie ook mooier dan die daarna met dagrijverlichting, maar dat is persoonlijk.
Minpunten
- Hij ratelt een beetje bij koude motor bij koud weer bij een bepaald toerental(eerste paar minuten). Heb dit bij de garage gemeld waarna ze hem onderzocht hebben en niets hebben gevonden, tot tweemaal toe. Ze hadden wel wat loszittende stangetjes verwijderd die kennelijk niet nodig zijn, want die zijn niet vervangen of beter vastgezet.
- Voorruitontwaseming is matig, het duurt zo'n vijf minuten voordat deze is ontwasemd en dat is te lang. Tijdens het rijden vind soms lichte condensatie plaats, terwijl de blower gewoon aanstaat (op stand 1 of stand 2).
- De remmen voelen anders aan de eerste kilometer als de auto een week heeft stilgestaan.
- De ruitensproeier is zwak, maar het werkt wel.
Het is een no nonsense auto die het tot nu toe altijd doet, eigenlijk waren alleen de beurten tot nu toe noodzakelijk. Hij staat ook nog op de eerste banden, die wel een goed profiel hebben, maar wel enige droogtespoortjes. Dat wordt dus in de gaten gehouden.
Ik weet dat bij de prefacelift generatie problemen met de waterpomp en rubbers voorkwamen, daarom ben ik niet helemaal gerust op ratels bij een koude motor bij koud weer, maar heb het geaccepteerd. Er is wel twee jaar extra garantie afgesloten, mede hierdoor, dat kostte 388 euro, niet een heel hoog bedrag dus.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren