Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D D-CAT Linea Luna (2006)

autoreview

Toyota Avensis Wagon
Toyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.2 D-4D D-CAT Linea Luna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf138.000 km
KM-stand laatst205.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 205.000 km

Na een jaar en ruim 65.000 km in deze auto te hebben gereden even wat tijd gevonden om wat ervaringen op te schrijven.

De auto rijdt en presteert in één woord geweldig. Op de Nederlandse snelwegen heb je altijd ruim voldoende power over om even snel in te voegen, geen overbodige luxe vind ik zelf.

In Duitsland, waar ik zelf veel kilometers maak, komt de auto helemaal tot zijn recht. Bij 180 km/h nog maar 3.000 toeren en weinig rumoer in de auto.
Bij snelheden boven de 200 km/h ontstaat echter wel rumoer, volgens mij van de luchtweerstand langs de spiegels. Ook bij hoge snelheden meestal nog wel wat over om in te halen.
De motor reageert vlot op het intrappen van het gaspedaal en je zit lekker vlot op je cruise snelheid.

Over de climate control ben ik niet helemaal tevreden, of de voeten worden te warm, of ze blijven koud. Dit is eigenlijk een van de weinige minpunten die ik kan verzinnen over de auto in zijn geheel.

Gemiddeld verbruik het afgelopen jaar is 1 op 13,62 geweest volgens de leasemaatschappij; heel redelijk gezien de vaak hoge snelheden (Groningen-Limburg v.v. via Duitsland).

De auto heeft me slechts 1 keer laten staan: kapotte accu en dit was binnen een dag verholpen door een plaatselijk Toyota dealer. Dit was trouwens de eerste keer dat ik een "leen accu" heb meegekregen.
Afgezien van dit euvel heeft de auto geen noemenswaardige problemen gehad. Maximale reguliere beurtkosten zijn ca. € 750 geweest.

Tot slot nog een ander minpuntje: de auto heeft een vrij hoge onderhoudsinterval. Om de 15.000 km is hij aan een beurt toe, en dat betekent in mijn geval dat ik minimaal 4 x per jaar bij de garage kom voor de regulier beurten. Daar komen dan nog de keren bij, als verwende leaserijder, voor de gebruikelijke piepjes en kraakjes.

Nog 2 maanden en dan moet deze auto ingeleverd worden, best jammer aan de ene kant want de auto is een plezier om in te rijden.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens