Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Linea Terra (2003)

autoreview

Toyota Avensis Wagon
Toyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 D-4D Linea Terra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf23.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de auto zo’n drie maanden onder mijn hoede gehad als voorloopauto totdat mijn nieuwe leaseauto (VW Passat) binnnen was. In die drie maanden heb ik ongeveer 14.000 km gereden met de Avensis dus ik kan toch wel een beetje een oordeel geven over de auto. Saillant detail is overigens dat ik erg heb getwijfeld tussen een Avensis en de Passat als mijn volgende auto maar na lang wikken (ik had zelfs een avensis besteld maar weer geanuleerd...) en wegen gekozen voor de Passat (die ik nu inmiddels een paar dagen heb, review volgt).

Nu de Avensis, meteen maar even een korte conclusie, daarna de details: de avensis zoals ik hem reed met aanschafprijs onder de 30 mille is een hoop auto voor (relatief) weinig geld. Niks mis mee, maar ook weinig spannend. Dat geldt zowel voor het uiterlijk en innerlijk van de auto, als voor het rijden.

Dan toch een paar puntjes die ik irritant vond aan de auto:

-Goedkope en vaak onhandige of ouderwetse bediening van knopjes;
-Her en der al flink gekraak van het dashboard;
-Geen cruise control en geen middenarmsteun;
-Dashboard verlicht als de verlichting UIT staat en andersom, zeer verwarrend/misleidend;
-auto kan niet centraal worden afgesloten met a.b. als er nog een deur open staat;
-vervelende luchtcirculatie van ventilatiesysyeem (blaast in je gezicht);
-Goedkoop uitziend en snel vies wordende bekleding;
-onhandige (want gammele) bekerhouder;
-boardcomputer irritant: geen tijdregistratie en bij contact uit (bijvoorbeeld bij tanken) springt alles weer op nul;


Kortom een reeks kleine (onnodige!?) irritaties die voor mij toch een erg groot verschil van kwaliteit blootleggen tussen een VW en een Toyota.

Dan nog het rijden: stille en voldoende krachtige motor maar geeft geen teken bij leven onder 2000 toeren maar daarna prima. In bochten lekker stabiel, boven de 120 km/u stuurt de auto te licht en vaag.

PROBLEMEN

probleem met stuur bij koude motor, veel lawaai, opgelost bij 30.000 km beurt, verder niets.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.