Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Linea Sol (2005)

autoreview

Toyota Avensis Wagon
Toyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 D-4D Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf144.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat een heerlijke wagen. Ik reed tot nu toe in de vorige Avensis, die ik wat sportiever vond van uiterlijk en waarvan de rijeigenschappen op een strakker plan lagen dan die van de ´nieuwe´ Avensis. De nieuwe Avensis is minder een allemansvriendje en gedraagt zich op de weg alsof er honderden kilo´s gewichtsverschil tussen zitten. Qua ontwerp én rijden een stuk lomper dus.

Wat enorme indruk maakt is het afwerkingsniveau van het interieur, de stilte is van Lexusniveau en de afwerking dus ook. Er is niet bespaard op de stereoset, maar de Jappen moeten hebben gedacht dat we in Europa op audiogebied achterlijk zijn. Er zit een cassettedeck in de audioset!!! Leuk voor de oude tapes, maar niets voor mij.

De ruimte is enorm. Een grote bagageruimte, veel beenruimte en goed zittende stoelen (als je niet langer bent dan 1.85 m). De 9 airbags geven je een veilig gevoel. Qua rijden is alles op comfort gericht. Wil je sportief rijden, dan raad ik je de ´oude´ Avensis aan met minimaal de 1.8 motor. Dat voelt strakker, directer en ligt beter in de bochten. Het lompe uiterlijk van de nieuwe Avensis is voor mij ook effe wennen.

Al met al ben ik blij met de overstap. Het ruige rijden houd ik voor gezien en deze auto kan vlot zijn, maar is vooral stil en zuinig en heel comfortabel.

PROBLEMEN

Ik heb wel een paar aandachtspuntjes. In de koplampen deed zich condensvorming voor de accu begaf het vlak na aankoop en rechtsachter kraakt een stabilisatiestang. Verder zijn de ventilatierooster kwetsbaar, ze breken snel af. Ook de knopjes van de dual-airco en navigatie blijven heel soms hangen. Maar ja, als dit alles is.

Ik ben zeer tevreden.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.