Toyota Avensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Linea Sol (2005)

autoreview

Toyota Avensis Wagon
Toyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nu een jaar later heb ik nog steeds dezelfde mening: wat een auto, met recht een Japanse Mercedes. Op en top een kwaliteitsauto.

Hij bevalt na ruim 21000 km nog steeds. Er blijven voldoende positieve reacties van mij en van anderen, echter het afgelopen jaar enige minpunten.

De stoelen zijn minder gechikt voor mensen die langer zijn dan 1 meter 88.Je kijkt op de rand van de zonneklep wanneer de stoel op de meest gunstige stand staat. Verder is de lengte/hoogte van de hoofdsteun niet oiptimaal.
Helaas dat ik dat niet eerder was opgevallen met mijn lengte.

Verder vind ik dat de motorkap op een ouderwetse wijze omhoog gaat. Dat was bij Seat beter (een demper/veer dus). Een punt voor verbetering dus. Maar is dat wel nodig de motor is nm. uitermate betrouwbaar. Af en toe doet hij stationair raar met verschillende toerentallen, dat liet ik nakijken en bleek door de airco.
Een ander punt is de tankdop die met een rubbertje stroef vast zit. Dat mag anders! Onlangs liep het rubbertje er zelfs vanaf! De klep doet ook ouderwets aan. Enige irritatie bij elke tankbeurt.

De auto heeft helaas geen stootstrippen. Lastig en dus er toch maar opgezet. Ik wil er langer dan vandaag mee doen.
De eerste deuk zit er nu ook in. Het was glad en achteruit tegen een boompje. Gekomen door de grote dode hoek in de achteruit.

Verder is de zitting vrij kort en kan de zitting niet in een hoek worden afgesteld. De benen geven dan ook een probleem bij het stuur en is het zoeken naar een goede beenhouding.

Ho, pas op, de rest is vet oké! En de dealer Kooyman in Utecht mag een pluim. Na één jaar onderhoud ed 235 euro. Even wel afwachten wat de auto nu daadwerkelijk gaat kosten in het onderhoud.

Mijn conclusie na deze km’s een betrouwbare auto met een smoel. Voor lange personen goed naar de stoelen kijken en zithouding en het zicht controleren.

ps Als je van lezen houdt mag je de gebruiksaanwijzing gaan lezen! wat een boekwerk. Lijkt wel de dikke van dale met waarschuwingen over en weer!

Nu 2 wintersporten gehad met lange ritten van ruim 1000 km per stuk; ben ik nog steeds tevreden. De ontvangst van de radio kan iets beter. De middensteun mag wel iets langer zijn.

Verbruik auto rijdt met het nieuwe rijden 1ltr op 9 á 10 km. niet bepaald zuinig dus!

De auto is nu 17 maanden in gebruik, en still no problems!
Ja een goede keuze geweest!

PROBLEMEN

Enig gekraak, gerammel/gesuis bij rubber van de deuren en in het dashbord en het dekzeil. Dashbord/deur komt door windgeluid, denken ze. Dekzeil opgelost door middel van vilt.

Ander probleempje is de airco, als het regent zijn de ruiten veelal beslagen als de airco zelfs aan is! Nog niet opgelost.

Aandachtspunt: als je een achteruitrijsensor neemt en een trekhaak neem dan een schakelaar op de sensor!
De sensor kan storen op de trekhaak én wanneer je er een aanhanger achter hebt wordt je gek! Het zijn echt van die kleine dingen die irritatie kunnen opleveren. En deze schakelaar moet niet op een plek zitten dat je met in en uitladen de uitknop raakt. Dat betekent een deuk aan de achterkant dan. Verder adviseer ik dus als optie beschermstrippen te nemen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.