Toyota Avensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Linea Luna (2004)

autoreview

Toyota Avensis Wagon
Toyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis WagonToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Linea Luna
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst40.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niet meer zo betrouwbaar als voorheen

  • 40.000 km

Altijd hebben wij japanse auto's gereden van de merken toyota, Honda en Subaru. Het was bijna vanzelfsprekend in 2004 dat onze nieuwe auto weer een Jap zou worden. Dit vanwege de bewezen betrouwbaarheid. Wij griezelen van sommige horrorverhalen die wel eens in Autoweek staan van mensen die wekelijks met een nieuwe auto bij de dealer staan. Na alle prijslijsten en uitvoeringen van de drie genoemde merken bekeken te hebben viel onze keus op de Avensis. Wij hebben in de afgelopen jaren hoofdzakelijk de lange afstanden met de Toyota gereden. Voor de korte afstanden hebben we een andere auto. Als reisauto bevalt hij prima, hij is stil, zeer zuinig (nooit meer dan 8L/100KM), comfortabl en hij stuurt echt goed. De 17 inch wielen van de Luna uitvoering vind ik een echte aanrader. De 2.0 hebben wij gekozen vanwege de grotere remmen en de aanwezigeid van ESP (VSC). Op de 1.8 was dit toen nog niet standaard, later wel. Ook verder is de auto zeer kompleet uitgevoerd met o.a. gescheiden klimaatregeling zelf dimmende binnenspiegel en een mooie stereo. Tot zover het goede nieuws.

Storingen:
Dat waren er teveel voor een toyota. Wat mij opvalt aan de auto is dat er heel veel europese onderdelen in zitten. Je kunt eigenlijk niet meer van een japanse auto spreken. Veelvuldig zie ik meken als Bosch e.d staan.

- het motormanagment lampje brandt een enkele keer,dit wordt
opgelost met het loskoppelen van de accu.

- beide koplampen zijn vervangen wegens lekkage.

- De voorbalk roestte meteen, zoals dit ook bij de duurtestauto
van Autoweek het geval was. Dit heb ik zelf maar behandeld.
De meesten zullen dit niet ontdekken omdat hij niet meteen in
het zicht ligt.

- De hoedenplank kraakt dusdanig dat ik hem verwijderd heb.

- Het stuur maakt schurende geluiden. Ook in het dash heb ik
gekraak.

- Het ergst vond ik een kapotte AIRBAGMODULE (Made in UK). De
dealer wilde van coulance niets weten. Dit zijn ze volgens
nederlands consumentenrecht wel verplicht. De reparatie zou
rond de 1000 euro kosten. Alleen al het uitlezen van het
geheugen kostte 87 euro. Met dank aan de Firma Airbagservice
heb ik de klus zelf voor 200 euro geklaard. Het in- en
uitbouwen stelt niets voor

- De achterbanden (Dunlop waren zeer snel gecupt). Ook voor de
achteras is een sevicebulletin uitgegeven door toyota. De auto's
die ingeruild worden bij een ander merk en niet meer bij Toyota
onderhouden worden lopen vroeg of laat tegen een APK afkeur
aan op die achteras.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.