Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)

autoreview

Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)
Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)

Signalement

UitvoeringAvensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Op zoek naar een mpv met het meeste personenwagengevoel bij het rijden, ben ik uiteindelijk bij de Toyota terechtgekomen. In vergelijking met andere mpv’s heb je het minst het gevoel in een bus te rijden. De wegligging is prima, overhangen in de bocht is voor een mpv zeer beperkt. De 2.0 vvt-i motor voldoet redelijk, maar komt wel wat tekort in koppel. Het motorenaanbod is natuurlijk erg beperkt: waarom niet de 2.4 uit de gewone Avensis ook aanbieden? De beperkte keuze geldt ook voor de opties: geen cruisecontrol, geen xenon etc. De achteraf ingebouwde cruisecontrol is niet echt geweldig. Om echt te scoren in het zakelijke segment zou dit m.i. moeten veranderen.
Verder is het binnen erg Japans: alles werkt, maar een geweldige uitstraling heeft het niet. De uitstraling en uitrusting van de Seat stond duidelijk op hoger niveau. Ook de isolatie voor motorgeluid had beter gekund: boven de 3.000 toeren hoor je de motor erg duidelijk in het interieur.
De extra stoelen zijn licht en redelijk snel in- en uit te bouwen. Achter de derde zitrij is nog een kleine maar afdoende hoeveelheid bagageruimte.
Al met al zeker veel ruimte voor je geld, maar op de uitrusting en afwerking is wel bespaard.

PROBLEMEN

De achteraf ingebouwde cruisecontrol (niet leverbaar maar als fabrieksoptie, maar hoort er natuurlijk standaard op) trekt na het vastzetten nog 10 km/u en jo-jo’t uiteindelijk naar de ingestelde snelheid. Bij afzetten slaat het gaspedaal met een knal omhoog. Lijkt nergens op voor bijna 900 euro. Is al meerdere malen naar gekeken maar niet opgelost.
De gebruikte kunststoffen zijn erg gevoelig voor krassen.
update 50.000 km: geen storingen, alleen regulier onderhoud.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens