Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2005)

autoreview

Toyota Avensis Verso
Toyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis Verso - interieurToyota Avensis Verso - interieurToyota Avensis Verso - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf182.000 km
KM-stand laatst217.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf en eerste ervaring

  • 186.000 km

Na een korte zoektocht naar een 7 zits auto zijn we terecht gekomen bij een Avensis verso.
We reden in een VW Touran 2.0 TDI en een Mazda Demio hebben we de rollen na 7 jaar omgedraaid. Voor mijn woonwerk verkeer rij ik nu in een Mitsubitsi Colt 1.3 en voor de gezinswagen waren we dus opzoek naar een 7 zits. Waarom 7 zits ? Nou we hebben zelf altijd de auto vol met 3 kinderen dus het leek ons nu zo handig om nu voor 7 zitter te gaan ook omdat de vrouw kinderen thuis opvangt is het gewoon handig. Waarom deze Toyota? Nou dat was niet heel moeilijk.
Goede reputatie Toyota
Goede km stand (meeste stonden 250k plus te koop)
Wij zijn de 2e eigenaar
7 volwaardige stoelen(bij de corolla verso heb je van die klapstoeltjes)
2.0 vvti krachtig genoeg voor de caravan
Zelfde wb klasse als de corolla verso
We kwamen deze auto tegen in Leeuwarden bij een handelaar. Via een kennis die bij een toyota garage werkt informatie via kenteken ingewonnen. Auto is dealeronderhouden, 1 eigenaar, geen schademeldingen etc. Inruil prijs voor de Demio was prima( 200 euro afschrijving per jaar kun je niks van zeggen)
Samen heengereden voor een proefrit met een al leeggehaalde Demio. Eenmaal aangekomen kregen we de sleutel van de Toyota en we konden max een paar rondjes rijden want de tank was al bijna leeg. De auto zag er prima uit dus nog €50 euro eraf kunnen praten voor benzine ?
De eerste tankbeurt voor €90 euro e5 getankt en op weg naar huis. Zo dit rijdt fijn.
Mooie wegligging, fijne stoelen, mooi ruim en heerlijke motor. Hij/zij laat zich vroeg opschakelen en het rijdt net als een diesel. Je kan doortrekken en dan gaat ie ook wel maar de auto leent zich daar niet voor.
Ongeveer nu 4000 km mee gereden en een gemiddeld verbruik van 1:11 een lange rit van Groningen naar Zeeland leverde 1:12,5 op. Veel beter wordt het niet maar dat wisten we van te voren.
Kinderen vinden de auto geweldig. De achterste rij is momenteel nog de populairste plek maar volgens insiders zal dit nog veranderen,
Problemen? Ja eigenlijk wel. Ondanks geen gerapporteerde schademeldingen heeft de auto toch schade gehad aan de achterkant. Dit is helaas niet goed gerepareerd waardoor er water in de bal(ruimte onderin de kofferbak) komt. Een paar keer naar de garage moeten brengen en een kofferbakrubber later hebben we het idee dat de auto weer waterdicht is. De lm velgen zijn ook niet alles meer waardoor er een band gesealed moest worden vanwege roest aan de velg. Heeft iemand ervaring met het reviseren van Lichtmetalen velgen?

Tot dusver de eerste bevindingen.


3 jaar rijden

  • 205.000 km

Na 3 jaar mag je een update verwachten lijkt mij. Wij zijn zeer tevreden over de Toyoot zoals wij hem noemen. Verhuizen, reisjes met familieleden(7zits), vakanties en uitlenen als iemand hem nodig heeft niks is de auto te gek. Wij hebben dan ook heel veel plezier beleeft zonder al te grote kosten. Wij hebben de auto met 186000 km aangeschaft en nu 3 jaar later staat er 205 op de teller dus dat betekend nog geen 7000 km per jaar. De auto wordt dan ook alleen gebruikt voor vakanties en gezinstripjes. Onderhoud is er zeker geweest met een gemiddelde kosten van 500 euro per jaar met als uitzondering afgelopen jaar 1200 euro voor 4 nieuwe banden en een kapotte dynamo. De dynamo gebeurde op de camping in zeeland en de wegenwacht kon mij bij een oud werkgever van de beste man aanmelden. Gelukkig dat het niet onderweg gebeurd is want langs de snelweg stil staan met een gezin en caravan is nu geen pretje. Het verbruik op lange afstanden is 1:12 en gebruik je hem alleen voor korte ritjes is 1:8a9 heel normaal. Verbruik met caravan 1200 kg beladen is gemiddeld 1:6a7 dus dat is na mijns inziens prima. Ondanks de hoge kosten van afgelopen jaar zijn wij gehecht aan onze Toyoot en we genieten lekker verder. Op na de 3 ton ;)

Verkocht

  • 217.000 km

Na dik 4 jaar hebben we de Toyoot ingeruild voor een Ford S-Max uit 2010 2.0 ecoboost met 203 pk(review komt nog) Wij gaan de Toyoot missen vanwege de ruimte en nononsens uitstraling. Degelijk is de auto zeker gebleken alleen een kapotte dynamo(18 jaar oud) was de duurste reparatie maar zelfs toen zijn we niet eens gestrand en konden we naar de garage rijden. Met een gemiddelde gebruik van 1:10 is het wellicht niet zo zuinig maar gezien de ruimte doet de Avensis Verso bijna niet onder voor een Galaxy, Sharan en Alhambra en die zijn niet veel zuiniger maar wel veel zwaarder. Ik verwacht dat de auto richting het continent Afrika gaat . Op de motor is werkelijk niks op aan te merken. Wat een kwaliteit geen drupje olie in 4,5 jaar. Jammer dat deze auto's niet meer gemaakt worden want dan hadden we een 5 jaar jongere Avensis verso gekocht.

Zoektocht was eigenlijk niet lastig. We wilden qua ruimte niet inleveren met 3 opgroeiende kinderen dus Galaxy, Sharan, Alhambra en S Max kwam er later bij toen we 7 sits van het lijstje geschrapt hebben. 1.4 TSI durf ik niet te kopen maar eigenlijk viel over alle motoren wel wat te zeggen.... tja dus een gok genomen met de 2.0 van ford.

We gaan het zien.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.