Toyota Avensis 2.4 16v VVT-i D4 Linea Luna (2005)

autoreview

Toyota Avensis 2.4 16v VVT-i D4 Linea Luna (2005)

Signalement

UitvoeringAvensis 2.4 16v VVT-i D4 Linea Luna
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de auto nog maar kort in bezit maar toch ben ik erg tevreden over de 2.4 motor, stil maar ook wel vlot als het moet; daarentegen ook weer niet supersnel. Er is duidelijk voor comfort en zuinigheid gekozen. Automaat (standaard op de 2.4) werkt met vijf trappen en is aardig bij de les en schokvrij.
De rij-eigenschappen vind ik erg prettig, je merkt wel dat er net als bij de d-cat 177pk een andere setting voor onderstel werd gekozen, hij kan als het moet snoeihard de hoek om en geeft dan geen krimp, is aangenaam stil maar geeft wel wat windgeruis en afrol geluiden van de banden. Maar de auto is toch vooraleerst een echte tour-buffel.
Uitrusting, meest elementaire zit erop en eraan, de luna mist t.o.v executive: leder, full-map navi en xenon verlichting. Wel is er bij de mijne een ´bil-grill´ ingebouwd door off. toyota-dealer, niets te klagen dus.
Veiligheid, zit volgepropt met plofzakken van voor tot achter en knie-airbag, heeft VSC en trac.control een knop voor rijden op glad wegdek, ook voor wat betreft het rijden redelijk ´fool-proof´.
Verbruik valt me heel erg mee, ik rijd aardig door, meestal 20 a 30 plus en gebruik dan zo 1:11, als ik me netjes aan de wettelijk geldende snelheden houd, dan gebruikt ie op de cruise control zo´n 1:12,5 tot 1:13 op de echt lange stukken. Niet gek voor een kar van 1360 kilgram schoon aan de haak !
Minpunt is er ook, die boardcomputer bovenop het dashboard... weet niet welke Japanner dat verzonnen heeft, maar die is niet echt te doorgronden en gebruiksvriendelijk te noemen. Wel is het opgegeven brandstofverbruik accuraat.
De auto op de foto is trouwens een exacte kopie van de mijne, deze staat nog steeds in de showroom bij Kooijman... dus voor de liefhebbers !!

PROBLEMEN

Geen echte problemen tot zo ver; het VSC TRAC OFF schoot in de stress, bleek een communicatiefoutje ergens in de software, is gereset en alles doet het we

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.