Toyota Avensis 2.4 16v VVT-i D4 Executive (2004)

autoreview

Toyota Avensis
Toyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis 2.4 16v VVT-i D4 Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf121.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vorige week onze Toyota Avensis ingeruild voor een.........Toyota Avensis. Lijkt hetzelfde maar het is een totaal andere auto. De 2.4 in combinatie met 5 traps automaat is een juweeltje. Auto rijdt soepel, stil, snel als het moet en heeft een enorme ruimte in het interieur. Deze uitvoering is voorzien van heel veel luxe zoals:
Automatische 5 versnellingsbak met handbediening in aparte sleuf
traction control, brake assist, stabilitietscontrole.
9 airbags en 5 sterren NCAP.
vollederen bekleding,
elec. verstelbare en verwarmde stoelen
full map navigatie met spraakbediening. (werkt feilloos)
Audio: Radio/CD met spraakbediening en 8 speakers.
cruise control
autom. dimmende binnenspiegel
regensensor
17’ lichtmetaal
Xenon verlichting enz.enz

Na 120.000km en 4 jaar voelt de auto nog als nieuw, geen piepje of kraakje te horen. Alleen de navigatie moet ge-update worden.

De motor levert 163PK en 230Nm. Het koppel is iets minder dan ik gewend was (300Nm in de diesel) en dat merk je met name in de 5de versnelling, de automaat kiest er al snel voor om terug te schakelen en dat was met de vorige auto niet nodig. Maar het schakelen en toeren maken van deze wagen gaat zo stil en soepel dat het niet vervelend is. Aankomende vakantie maar eens kijken hoe dat met onze bagagewagen in de bergen van Frankrijk gaat.

Het brandstofverbruik tot nu toe is volgens de boordcomputer 1 op 11,0. Even afwachten wat de eerste tankbeurt zegt.

De stoelen zitten heerlijk en de geur van leder komt je tegemoed. Je armpje lekker leunend op de lederen armsteun. Als een vorst..........De motor zacht zoemend op de achtergrond, stereootje wat harder en als je dan tegen de navigatie zegt `Go Home` dan zegt een `lieve` computer vrouwenstem: ´are you sure you want to go home´ Laten we maar een blokkie om doen dan.............. het leven is goed.

Kortom ik heb nog niet veel nadelen ondervonden, nou ben ik ook geen superstrakke stuurauto gewend misschien zit het daar dan in maar ja, de snelweg is ook geen formule 1 circuit, als ik strak wil sturen dan gaat ik wel naar de kartbaan toch?

PROBLEMEN

De lampjes van de Xenon verlichting zijn aan vervanging toe, lichtbeeld is niet zo denderend. Lampjes gaan 3 a 4 jaar mee dus dat zou wel ongeveer kunnen kloppen.

Navigatie moet ge-update worden, kost 150 euries bij de toyota dealer. Nieuwe update komt in het najaar.

Gezien de ervaring met betrouwbaarheid van Toyota zet ik de betrouwbaarheid vast op 5 sterren.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.