Toyota Avensis 2.0 Linea Sol (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Avensis 2.0 Linea Sol |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 159.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Toyota Avensis bevalt zeer goed. Het is een ruime auto die comfortabel rijdt en weinig onderhoud nodig heeft.
De auto is mede uitgezocht op een kinderwagen. We hebben 2 kleine kinderen en voor hen hebben we een tweeling kinderwagen die veel ruimte nodig heeft als deze is ingeklapt. De Avensis kan deze in de bagageruimte herbergen zonder problemen.
De auto is heerlijk snel, als je een dut gas geeft dan gebeurd er tenminste ook iets, wat met onze vorige auto niet het geval was.
Als gevolg van de 2.0 benzine motor komen we nu op een financieel dilemma. Mijn vriendin heeft werk gevonden waar een 45 minuten voor gereden moet worden. Een diesel is op jaarbasis zo’n 800 euro goedkoper. Maar met 800 euro bijleggen heb je niet een zelfde auto (of een Toyota Picnic) diesel.
Rammeltjes, piepjes en loslatende onderdelen zijn vrijwel niet aanwezig. De dakbekleding in het interieur laat onder de achterklep wat los, het klepje van het brillenvakje bij de binnenspiegel is bij een vorige eigenaar kapot gegaan.
We krijgen een 3e kind en die moet natuurlijk ook in deze auto passen of anders moesten we een nieuwe kopen. We hebben bij een babyzaak flink zitten passen en meten maar er passen 3 kinderen op de achterbank! Het nadeel van de achterbank is dat de zitting is voorgevormd, waardoor de stoelen in het gat glijden of anders schuin staan. Ik ben al lang blij dat we het voor elkaar hebben gekregen. Het kindje moet nog komen dus we zien wel hoe het in de praktijk zal uitpakken.
We hebben sinds augustus 2007 een 2e auto. Dit is (hoe kan het ook anders?) een japanner en wel een Toyota Starlet 1.5 diesel. Dit is voor de dagelijkse rit van mijn vriendin naar haar werk.
Deze Avensis is in juli 2009 ingeruild op een Avensis Verso.
PROBLEMEN
Tot nu toe zijn er meerdere lampjes kapot gegaan. Bij de laatste grote onderhoudsbeurt met APK (juli 2007) werden 4 lampjes in het dashboard vervangen en een koplamp. Nu is 2 dagen na de beurt ook een remlicht stuk.
Bij het monteren van een fietsenrek heb ik de auto een 2 uur op contact laten staan terwijl ik met de montage en vervangen van de lampjes bezig was. Dit kon de accu niet trekken met als gevolg dat de auto volgeladen en iedereen in gegespt niet wilde starten. ANWB erbij, gestart en bij de Toyota dealer meteen een nieuwe accu erin laten zetten omdat de oude net wel/net niet meer kon.
Er zit een klein beetje roest bij de achterklep waar de stroomkabel van de auto naar de achterklep gaat. Dit is bijgewerkt door de dealer.
Verder is er niets aan te merken op de auto.
28-7-2007:
Met de laatste apk werden vele lampjes al vervangen waarvan 4 van de 5 in instrumentarium. De 5e heeft het nu denk ik ook opgegeven. Moet dus weer even naar de dealer.
3-8-2007:
Er zijn weer 3 lampjes vervangen en de sproeierkop voor de voorruit is ontdaan van verstopping.
Die lampjes die elke keer kapot gaan is vervelend, mede omdat ze je een bekeuring kunnen opleveren maar ook omdat je velen niet zelf kan/wil vervangen. Aan de andere kant, als dit de grootste problemen zijn die we met onze Toyota ondervinden vind ik het prima.
maart 2008:
Ik heb bij het uitparkeren een lantaarnpaal geraakt die niet meegaf. Voor voorscherm is flink kapot en moet vervangen worden. De voorbumper moet worden gespoten. Dom dom dom. Het voorscherm is vervangen voor een nieuwe en gespoten. Ziet eruit alsof het nooit gebeurd is, perfect. Verzekering heeft betaald (no claim beschermer gebruikt).
De auto is nu dik over de 151000 km en rijdt nog steeds geweldig.
Bij het inruilen was er een roestplek aan het linkerachterwiel, die was niet zo mooi en is gerepareerd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.