Toyota Avensis 2.0 D4-D Linea Terra (2002)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Avensis 2.0 D4-D Linea Terra |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2002 |
| Jaar van aanschaf | 2002 |
| KM-stand bij aanschaf | 10 km |
| KM-stand laatst | 375.000 km |
Problemen VCS klepjes, arrogante opstelling Toyota
- 375.000 km
Ik rij deze Toyota vanaf het begin, ga er zuinig mee om. Toch veel problemen mee gehad. Zoals koppeling vernieuwd (breuk intern), kachelunit, electrische unit deurmechanisme etc. Vrijwel allemaal zaken die niet slijtage gerelateerd waren. Natuurlijk ook slijtageonderhoud. Daarnaastveel problemen met VCS klepjes, komt veel voor bij D4D.
Zelf moet nu ik helaas de klepjes alweer na 90000 km vervangen, na 1,5 jaar. Kosten € 450,-. Geen garantie, want garantie op onderdelen is maar een jaar bij Toyota. Maar waar ik mij het meest aan stoor is de opstelling van Toyota importeur. Zij wimpelen alles af naar de dealer, maar die kan alleen constateren dat de klepjes kapot zijn. Hun treft geen blaam, zij kunnen ook niets want na 1,5 jaar wordt het niet meer als fabricagefout aangemerkt.
Toyota maakt gewoon inferieure onderdelen en wimpelen gewoon alles af. PS. Voor mij nooit een Toyota meer!!
Wat de beste aanpak voor een dergelijk arrogant gedrag?
Zijn de oude klepjes te repareren?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel
