Toyota Avensis 2.0 D-4D Executive (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Avensis 2.0 D-4D Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Maart 2004 mocht ik uiteindelijk mijn auto ophalen bij de dealer. Executive uitvoering. Hatchback.
Ik moest er 5 maanden op wachten.
Over het algemeen ben ik tevreden over de auto.
Zoals veel andere eigenaren.
Toch heb ik een aantal punten van kritiek.
Ten eerste de motor. Soepel maar mist in mijn ogen vermogen. Uiteraard heb je genoeg vermogen voor dagelijks gebruik. Houd je meer van snelle tussenacceleraties dan zul je toch voor een andere auto moeten kiezen. Ik laat dus waarschijnlijk een chip monteren. Overigens kun je er wel makkelijk hoge kruissnelheden mee rijden. Vanaf 140 wordt de motor brommerig dat vanaf 170 weer wat afneemt. Vanaf 160 is de pit er wel uit. Mits de concurrent ook vol gas geeft rijdt je met deze diesel niet veel andere dieselaars voorbij (nou ja, ook niet belangrijk..)
Belangrijker:
De stoelen voor vind ik te klein. Na zoveel km te hebben gereden vond ik het tijd voor een aangepaste stoel (das uiteraard persoonlijk) Maar ja, ook nu kan ik nog geen perfecte werkplek creeeren. Het stuur zou nog maar uittrekbaar mogen zijn. Al met al wel een stuk beter. Wanneer worden er eens stoelen in gemonteerd zoals bijvoorbeeld in menig Duitse wagen?
Ik vind tevens de banden veel lawaai maken en zal zeker de volgende keer voor andere banden kiezen. De grip is overigens wel erg goed.
De radio klinkt prima.De bediening laat weinig te wensen over. Cruisecontrol werkt prettig evenals de regensensor.
Haardspeldbochten nemen kan met grote snelheid (als je durft) 100km/h lukt goed. De auto blijft betrouwbaar aanvoelen. Je kunt de auto goed precies eem bocht in sturen. Comfort al met al goed. De auto voelt lekker stevig aan. Het geluidsniveau (windgeruis) blijft bij alle snelheden binnen de perken. Met andere banden wordt het nog stiller. De (berg)ruimte is lekker royaal. Ook achterin. Dat de boordcomputer telkens na starten op 0 springt is irritant. Ook de verwarming/ thermostaat vind ik niet erg verfijnd en nauwkeurig werken. Dat kan veel beter (Laguna, het hele jaar kun je de temperatuur op 20 graden laten staan, perfect!)
----------------------------------------------------------
Kilometerstand 98000.
Brigdstone banden vervangen door Michelins waardoor minder afrolgeluiden.
Positief:
-Auto bevalt nog steeds erg goed. Het is een heerlijke comfortabele auto waarmee je in alle rust met circa 150km/h over de snelweg kunt rijden. Trekkracht tussen 100-120 in 5de versnelling valt wat tegen. Vanaf 120km/h weer voldoende trekkracht aanwezig zodat andere dieselrijders met een motorvermogen tussen de circa 100-140 pk er niet meer voorbij komen.
-Ruimte
-Model gaat mij nog niet vervelen
-Nog steeds geen kraakjes of andere irritante bijgeluiden.
Negatief:
-Radio ontvangst matig
-Liever traploos verstelbare ruitenwisserinterval dan regensensor.
Verder kan ik geen negatieve dingen bedenken.
Verbruik gemiddeld 1 op 16.5 bij stevige rijstijl. Das volgens mij ook niet slecht.
PROBLEMEN
Problemen:
- Terugroepactie, vervangen van onderdeel van remsysteem.
- Haperende stuurbekrachtiging ’s ochtends bij wegrijden voor enkele minuten bij buitentemperatuur onder de o graden celcius. Wordt binnenkort naar gekeken.
Verder niets.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.