Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Plus (2014)

autoreview

Toyota Auris Touring Sports
Toyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring Sports

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Plus
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst3.150 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nu eens van een particulier

  • 3.150 km

Van mij nu eens geen verhaal over bijtelling. Maar wel een review over een hybride die niet gekocht is om het geldelijk gewin. Ik ben een pensionado en kon uit vrije keus een auto kopen.
Na mij hele werkzame leven in BMW, Audi en VW gereden te hebben ben ik eens gaan kijken wat Toyota in huis had op gebied van automatische versnellingsbakken. Ik was erg onder de indruk van de grote souplesse bij een Prius 2. Daar heb ik 80.000 km mee gereden en toen ingeruild voor een Prius 3 Dynamic. Ook weer ca. 80.000 km mee gereden. Op een gegeven moment begon het weer te kriebelen om nog één keer een auto geheel naar mijn zin te hebben. Het moest weer een automaat worden en als het even kon een laadvloer van ca. 2 meter. Ik ben modelvlieger. Omdat ik vroeger VW gereden heb, daar en bij Skoda gaan kijken en proefrijden. Fijne auto's. Maar het start/stop systeem in combinatie met een DSG bak is niet echt soepel. Dus weer eens gaan kijken bij mijn oude vertrouwde dealer Digo in Delft. Na twee wat langere proefritten is het dan de Auris TS geworden.
Testen en verslagen van autojournalisten zijn misschien wel aardig maar ik heb er niet zoveel aan. Of de een nu net iets beter stuurt dan de ander, en dan dat eeuwige gezeur over loeiende motoren, alsof andere automaten dat niet doen, overtuigen mij niet. Ik zoek een auto die bij mij past. Zij bekijken een auto vanuit een heel andere hoek en leeftijd.
Wij hebben nu pas 3000 km gereden maar kan desondanks toch wel een goede ervaring geven van dit model. De Prius 2 en 3 zijn mij goed bevallen, maar ik miste toch iets. Eigenlijk een wat meer Europees gedrag. En dat is nu wat ik in de Auris gevonden heb. De buitengewone fijne aandrijflijn met het gedrag van een Europese auto. Ja misschien gaat een ander type auto, als je op het scherp van de snede gaat rijden, iets beter. Maar het comfort van de aandrijving (je kan niet van een versnellingbak spreken) is ongeëvenaard. In de stad en ook bij filerijden. Mijn Auris is rijkelijk uitgerust en alles werkt naar behoren. Navigatie werkt goed en t.o.v de Prius niet langzamer . Wat mankeert er aan een digitaal klokje? Verder heb ik veel plezier aan de automatische inschakeling van verlichting, regensensor, achteruitrij camera, Hill Assist, parkeersensoren voor en achter, Panoramadak, HID koplampen, automatisch inparkeren, stoelverwarming, ABS, Tractie control enz.
Het brandstofgebruik ligt ,bij mijn rijstijl, zo rond de 4,6 liter per 100 km. En dat is bij mij een klein beetje minder dan bij de Prius. Verschillen met de Prius zijn als volgt: Het rijgedrag is veel dynamischer. Ik krijg de indruk dat de motor een beter koppel afgeeft bij een lager toerental. Hij klimt minder in de toeren dan bij de Prius 3. De ruimte voorin is heel goed. Het dashboard is minder futuristisch maar wel heel duidelijk en van betere kwaliteit. Het voelt wat knusser aan dan bij de Prius. De Auris geeft een veel betere kwaliteitsbeleving. En er kan een kleine aanhangwagen mee worden getrokken.
Resumerend:. Wat wil je nog meer dan een probleemloze auto die je veilig overal naar toe brengt Comfortabel, lekker te sturen, stil, (de Prius 3 had wat last van rammeltjes) goede in hoogte verstelbare stoelen en vaste onderhoudstarieven. En die bij de TÜV hoog op het lijstje staat van storingsarme auto's. Wij hopen er nog lang plezier van te hebben.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja