Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Plus (2014)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 1.600 km |
Ervaringen met de Auris Hybrid
- 1.600 km
Ik heb mijn Auris TS Hyrbid nu iets meer dan twee maanden in mijn bezit, en er circa 1600 km mee gereden. Tijd dus om wat eerste ervaringen te posten.
Let wel: het zijn eerste ervaringen.
De auto is prive aangeschaft, en wordt niet gebruikt voor woon-werk verkeer. Uitspraken over rijden in de file kan ik dus niet doen.
Het verbruik ligt op dit moment op de 5.1 l/100km. Ik hoop als het weer beter wordt de 5.0 grens te halen, maar nu lukt dat nog even niet.
Ik vind het lastig om te schrijven over weggedrag in bochten e.d., dus dat laat ik aan anderen over. Voor mij rijdt de auto gewoon prettig.
De auto is rustig qua geluid. Het door sommigen genoemde geloei heb ik niet ervaren, maar dat komt wellicht doordat ik altijd rustig optrek.
Mijn auto heeft de volgende accesoires:
Regensensor:
Ik ben nog een beetje aan het stoeien met de gevoeligheid. Tot nu toe niet iets waarvan ik zeg: daar zou ik extra voor betalen als het op de optielijst stond.
Automatische inschakelende verlichting:
Het inschakelen gaat redelijk, maar niet altijd op de momenten dat ik zou willen. Zo schakelt hij bij een tunnel soms de verlichting later in dan ik het zelf zou doen. Ook hier zou ik niet direct extra voor betalen.
Panaramadak
Lekker veel licht in de auto. Rond de zomer kan ik hier meer over zeggen.
Cruise Control:
Een heerlijk accesoire. Ik heb 25 jaar zonder gereden, maar nu wil ik niet meer zonder.
Navigatie Systeem:
Werkt goed. Het opstarten kost wat tijd, en ook de route bepalen gaat niet snel. Er worden straatnamen genoemd, en ook afslagen en richtingen worden benoemd (Richting Amsterdam oid).
Verstaanbaarheid is goed.
Herbereken gaat snel. Opstoppingen worden aangeven, met een alternatieve route. Het maken van eigen routes met tussenpunten is niet of zeer beperkt mogelijk.
Je kan op de display zien als je te hard rijdt (het icoon met de maximum snelheid verandert dan van kleur), en ook kan je het systeem laten waarschuwen als je te hard rijdt. Je hoort dan "De maximum snelheid is 60km per uur".
Ook waarschuwen voor flitsers kan, maar dat vond ik irritant: het systeem waarschuwde ook als je niet te hard reed. Dat heb ik daarom uitgeschakeld.
Parkeersensoren, achteruitrijcamera:
Werken prima. Wel raad ik iedereen aan om naar de dealer te gaan en de achteruitrij-piep te laten uitzetten.
Automatisch inparkeren:
Nog niet geprobeerd.
Tot zover een eerste impressie. Later zal ik nog wat zaken toevoegen.
Omdat het systeem me verplicht waarderingen in te voeren heb ik overal het middelste antwoord gegeven. Daar moet je dus even geen waarde aan hechten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.