Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic (2011)

autoreview

Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic (2011)

Signalement

UitvoeringAuris 1.8 Full Hybrid Dynamic
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst16.000 km
Lezerswaardering: 92%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Super

  • 115 km

Heb nu dikke 100 km in deze auto gereden. Ben enorm verbaasd over de rust die in de auto is wanneer je op een vaste snelheid rijdt. In de stad, 80km weg of op de snelweg. Het is elke keer weer rust. Wanneer je gas geeft om op een vlot tempo op een bepaalde snelheid te zitten dan wil de CVT wel gaan loeien, maar dat is algemeen bekend en dat is maar heel even.

Verder bevalt mij het sturen met de deze bekrachtiging. Heerlijk soepel wanneer je scherp moet draaien en lekker stug op de snelweg.

Achteruitrijden met cam en sensoren is nu helemaal een eitje.

Kortom.....tot nu toe in één woord...SUPER!!

Nog steeds tevreden

  • 300 km

Ben nu 200km verder en word met de rit enthousiaster. Je merkt duidelijk het verschil tussen de ECO mode en de POWER mode.

Deze laatste pakt gelijk goed op en omdat er geen schakelverlies ben je toch vlot op de 80 km/u. Wel nog beetje voorzichtig doen, omdat de auto nog maar 300km oud is.

Waar velen erg klagen over het geloei van een CVT hoor ik dit natuurlijk ook, maar heb daar gewoon geen last van. Bij het stevig optrekken hoort nu eenmaal geluid en als je de auto weer op de cruise zet is het één en al rust.

Al menig mens laten schrikken met de stilte van de auto in de EV mode. Men hoort je gewoon niet, wat opzich best leuk is, maar direct ook best gevaarlijk. Dus als bestuurder van deze auto is het gewoon slim te weten dat mensen niet altijd weten dat je er bent.

Conclusie: Erg prettige auto en verheug mij alweer op de volgende ritten.

na 5000km

  • 5.190 km

Ben net terug van 10 dagen vakantie in Italië. We hebben nu een dikke 5000 km met de auto gereden. Alle soorten wegen hebben we nu gehad, van kleine weggetje tot grote duitse snelwegen. Hij houdt zich werkelijk goed. Het acceleren met een CVT en 136 pk is echt niet slecht. Kan goed meekomen op de Duitse autobahn. Zeker lange stukken gereden met 150 km/u. Moesten wat tijd inhalen na al die fijne files op de A3.

Kom ik gelijk op file rijden met deze auto. Het is al niets aan om lekker samen in de file te rijden, maar met deze auto is het wel heel relaxed.

Daarnaast ook geregeld de B versnelling gebruikt om fatsoenlijk af te kunnen remmen. Werkt eht erg goed. Heb gelezen op sommige fora dat men zich iriteerde aan het dan geproduceerde geluid, maar ik vond dat nog wel meevallen.

Kwam op de terug van vakantie nog een ander auris hybride rijder tegen. Hebben even een klein stukkie samen opgereden en daarna met een duim afscheid van elkaar genomen. Net als ik een zeer tevreden Auris hybride rijder.

Dan nog wel even een dingetje. Door de wasstraat metdeze auto vond ik nog wel lastig. Ik word door de wasstraat getrokken en dan moet de auto dus on de N staan. Als je aan het eind weg wilt rijden moet je op de rem trappen om de D te selecteren. Dat vinden dit soort wasstraten niet leuk. Dan gaan ze uitvallen. Je moet dus ff goed timen aan het eind van de wasbeurt wanneer je de D selecteert wil je geen gedoe krijgen met de mensen die er werken.

Volgende review zal waarschijnlijk met 10.000km zijn.

Een jaar verder!!

  • 16.000 km

2 juli 2011 was de datum dat we de auto in ontvangst mochten nemen. Nu we een jaar verder zijn en ook 16000 km verder is het wel weer tijd voor een kleine update.

Heb eind vorige maand de eerste kleine beurt gehad, waarbij er geen bijzonderheden waren. Alleen het interieurfilter is vervangen. Heb de oude mogen zien en ook ik vond dat deze aan vervanging toe was. Wat een ranzig ding was dit geworden.
Verder vraagt onze garage altijd of er nog bijzonderheden zijn en ik had niets te melden. De auto rijdt goed is mooi rustig en keurig in verbruik.

Voor wat betreft het gebruik had ik voor de koop van deze auto gemikt op gemiddeld 1 op 18. Dit was geen slechte voorspelling, want ik zit na een jaar gebruik op een kleine 1 op 19. Met mijn voorgaande auto's was ik altijd een behoorlijke benzineslurper, maar op één of andere manier nodigt deze auto uit om lekker rustig aan te doen en waar nodig je rijstijl aan te passen. Dat het dan uit komt op een kleine 1 op 19 ligt toch wel een klein beetje aan mijzelf, maar ben er tevreden mee. Het record van ons ligt wel met 1 tank benzine een verbruik te halen van 4,7l op 100km.

Verder hebben we al wel beloten om in een volgende auto een reserveband te laten plaatsen ipv zo'n spuitbusset. Heb hier geen vertrouwen in.
Daarnaast vinden we de muziek in de auto prima, maar dat kan beter. Dus een goeie speakerset gaat er de volgende keer ook in.

Conclusie:
Na 16000km in steden, over 80 / 100 wegen en snelwegen zijn wij zeer tevreden. Ook in de winter met winterbanden heeft de auto zich keurig gehouden.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.