Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2011)

autoreview

Toyota Auris
Toyota AurisToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris HSDToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris

Signalement

UitvoeringAuris 1.8 Full Hybrid Aspiration
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst2.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen met de Auris HSD

  • 2.500 km

Was begonnen bij een nieuwe werkgever en kreeg deze Auris HSD splinternieuw. Ik heb de auto altijd zeer lelijk gevonden maar nog niet zo lelijk al de Prius. De auto rijdt redelijk goed. Hij is bijna net zo zuinig als Toyota beloofd. Zelfs als je er redelijk in rondragt. Het is zeker een knap staaltje techniek wat Toyota levert. Maar deze auto is ook zeker niet op rijplezier gemaakt. Het motorgeluid lijkt wel op dat van een opgevoerde scooter en zeker in combi met de CVT automaat. De auto was redelijk luxe maar het navigatiesysteem is echt niet makkelijk te bedienen. 136 pk zou ik de auto absoluut niet geven. Hij is niet traag maar het is gewoon naar om de hele tijd dat snerpende geloei te horen van de benzinemotor samen met de automaat. Ik vond het al met al leuk om deze auto gehad te hebben en ook was het zeker niet duur deze in de lease te rijden. Maar het is het toch net niet. Je rijdt toch niet zo heel lekker met het ding. En die 136 pk, die heeft ie gewoon niet. En sommigen scheppen op, op dit forum dat ze een VW of Audi of BMW het nakijken geven met zo'n Hybride.... nou get alive dat is echt niet zo!!

Daarnaast is de wegligging redelijk, maar meer ook niet. Een ritje naar Oost Duitsland met 4 man en bagage erin (voor zover dat past) was een ramp. Wat een trage dweilerige bak wordt het dan. Durfde niet harder dan 140 want anders had je zoveel last van zijwind en hobbeltjes en daarbij dat irritante geloei door de CVT bak dat ik het maar op 120km/h hield.

Al met al geen terleurstelling, het is een geavanceerde auto en de techniek werkt echt! Maar het is echt geen plezier om ering te rijden. En 136 pk, ik weet niet hoe of wanneer het ding dat zou hebben maar het voelde me meer als hooguit 100pk.

Toch leuk er even in rondgereden te hebben. Ga maar weer lekker in een TDI. Dat is altijd fijn.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.