Tesla Model S 70D (2016)

autoreview

Tesla Model S 70D (2016)

Signalement

UitvoeringModel S 70D
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf109.750 km
KM-stand laatst124.100 km
Lezerswaardering: 75%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tesla Model S 70D Prive

  • 111.372 km

31-12-2020 de dag van aanschaf, ondertussen mijn 50ste privé auto van mij en mijn partner, ik ben sinds 2013 al onder de indruk van Tesla en Elon Musk, in mijn ogen de Albert Einstein van de 21e eeuw.

Eerst een proefrit gemaakt van 1,5 uur het eerste wat opvalt, is de belachelijke acceleratie, heerlijk daarna de rust in de auto, het ontspannen rijden met autopilot zoals tot nu toe geen enkele auto dit kan. De luchtvering, heerlijk soepel.

Waar veel mensen spreken over de versnelling zonder dat je iets voelt van schakelen zoal bij een automaat was voor mij niet bijzonder aangezien mijn vorige Toyota Prius en daarna Toyota Chr beide een cvt automaat hebben dus het rijden is hetzelfde alleen hoorde je dan bij de cvt lawaai en bij de Tesla niet.

Dan het laden, gratis superchargen is als je het zelf moet betalen natuurlijk altijd leuk, scheelt toch incl. de duurdere buitenlandse Tesla laders, gemiddeld € 100,- per maand. Ik charge 1 x per week 100% vol dan rijd ik naar huis en heb 85% over en daar kan ik de hele week weer mee vooruit, als je een dagje weg gaat kan ik binnen ongeveer 30 km overal wel een supercharger vinden.

Tijdens het laden neem ik mijn laptop mee en kijk in de winter een film, in de zomer geen laptop maar een uurtje hardlopen en bij terug komst even uitrusten terwijl de charger de laatste druppeltjes er bij gooit en weer naar huis lekker douchen.

De vakantie gaat corona daar gelaten 2x naar Spanje dit jaar dus ik ben zeer benieuwd hoe het laden onderweg gaat, wat ik gelezen heb gaat dat uitstekend, met name omdat je de lader erin steekt en hij gaat, geen gesodemieter met pasjes of laadstations die het niet doen.

Volgende week krijg ik de de ombouw naar CCS charger zodat ik ook bij een V3 lader kan laden, de snelheid maakt niet zoveel uit maar de toekomst is toch CCS voor Europa dus als de V2 vol staat kan ik toch bij V3 laden.

De ruimte die je hebt tussen de voorstoelen en de daar geplaatste bekerhouders bevielen mij niet dus daar ben ik zelf maar even aan het knutselen geslagen met als resultaat 2 bekerhouders net onder het scherm en een opberg vak wat ik nog niet voor de helft vol heb weten te krijgen, zeer bruikbaar en nog een verlengde armsteun. (Foto 1 en 2).

Verbruik tot nu 1 op 4 met temperraturen rond het nulpunt, dus dat zou een bereik moeten geven van 265 km. Voor mij ruim voldoende. Ik ga uit van 1 op 5 in de zomer met een bereik van 330 km, ook dit zal tijdens de vakantie een prima uitgangspunt zijn .

De stoelen zitten prima, elektrisch verstelbaar naar alle kanten en heel belangrijk met geheugen, je kunt in het scherm diverse rijders toevoegen, deze kunnen dan hun spiegel-, stuur-, stoelstand en nog meer standen opslaan, je sleutel kent 1 persoon de 2e sleutel de ander en de overigen tikken bij het instappen op hun naam en dan word alles vanzelf op hun stand gezet zoals ze dat hadden opgeslagen.

Als je komt aanlopen bij de auto “ziet” de auto jou en presenteert de handvaten, je gaat zitten zet je voet op de rem en hij gaat in de door jou ingestelde stand staan de kachel de stoelverwarming de stuurverwarming je favoriete zender alles staat zoals jij dat wil, fantastisch.

Eerste update al gehad eind januari, blijft leuk dat dat over the air gaat ipv dat je naar de garage moet voor zoiets zoals bij de meeste automerken.

Navigeren naar superchargers en andere plaatsen, gaat natuurlijk prima, mijn vrouw kijkt graag mee op het grote google scherm naar waar we rijden en wat zich bevindt achter alles wat je niet kunt zien.

De bagage ruimt ook zo’n dingetje, man, man, man wat past daar veel in zeg, tot nu grootste bagage ruimte van alle auto’s die ik heb gehad:

01 = 15-01-1986 t/m 15-02-1986 Chevrolet Camaro
02 = 15-02-1986 t/m 05-04-1986 Citroen CX
03 = 02-03-1987 t/m 05-04-1987 Opel Ascona 1.6 S
04 = 05-04-1987 t/m 27-10-1987 Opel Ascona 2.0 SR
05 = 27-10-1987 t/m 08-12-1987 B.M.W. 318 aut
06 = 08-12-1987 t/m 26-02-1988 Opel Ascona 1.6 S
07 = 26-02-1988 t/m 02-06-1988 Alfa Romeo 33
08 = 02-06-1988 t/m 06-08-1988 Opel Ascona 2.0 E
09 = 06-08-1988 t/m 01-12-1988 VW Golf Gti
10 = 01-12-1988 t/m 10-02-1989 Ford Escort RS 1600i
11 = 10-02-1989 t/m 12-01-1998 Renault 25 GTS
12 = 12-01-1990 t/m 03-06-1990 VW Golf GT injectie
13 = 03-06-1990 t/m 28-11-1990 Opel Kadett Gsi
14 = 28-11-1990 t/m 28-12-1990 B.M.W. 316
15 = 28-12-1990 t/m 14-10-1991 Peugeot 405 GL
16 = 14-10-1991 t/m 02-07-1992 VW Golf
17 = 02-07-1992 t/m 02-08-1993 Mitsubitsi Galant EXE
18 = 02-08-1993 t/m 20-05-1994 VW Golf
19 = 20-05-1994 t/m 29-11-1994 Toyota Celica 16 STi
20 = 06-11-1994 t/m 08-12-1994 Ford Fiesta XR 2
21 = 29-11-1994 t/m 18-01-1995 Ford Escort Cabriolet
22 = 18-01-1995 t/m 28-04-1995 Renault Twingo Comfort
23 = 28-04-1995 t/m 01-06-1995 Renault 19 TR
24 = 01-06-1995 t/m 21-06-1995 Opel Astra Stationwagon
25 = 21-06-1995 t/m 10-10-1995 Opel Calibra 2.0i
26 = 10-10-1995 t/m 10-11-1995 Mazda 323 F
27 = 10-11-1995 t/m 11-07-1996 VW Golf Gti 16v
28 = 11-07-1996 t/m 24-02-1997 B.M.W. 318i
29 = 24-02-1997 t/m 26-06-1998 Chevrolet Espero 18i CD
30 = 07-08-1998 t/m 08-01-1999 Toyota Celica 18 STi
31 = 08-01-1999 t/m 13-08-1999 Ford Escort 18I GHIA
32 =13-08-1999 t/m 24-02-2000 Hyundai Atos 1.0 Gls
33 = 08-06-2001 t/m 30-11-2001 Renault megane coupe 1.6i
34 = 24-02-2000 t/m 17-05-2002 Opel Vectra 18i 16v CD
35 = 17-05-2002 t/m 11-07-2003 Chevrolet Nubira 1.6i 16v sx
36 = 12-09-2003 t/m 12-09-2004 Suzuki Alto 1.1 Gls
37 = 11-07-2003 t/m 06-05-2006 Opel Astra Station 2.0 DI
38 = 14-07-2004 t/m 16-04-2009 Mercedes SLK
39 = 06-05-2006 t/m 04-11-2009 Peugeot 307 sw 2.0 hdi pack
40 = 16-04-2009 t/m 12-05-2012 Volvo V50 2.0 d Summum
41 = 24-06-2011 t/m 24-06-2013 Peugeot 206 16 16v Griffe
42 = 31-12-2012 t/m 12-04-2013 Chevrolet Aveo 1.3 LS
43 = 12-04-2013 t/m 19-06-2015 Peugeot 3008 GT
44 = 26-05-2012 t/m 27-06-2015 Chevrolet Spark 1.0 LT Bifuel
45 = 30-04-2015 t/m 29-06-2015 Peugeot 307 CC
46 = 20-06-2015 t/m 18-09-2018 Toyota prius
47 = 03-07-2015 t/m 12-03-2017 Chevrolet Spark 1.0 LS Bifuel
48 = 12-03-2017 Huidige auto nu Suzuki Alto 1.1 Gls
49 = 18-09-2018 t/m 31-12-2020 Toyota C-Hr
50 = 31-12-2020 Huidige auto nu Tesla Model S 70D

Wat mis ik nog: Electrische kofferbak, dus die heb ik besteld, en zal ik nog gaan toevoegen. Misschien nog de achter zijruiten en het achterraam blinderen. Dan is hij wel compleet :)

1 ding, de auto is GROOT, in kleine straatjes is hij echt heeeeel groot. met name breed, hij is ook lang maar met name de breedte is soms lastig.

Tot zover, meer volgt

Vakantie, hoe gemakkelijk is het Tesla netwerk

  • 124.100 km

We zijn nu op vakantie in Frankrijk, het laden onderweg is een makkie, er stonden op de heen reis 2 hooguit 3 Tesla’s te laden maar vaak stond ik alleen. Wat hier ook opvalt is dat het voornamelijk de Model 3 is die rondrijdt en niet de Model S. De auto doet menig persoon een paar keer de nek verdraaien, altijd leuk.
Het laden an sich; om de ongeveer 200 km stop ik sowieso en ga dan laden dit betekend op de dag 2x 45 min laden onderweg en bij aankomst nog even vol gooien voor de volgende dag.
Het rijden is zo belachelijk ontspannen, je bent voornamelijk aan het opletten wat de auto doet, tot nu toe doet hij niet zo veel verkeerd. Wat hij niet begrijpt is als ik boven aan een berg kom waar hij dan even heen moet, op de top ziet hij even zeg 10 meter geen strepen. Ipv dat hij dan gewoon rechtdoor blijft rijden gaat hij ineens heftig naar links of rechts sturen. Advies op autopilot gewoon je stuur vasthouden bovenop de berg.
We zijn nu niet via de tolwegen aan het rijden, dit betekent 300 km extra km (20%) over de hele afstand. Doen we niet weer, het kost teveel tijd.
Ook de ruimte om spul mee te nemen, ik heb 5 koffers achterin (zie foto) en daarna nog een zee van ruimte over. Het verbruik staan nu (zelf gemeten, niet volgens de boordcpt) 1 op 4,4 (227 Kwh).
Wat ook ontzettend prettig is dat je overal en altijd kunt luisteren naar nederlandse radio zenders, geweldig.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens