Tesla Model 3 Standard Range Plus (2019) #9

autoreview

Tesla Model 3
Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3

Signalement

UitvoeringModel 3 Standard Range Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst22.000 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Model 3 SR+, het nieuwe rijden

  • 22.000 km

Omdat ik ook vaak reviews lees is het wel zo netjes om iets terug te doen.
Dus hierbij mij ervaringen met de Telsa Model 3 SR+
Km stand: 22.000
Aanschaf begin sept 2019.

Mocht je zelf ook een tesla aan willen schaffen, gebruik dan iemand zijn referalcode. Hij en jij krijgen dan 1500km supercharge kilometers gratis. Wist ik niet, anders was ik wel op zoek gegaan naar zo’n code. Uiteraard mag je de mijne gebruiken: https://ts.la/john85217

Rijden:
Dit is echt fantastisch. Verveeld echt niet. Ik maak veel grote afstanden en ook in de spits. In al mijn vorige auto’s kwam ik al na anderhalf uur stijf en met last van mijn rug uit de auto. Nu zelfs na ruim 2 en een half uur nog niet. Comfort is echt top.
One pedal riding is top.

Software:
Dit is ook fantastisch. De auto wordt steeds beter.

Laden:
Ik heb per ongeluk de beste auto gekocht van mijn short list.
Deze laad met 3 fase, 11kW. Dat is 77km/h. Dat is zowel thuis als op een openbare parkeerplaats, of op kantoor, of bij een klant.
De Model 3 gaat zuinig om met zijn energie, waardoor de dus met 11kW meer kilometers laad dan met een andere auto die ook aan de 11kW hangt. Geldt natuurlijk ook voor het snelladen.
Een werkdag voor is bv: ‘s ochtends 130km, een overleg van ca 2 uur, stukje rijden naar het volgende overleg ca 50km, weer een overlegje van 1 a 2 uur, en weer naar het oosten (100+km) : Ik start nooit met volle accu, max 85% (ivm minimale belasting van de accu). Dan geeft hij een bereik aan van 330km. Bij warm weer en een rustige rijstijl is dat reëel ca 300km. Rond het vriespunt haal je dan ca 250km. Heel vaak kan ik laden als ik in overleg ben. Met anderhalf uur overleg/laden kom ik de dag wel weer door. Of bij de benzinepomp een broodje en even 5 a 10 min aan de Fastned is ook voldoende om die dag ruim meer dan 300km te rijden.
Ik heb in die 22.000km wel geteld 1 keer echt moeten stoppen om te laden.
Ik laad dus altijd thuis en bij grote afstanden bij de klant of tijdens de lunch aan een snellader (5 a 10min is voldoende).
Door elektrisch te rijden bespaar je dus tijd, laden doe je als je toch al stil staat. Je hoeft dus (bijna) nooit te tanken. Met een benzine of diesel auto had ik voor die 22.000km dus al ca 25x moeten tanken. Dat is 25x 5 min. Ik heb dus 2 uur bespaard.

Kosten:
Welke kosten?
Remvloeistof en koelvloeistof van 40k en 80k. Elektriciteit, met een mix van openbare palen en thuisladen kom ik om een gemiddeld verbruik van € 0,035/km. Hiermee verdien je de hogere aanschaf wel terug, mits voldoende kilometers gereden worden.

Slim laden:
De volgende stap die ik ga doen is Slim Laden.
Je kunt je tesla “open” zetten voor TenneT. Als je thuis komt laad je auto meteen op naar een ingesteld minimum ladingsniveau. En je geeft aan hoelaat ochtendsde auto weer 85% vol moet zitten. TenneT zoekt dan het meest gunstige moment voor het net uit om jouw auto te laden. Hiermee draag je bij aan een betere netwerk belasting. Dat je er voor gecompenseerd wordt zie ik als extraatje.

Vakantie:
Beetje slim plannen, ga niet op zwarte zaterdag rijden. Lijkt mij logisch.

Conclusie:
Electrisch rijden: DOEN.
Tesla Model 3: JA

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.