Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Tesla
  • Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus (2019) #12

autoreview

47
Tesla Model 3 Standard Range Plus (2019) #12
Tesla Model 3 Standard Range Plus (2019) #12Tesla Model 3 Standard Range Plus (2019) #12Tesla Model 3 Standard Range Plus (2019) #12Tesla Model 3 Standard Range Plus (2019) #12Tesla Model 3 Standard Range Plus (2019) #12
Jan 2722084
  • Jan 272208411
  • Gebruikersreview
15 juni 2021 om 23:20
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringModel 3 Standard Range Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst120.000 km
Lezerswaardering: 76%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 80 duizend zit erop

  • 80.000 km
  • 15 juni 2021

In twee jaar 80.000 kilometer bijgeschreven. Nog steeds nemen ik, mijn vrouw en af en toe onze zoon met een grote glimlach plaats achter het stuur. Als beloning voor zijn trouwe dienst mag Fellini binnenkort naar de garage. Niet dat het nodig is. Maar de eerste garantie loopt af, dus laten we hem even nakijken.

Het onderhoud was minimaal: ruitesproeiervloeistof en 4x nieuwe banden na 60.000 kilometer. Dat verklaart alvast een deel van de glimlach.

We hebben met Fellini veel snelwegkilometers gemaakt. Waaronder veel lange ritten vanuit Groningen naar de randstad, naar Limburg en Italië. Af en toe even hangen bij een Supercharger waren welkome rustpauzes. We lieten de software altijd zijn werk doen om de routes uit te zoeken. Dat werkt goed. Het viel ons op dat bij vertrek het voorspelde percentage stroom aan het einde van de rit meestal lager was dan in werkelijkheid. Het laden ging na een update ergens in 2019 een stuk sneller. Bij de snelste Superchargers laadt hij met een piek van meer dan 1000km/uur. Als je de Tesla software zijn werk laat doen dan laad je altijd van 15% naar 80% en ben je binnen 20-25 minuten weer weg. In de winter wordt het bereik fors lager. Dat is wel even wennen.

Het rijcomfort is prima. De auto ligt goed op de weg, het zitcomfort is prima. Echt gezellig wordt het niet in een Tesla. Het is vrij sober. Alles wat je nodig hebt zit erop. Vegan leather, stoelverwarming, climate control en natuurlijk de basisversie van de Autopilot. Voor ons was dat goed genoeg. Goed om te weten: De vloermatten zaten er niet standaard in. Die hebben we later zelf aangeschaft.

Samengevat, we zijn superblij met de Tesla. Was er dan echt niets op aan te merken? Op een paar onverwachte remacties in de buurt van viaducten en een laadstoring in Italië in de eerste week na aflevering, hebben we niks spannends meegemaakt. De storing werd op afstand verholpen.

Wat ons overigens ook verbaast is de race om meer actieradius. Hoe meer, hoe zwaarder de accu, hoe meer verbruik. De SR+ is prima voor dagelijks gebruik. Op langere ritten heb je wat vaker een rustmoment. Als je daar rekening mee houdt, heb je echt geen grotere accu nodig. We merkten dat de ritten naar Italië minder dan een uur langer duurden dan met een long range Tesla.

Eerste onderhoud

  • 80.000 km
  • 1 juli 2021

Onze Tesla heeft zijn eerste beurt net achter de kiezen. De remmerij werd nagelopen, de nodige vloeistoffen en het interieurfilter. De ruitenwissers waren ook nog prima. Geen bijzonderheden verder.

Las in de reacties nog wat vragen over het stroomverbruik. De afgelopen jaren hebben we er amper op gelet. We laden meestal thuis en we hebben zonnepanelen. Dus gratis stroom. Dat is natuurlijk niet realistisch, maar zo voelt het wel (en zeker met de huidige benzineprijzen). Als we al laden bij een laadpaal op locatie dan doen we dat bij een Supercharger. Dat houdt de kosten ook beperkt, want Tesla hanteert vriendelijkere tarieven dan de concurrentie. Desondanks hebben we ons wel voorgenomen om het verbruik te documenteren. Met name op snelwegen en in de bergen. De eerste volgende update hoop ik wat cijfers uit de zwarte doos te toveren.

En door!

  • 120.000 km
  • 4 juli 2022

Vele leuke trips naar Krakow, Dresden en Italië volgden elkaar op. En voor ik er erg in had stond er 120.000 kilometer op de teller. Had me nog zo voorgenomen bij 100.000 een review te schrijven. Tja, tijd vliegt. Fellini houdt zich prima.

Naast de vakantie- en weekendtrips wordt Fellini drie keer perk week ingezet voor woon-werk verkeer. Gemiddeld rijden we dus 40.000 kilometer per jaar. De auto heeft na 60.000 kilometer geen servicebeurten meer gehad. Niet nodig vooralsnog.

Rijden doet-ie nog steeds prima. We merken geen verslechtering in prestaties en rijeigenschappen. Optrekken doet ie als een dragster, hij remt als een raceauto en gaat als een kart door de bocht.

Verbruik blijft binnen de perken. Over 120.000 komen we uit op 16kw/100. Actieradius zou dan rond 400 kilometer moeten zijn. De meeste kilometers maken we op de snelweg. Zuinig rijden kan-ie ook. Regelmatig verbruiken rond 10kw /100 op tweebaanswegen en max. 90km/u. In de winter neemt de actieradius wel af. Deze winter was dat rond 15% lager. Degradatie van de accu is ons in de praktijk niet opgevallen.

De laadsnelheid is top. Bij Superchargers tikken we meestal 170kw aan. Op de laadpiek is dat 1200 km per uur. Meestal laden we thuis tot 90% vol met een laadsnelheid van 24 km per uur.

De all season banden houden zich goed. Ze zijn er rond 60.000 op gekomen en hebben nog genoeg profiel om de zomer veilig te rijden.

Het interieur is top. Geen slijtage sporen te zien en er is niks afgebroken. De weinige knopjes, hendels en draaiwieltjes werken als nieuw. Het is bovendien makkelijk schoon te houden.

Klimaatregeling werkt als het moet als een koelkast. In de zomer zetten we hem op 23 graden, in de winter op 21 graden. Het systeem kan het makkelijk aan en de stoelverwarming is fijn.

De voorruit is vervangen nadat we op de autobahn met 130 km per uur werden geraakt door een steen werden geraakt. De ruitenwissers worden minder.

Binnenkort weer naar Italië...

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Tesla Model 3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Tesla Model 3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

INFO
Athlon
Athlon
Tesla Model 3 (4D/CVT)
€ 834
Bekijk nu ⟩
Tesla Model 3 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Tesla Model 3 Standard RWD Plus AutoPilot, 4% Bijtelling, incl. BTW

    Tesla Model 3 Standard RWD Plus AutoPilot, 4% Bijtelling, incl. BTW

    • 2019
    • 12.110 km

    € 52.499

    Tesla Model 3 Performance |4% BIJTELLING|WIT LEDER

    Tesla Model 3 Performance |4% BIJTELLING|WIT LEDER

    • 2019
    • 48.200 km

    € 57.900

    Tesla Model 3 Performance 465pk (4% bijtelling,panodak,LED,autopilot,wit leer)

    Tesla Model 3 Performance 465pk (4% bijtelling,panodak,LED,autopilot,wit leer)

    • 2019
    • 80.573 km

    € 57.947

Meer Tesla Model 3 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Tesla Model 3

    304
    • 2 november 2021
  • Het Tesla Model 3 rijders topic

    8
    • 16 oktober 2021

Lezersreacties (47)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Tesla Model 3 specificaties
  • Tesla Model 3 occasions
  • Tesla Model 3 video's
Advies en informatie
  • Tesla Model 3 tests
  • Tesla Model 3 gebruikersreviews
  • Tesla Model 3 index
PREMIUM
Mercedes-AMG A45 S – Tesla Model 3 Performance - Dubbeltest

Mercedes-AMG A45 S – Tesla Model 3 Performance - Dubbeltest

Mercedes heeft de nieuwe topversie van de A-klasse gepresenteerd, de AMG A 45 S. Traditioneel...

Lees meer
 

Tesla Model 3 reviews

  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

    Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

    5
    • 12 april 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

    Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

    9
    • 8 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

    Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

    33
    • 21 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 Long Range (2019)

    Tesla Model 3 Long Range (2019)

    2
    • 6 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

    Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

    8
    • 23 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 Long Range AWD (2020)

    Tesla Model 3 Long Range AWD (2020)

    3
    • 8 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 Performance AWD (2019)

    Tesla Model 3 Performance AWD (2019)

    13
    • 24 december 2021
meer reviews
Test: Polestar 2 vs. Tesla Model 3

Test: Polestar 2 vs. Tesla Model 3

Voor een nieuw merk geniet Polestar al enorm veel bekendheid in Nederland. Een hype die we...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Toyota RAV4 populairste auto ter wereld, Tesla Model 3 in top 10

    Toyota RAV4 populairste auto ter wereld,...

    225
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Extreme Tesla Model 3 klaar voor Pikes Peak

    Extreme Tesla Model 3 klaar voor Pikes...

    26
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 (2022)

    Tesla Model 3 (2022)

    4
    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 Long Range AWD (2021)

    Tesla Model 3 Long Range AWD (2021)

    2
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Tesla Model 3 populairste auto in Europa

    Tesla Model 3 populairste auto in Europa

    324
    • 2 mei 2022
  • Nieuws
    Hoeveel capaciteit heeft accu van Tesla Model 3 LR na ruim 130.000 km?

    Hoeveel capaciteit heeft accu van Tesla...

    469
    • 30 april 2022
  • Gebruikersreview
    Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

    Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

    5
    • 12 april 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    'Tesla's levensgevaarlijke FSD moet direct gestopt worden'

    'Tesla's levensgevaarlijke FSD moet direct...

    346
    • 11 augustus 2022
  • Nieuws
    Musk verkoopt opnieuw voor miljarden aan Tesla-aandelen

    Musk verkoopt opnieuw voor miljarden aan...

    66
    • 10 augustus 2022
  • Nieuws
    'Tesla Model Y wordt best verkochte EV ter wereld'

    'Tesla Model Y wordt best verkochte EV...

    371
    • 8 augustus 2022
  • Nieuws
    Tesla mikt op productie 2 miljoen auto's in 2023

    Tesla mikt op productie 2 miljoen auto's...

    93
    • 5 augustus 2022
  • Nieuws
    Autoverkopen Duitsland: Tesla wint terrein

    Autoverkopen Duitsland: Tesla wint terrein

    262
    • 5 augustus 2022
  • Nieuws
    Prijzen voor 1.020 pk sterke Tesla Model S en Model X Plaid

    Prijzen voor 1.020 pk sterke Tesla Model...

    445
    • 3 augustus 2022
  • PREMIUM
    Ford Mustang Mach-E GT vs. Tesla Model Y Performance - Dubbeltest

    Ford Mustang Mach-E GT vs. Tesla Model...

    • 26 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden