Tesla Model 3 Long Range AWD (2019) #10

autoreview

Tesla Model 3 Long Range AWD (2019)

Signalement

UitvoeringModel 3 Long Range AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tesla model 3 Wrapped

Medebestuurders,

Ik neem jullie graag mee in mijn aankoopproces en de 1e maand rij ervaring in de model 3.
Mocht je besluiten om op korte termijn een tesla aan te schaffen, dan zou ik het waarderen als je de onderstaande link gebruikt. Die geeft ons beide gratis charge kilometers.
(en veranderd je onbedoeld in een Tesla ambassadeur)

https://ts.la/maurice18957

Aankoopproces
mijn vertrek punt, ik ben interim projectmanager en kan kiezen voor een auto zakelijk of privé.
de keuze naar zakelijk was snel gemaakt gezien de fiscale/financiële voordelen (bijtelling).
Bereken jouw persoonlijke voordeel hier:

https://www.berekenhet.nl/ondernemen/auto-van-de-zaak-of-in-prive.html

Waarom de model 3?
voor mij waren actieradius en aanschafwaarde de belangrijkste factoren, toen kwam ik al snel op 3 alternatieven.
1.kia e-nero (test rit gedaan)
2 hyundai KONA
3 model 3 (testrit in performance)

levertijd was voor mij doorslaggevend. ( ik had mijn long range binnen 2 weken)
(kia en KONA stonden op 12 maanden)
kijk op de volgende website voor de actuele indicatieve levertijden.

https://www.evrijders.nl/2019/02/08/actueel-overzicht-levertijden-elektrische-autos-in-nederland/

Zakelijk
ben je een kilometer vreter of voornamelijk in het buitenland dan adviseer ik niet om (elektrisch) te rijden. Rijd je net als ik, met name in regio randstad of gebruik je het voor woon/werk (+- 100 km per dag) dan is het prima, ik laad nu gemiddeld 2x per week.

Loondienst & bijtelling
in loondienst ben je natuurlijk afhankelijk van je lease budget, echter als we gaan kijken naar je bijtelling wordt het fiscaal erg interessant.

voor het reken gemak gaan we uit van een model 3 standaard (+- 50K) %4= 2K bijtelling per jaar
nemen we een knappe volkswagen of audi van 50K dan praten we al snel over 11K bijtelling per jaar
over 5 jaar hebben we het volgende bedragen, 55K voor benzine auto VS 10K voor een elektrische auto. afhankelijk van je belastingschijf is dat 16-27k vs 3-5K

ondernemer of heb je een eigen bedrijf dan zijn er extra subsidies
Deze auto heb ik aangeschaft op basis van Financial lease, hiermee ervaar ik de volgende extra fiscale voordelen:
-rente zijn kosten en kan volledig aftrekken van me omzet.
-Afschrijving
-Aanspraak op de MIA-regeling die u de mogelijkheid biedt om maximaal 27% van €40.000 = €10.800,- van de aanschafkosten af te trekken van uw fiscale winst;
https://mijn.rvo.nl/mia-en-vamil
let op voor MIA heb je wel E-herkenning nodig
-Vrijstelling van BPM.
-De 21% BTW is aftrekbaar van het volledige aanschafbedrag;
-Vrijstelling van MRB (motorrijtuigenbelasting) tot en met in ieder geval 2020;
-brandstrof/ energie kosten is op dit moment van schrijver goedkoper dan mijn vrienden met benzine auto's
Daarnaast bevorderen enkele gemeenten aanschaf en gebruik van elektrische auto’s.
Een overzicht is hier te vinden.
https://nederlandelektrisch.nl/subsidies-financiering/subsidies-en-regelingen

Bestel proces
Uiteindelijk besloten de auto aan te schaffen, wel gek om die via de website te kopen.
Woensdag middag de bestelling gedaan, ik kreeg gelijk bericht dat ik de auto vrijdag kon ophalen
(stond levering mei, LOL). wat bleek de auto (toen zwart) stond op voorraad.
Nadat ik me verzekering had geregeld,de lease rond gemaakt had en de afspraak herplant kon ik de auto ophalen.

Rij ervaring na 1 maand
Grootste voordelen
-snel, zeker gezien ze prijsklasse
-simplistisch
-innovatief
-goede navigatie met verkeer
-rijdt zeer comfortabel

nadelen
-actie radius en je moet laad bewust rijden
-factoren als weer spelen nu een rol,nu is 500 km goed te overzien
- parkeren voor een laadpaal om te charge (in de stad), verkrijgen laadpaal een kostbaar proces
-Bediening ruitenwisser vind ik niet prettig.
-Geen goede corrosie bescherming (1 laklaag standaard)

Wens, het was fijn geweest als je middels het logo de voorklep kon openen.

Wrappen
Tijdens de aanschaf zag ik dat de zwarte lak in 1 laag was uitgevoerd in tegenstelling tot de kleuren.
Echter waren er relatief weinig kleur keuzes van tesla dus besloot ik om de auto te wrappen.
om enerzijds de auto te beschermen en anderzijds om het uiterlijk te verfraaien.
Het resultaat is in de foto’s te zien en maken de auto uniek!
ik heb het laten doen bij Procarwrap Amsterdam.
De kosten waren als volgt:
Full body carwrap Satin Dark Grey € 2345,-
Ontchromen buitenzijde € 599,-
Wrappen logo € 65,- per stuk
EX BTW

*met de wrap zou ik wel de spiegels laten spuiten, Want nu zie ik de chrome delen als de spiegels zijn ingeklapt.

verzekering
nog een kleine na brander, let op met het verzekeren dat de desbetreffende verzekeringsmaatschappij jouw Tesla in de huidige vorm verzekerd en niet met additionele beveiliging.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum