Tesla Model 3 Long Range (2019) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Model 3 Long Range |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
KM-stand laatst | 73.543 km |
Model 3 LR RWD trekhaak ervaringen
- 4.200 km
Lang gespaard en toen deze nieuwe amerikaan gekocht. Tja. Of het verstandig is, de tijd zal het leren. Speciaal voor de rear wheel drive RWD gekozen, want die gaat hard genoeg. Ons werd ook de LR 75kw batterij aangeboden met daarbij het luxe interieur, Oke maar dan, kan geen kwaad. Ook de trekhaak aangevinkt, erg makkelijk voor het werk.
We waren wel benieuwd naar het verbruik natuurlijk. 150wh/km is ons gemiddelde gebruik tot nu toe, met lege aanhanger 160wh/km en met een volle aanhanger (900kg) 190wh/km. Valt ons erg mee. Met lege aanhanger win je evengoed alles nog bij het stoplicht, maar bij een volle is het snelle er wel af.
Tesla model 3 RWD LR trekhaak
- 8.900 km
Na 8900km even een korte update: Alles werkt nog prima. Trekhaak en RWD bevalt goed. Range is met dit koude weer natuurlijk wat minder: na 300km snelweg nog 25% over.
Diverse mensen (ook veel petrolheads) laten rijden en allemaal zeer positief over deze ''langzaamste'' Tesla, (enkele motor op de achteras en grote accu).
1 pedaal bediening werkt na de laatste update helemaal top, gebruik het rempedaal bijna nooit meer.
TESLA M3 rwd long range met trekhaak
- 55.000 km
Na 55000 km nog steeds heel blij met deze Tesla rwd longrange.
We rijden zeer regelmatig met de aanhanger erachter en het verbruik is dan natuurlijk wel hoger. Ook wind en kou heeft er flink invloed op. Maar het gebruik na 2,5 jaar is gemiddeld 162wh/km of 16,2kw/100km.
Geen problemen gehad, 1 keer een schroef in de voorband, dus lek en een prop erin. Bij 54dkm banden vervangen, achter waren 2mm en voor 4,2mm. Alle 4 maar vervangen, omdat de voorband lek geweest was. Voortaan voor en achter om de 10.000km omzetten.
Deze zomer naar de dolomieten geweest en dat is een feest met deze auto.
Bergop lust hij wel wat natuurlijk, maar naar beneden komt het er gewoon weer bij. We hebben op een bepaald stukje bergaf/op/af 80km gereden zonder energie verloren te hebben. Remmen hoef je in de bergen ook bijna nooit. Bij al meer hotels kan je hem s'avonds bijladen, maar wij hebben alleen de tesla laders gebruikt.
update
- 73.543 km
Weer even een kleine update: Na 73500km geen problemen, alles werkt nog prima. Verbruik en bereik prima. Totaal gemiddelde verbruik is nu 165wh/km waarbij ongeveer 50% met de aanhanger. Totale werkelijke range was in het begin 520km, nu net onder de 500km (vlgns 'grafana') Paar spatbord deukjes verder, maar konden er gelukkig uitgedrukt worden, ondanks dat het aluminium is. Ook nog een deukje in de deur, maar dat was een dure, gelukkig verzekering. Houtinleg in het dashboard verkleurd wel wat.
in het voorjaar naar Berlijn gereden en daarna door naar Praag en aldaar kon de auto geladen worden in de parkeergarage van het hotel. Verder meer dan genoeg laadpunten onderweg.
2 a 3 keer per jaar ruitensproeiervloeistoftankje bijvullen en dat is het.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.