Suzuki Wagon R+ 1.3 Special (2002)

autoreview

Suzuki Wagon R+ 1.3 Special (2002)

Signalement

UitvoeringWagon R+ 1.3 Special
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Suzuki Wagon R+ (1300 special) bevalt ons uitstekend, ondanks het feit dat we altijd wat groter hebben gereden.
Hij is gekocht om zijn hoge instap, en dus de hoge zit achter het stuur. Ook op langere afstanden raak je niet vermoeid. De wegligging is dik in orde, zelfs beter dan ik verwacht had van een auto die toch wat hoog is. Ook het windgeruis blijft ver op de achtergrond, dit had ik veel slechter verwacht van een hoge auto met dakrails. Het benzine verbruik heb ik nauwkeurig bijgehouden vanaf het begin (juli 2002) en het gemiddelde verbruik is nu 1 op 14,97 hiervan zijn de meeste kilometers in de stad gereden. Een klein minpuntje is het gasgeven, hij pakt een beetje abrupt op, of vel hoe je het maar wilt noemen.
Al met al een hele leuke auto met goede rij-eigenschappen.

Vervolg 24-07-2003.
Het gaat nog steeds goed met de Wagon R.
Het gemiddelde verbruik, gemeten over een jaar komt nu uit op; 1 op 14,8.Wij rijden er rustig mee, maar wel 80 procent stadsverkeer.
De auto heeft zijn eerste beurt gehad, deze moet 1 keer per jaar of elke 15000 km.
Bij ons is dit dus 1 keer per jaar, de kosten voor deze beurt waren 88,14 euro.

Vervolg 09-11-2004
Onze Suzuki heeft op 16-07-2004 een grote beurt gehad er waren geen problemen,de kosten van deze beurt € 188,67
Hij bevalt nog steeds erg goed.

Vervolg 14-05-2005
Laatste nieuws van deze auto.
We hebben de auto ingeruild voor een nieuwe wagon R.
Hij zat bijna op het eind van de garantie ( 3 jaar ), en hebben weer voor een nieuwe gekozen.
Dit is een Freestyle 1.3 met automaat in de kleur medium silver metallic.
Hij is nu 1 dag in bezit en hier maak ik een nieuwe review voor aan, de eerste indruk van deze auto is erg goed.

PROBLEMEN

Het elektrisch raam in de linker voordeur maakt iets meer lawaai dan het raam aan de rechterkant, en er is soms een klein geknisper in deze deur hoorbaar, ben zelf al op zoek geweest maar het is erg moeilijk te vinden, alles zit goed vast en kan het geluid niet op de één of andere manier nabootsen of onderdrukken.
Ga nog wel een keertje weer op zoek.Verder geen problemen.We gaan dus gewoon door.

Vervolg 09-11-2004
Het geknisper in de linker deur is vanzelf verdwenen, dus geen bijgeluiden meer.
Wel een nieuw probleem het elektrische raam aan rechterkant is kapot, hij zat gelukkig dicht maar deed niets meer.Hij is vandaag onder garantie gerepareerd, hij was door de beveiliging heen geschoten.Blij dat ik 3 jaar garantie heb, hij is nu bijna 2.5 jaar oud.Heb dit grapje al een keer eerder gehad met een Skoda Octavia deze was bijna 3 jaar en moest dit zelf betalen en koste 970 gulden (nieuwe motor), dus ik bedoel maar nog niet zo gek zo`n japanner met 3 jaar garantie.

14-05-2005
Geen problemen.
Laatste nieuws.
De auto is zeer goed bevallen en weer ingeruild voor een nieuwe Wagon R en deze keer met automaat.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.