AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Suzuki Wagon R+ 1.2 GLX (1998)

autoreview

Suzuki Wagon R+

Signalement

UitvoeringWagon R+ 1.2 GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Superpraktisch en ondergewaardeerd

  • 80.000 km

Dit vreemde autotje hebben wij bijna als per ongeluk gekocht. Mijn vrouw was zwanger en ons Swiftje zat wel heel laag, had maar drie deuren, heupgordels achterin en zou de apk niet meer halen.
De beste inruil kregen we op deze auto. En hij voldeed aan onze wensen; aico, abs, vijf deuren overal driepunts, cv met ab, voordelig, trekhaak, neemt weinig plek in.
1e vooroordeel; stuiterbak. Klopt, het is geen reisauto (hebben we wel gedaan)en de topsnelheid is 145 op de teller.
2e vooroordeel; bejaardenauto. Die bejaarden hebben wel goed nagedacht. Deze auto is superwendbaar, overal te parkeren, de compacte deuren raken niet snel andere auto's, de koets is superoverzichtelijk en voor rollators (wandelwagen bij ons) kan de achterbankt 50/50 worden neergeklapt in een handomdraai. Daarbij zakt de zitting mee, dus een vlakke laadvloer.
3e vooroordeel; Japanners zijn degelijk. Klopt, helemaal geen commentaar op degelijkheid oid.
4e vooroordeel; je zit opgesloten in zo'n hokje. Doordat het een mini-mpv is lijkt de auto vanbinnen groter dan je vanbuiten ooit zal denken; de binnenspiegel is bijna niet vanuit de stoel te bereiken.... Lijkt wel een echte mpv.
5e vooroordeel; Hierin wil je niet gezien worden. Ik zat in dit bakkie te grijnzen als de lachende Panda-rijder uit de oude reclame, wat een slim karretje. Op enig moment een wasmachine gekocht, deze kon rechtop achterin staan. Ook nog eens geen tildrempel. Sindsdien noem ik haar liefkozend 'onze Zanussi'
6e vooroordeel; Het rijdt niet. Inderdaad is het zeker geen sportauto, kan ook niet met 60 pk. Maar door de korte overbrenging en de compacte buitenmaten lijkt ze toch best vlot. In stadsverkeer vlot genoeg, op de snelweg kun je meekomen maar hoef je geen prestaties te verwachten. De top was op de teller 145. En in snelle bochten is ze onderstuurd.
Wat wel opmerkelijk was; op vakantie hing er een aanhanger achter, naar schatting 400 kg, en dankzij de korte overbrening viel daar goed mee te rijden. Ook op steile hellingen.
Ingeruild omdat er een tweede kind onderweg was. Met een volle bank heb je niets aan het kofferbakje. Zeker niet als er een wandelwagen mee moet. Wel weer voor een mpv-zithoogte gegaan.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren